bab 12

19 1 0
                                    

Keesokkannya....
Di rumah dream girl....

Ruang tamu dipenuhi oleh dream girl. Masing² mahu melihat rancangan kegemaran mereka iaitu running man. Minri melangkah ke ruang tamu.

"Guys! Aku pergi dulu au, bye malam nanti aku balik" kata minri sambil mengatur langkah untuk keluar dari rumah.

"Eh jap!! Kau nak pergi mana minri?" tanya jiyoung.

Minri yang tadi tgh mengatur langkah nak keluar terus terhenti.

"Nak balik rumah omma aku lah. Kan semalam dah cakap" kata minri. ( author malaz nk cerita macam mana dia ckp dgn dream girl yg dia nk balik umah omma dia, so author skip lah😂)

"Tak de pon" kata jiyoung.

"Ade lah...kau ni hilang ingatan ke ape?" kata hyuri.

"Ouck ye ke!? Hihihi sorry" kata jiyoung. Digaru kepalanya nya tak gatal sambil tersengih.

Hyuri menggeleng kan kepalanya. Tak sangka dia ada kawan yang cepat hilang ingatan. Banyak makan semut kot.

"Kalau macam tu ri pergi dulu lah ye unnie dan saeng ku semua" kata minri sambil melambai. Disambung semula langkahnya yg terhenti tadi.

"BYE!!!!" kata dream girl yang lain.

Minri berjalan keluar dari rumah. Dino dah lama tunggu adiknya ini di luar rumah untuk menjemputnya pergi ke rumah omma mereka.

(Sekarang ni diorang dah ade kat dalam kereta)

*minri pov*

Aku melihat ke arah luar tingkap manakala dino oppa tgh memandu.

Hari ni aku dengan dino balik rumah omma. Omma aku ni bukan omma kandung tapi dia mak cik aku kalau diikutkan. Omma aku dah lama meninggal, mak cik aku tu lah yg jaga aku dari kecik sampai besar. Aku dah terbisa panggil dia omma sebab uh aku dah anggap dia macam omma kandung aku sendiri.

Kalau appa kandung aku pulak kat luar negara tgh sebok. Almaklumlahkan...usahawan berjaya mesti sebok menguruskan perniagaan di japan. Appa aku akan melawat aku dan dino oppa biasanya setahun sekali je.

"Ri! Kita dah sampai" kata dino. Lamunan aku terhenti.

"Cepatnya sampai?" jawab ku.

Betol lah kan? Cepatnya sampai😂 aku baru cerita pasal keluarga aku sekejap tadi dah sampai?

Dino oppa rempet kereta ni ke hape tadi. What ever lah mals nk fikir. Btw aku x sabar nk jumpa omma.

Aku keluar dari kereta dan terus menekan lonceng rumah omma.

Dino pon keluar dari kereta.

Dicucuknya pingang aku ni.

"Hamboi.. Kalau nk jumpa omma laju je ek. Sampai oppa pon ri tinggalkan sensorang dalam kereta uh. Sampai hati tinggalkan oppa" kata dino sambil lap air mata palsu.

Aku rolling eyes.

Malas nk layan oppa yg mengada ni.

Seorang wanita dalam lingkungan umur 40-an keluar dari rumah dengan senyuman.

"Minri~ chan~ kamu berdua rupanya...omma ingatkan siapa lah tadi" kata omma.

"Omma... Ri rindu omma" kata ku. Dipeluknya omma yg ku sayangi ini.

"Oky...dino dipalaukan" kata dino.

"Alololo...meh sini...tak payah majok" pujuk omma.

Dino pon berpelukan sama.

🌼Our Secret Crush🌼Where stories live. Discover now