פרק 6 | סף התהום

76 12 16
                                    

היא הצמידה את ידיה זו אל זו כאילו התפללה. ראשה נטה מטה ועיניה היו כמעט עצומות. היא עמדה על הבמה, לא פנתה להסתכל אל הקהל ורק הקשיבה למילותיו של המנחה כאשר אמר דברי הקדמה לקראת ההכרזה הגדולה. בהתאם למצב, היא הייתה לחוצה. היא מלמלה משהו מתחת לשפתיה הצבועות בגוון כהה ואדום.

ג'וד עמדה באחורי הבמה, בקצה של שורת המתמודדות שהפסידו את תואר השנה. עיניה ניטעו על אריקה אשר עמדה במרכז, לצד שתי מתמודדות נוספות שעדיין הייתה בהן תקווה. בערב הזה בחרה לשים על ראשה שיערות ארוכות ובהירות במיוחד. הן גלשו עד מותניה ומיתנו עם צבען את כל מלבושיה השחורים – שמלה בוהקת סגרה על גופה, חשפה את כתפיה. היא הייתה צמודה לגזרתה הדקה, ועוטרה בתכשיטי כוכבים שהתמזגו קלות ממותניה עד שמילאו את כל רוחב שולי הבד. כשהסתכלה על מה ששמה על עצמה נזכרה בתמונה של מטר כוכבים על שמי מדבר בלילה. הטבעות והעגילים שענדה על אצבעותיה ואוזניה נראו כרסיסי כוכב לבנים עם נגיעות של אבני קריסטל שחורות, והם התמזגו כמעט באופן מושלם בסדר המופתי שהתמשך על גבי גופה.

בעוד המנחה המשיך לדבר ולמתוח את הזמן, ג'וד המשיכה להתרכז אך ורק בבחורה הצעירה ההיא. היא התקשתה להאמין שדווקא היא הצליחה לעקוף את כל המתמודדות שעמדו לצדה. זה פשוט לא הסתדר לה.

וברגע שהכריזו על שמה של אריקה כזוכה, לבה של ג'וד צנח אל הרצפה. מחיאות כפיים רעמו ברקע. הן הגיעו מכיוון הקהל ומכיוון הבמה – כולם הריעו לאריקה, חוץ ממנה. לאחר שקיבלה את שקרה, גם אם לא בלב שלם, ג'וד חייכה בלית ברירה. היא מחאה כפיים עם כל האנשים, בעוד ראתה איך מעניקים לאריקה את הכתר החדש שלה.

והמלכה חייכה. היא נלחמה בשביל לשמור על היציבה שלה כאשר הניחו את כתר הכסף על ראשה, ולקחה נשימה זריזה לפני שהתכופפה מעט בכדי לקבל את סרט הבד עליו נכתב התואר של הזוכה החדשה.

היא הרימה את סנטרה, חיוך חד של שמחה נחרט על פניה, והיא נופפה אל הקהל, נהנית מהתשואות שהעניק לה.



זה קרה לפני כמה חודשים. אריקה זכתה בתחרות, והתחרות הזאת הזניקה אותה למעלה. לא לאורך זמן, אמנם, כי עכשיו הייתה כמעט בתחתית של הפירמידה, כאשר היא לא נושאת שום דבר שהשיגה.

ברגע הראשון בו נכנסו חזרה לדירה – אלכס הביא איתו מזוודה עם כמה בגדים מהארון שלו, והוא לא טרח לשאול למה הייתה זמינה כל כך במקומה בקצה חדר השינה – דמיאן החליט ליידע אותו מיד על מה שחשב במהלך הנסיעה. הוא צפה באלכס יושב ללא מעש ימים על גבי ימים בדירתו, וראה את נפשו מתנוונת לאיטה. הוא היה חייב למצוא משהו שיעסיק אותו, שיגרום לו להתרכז בדברים אחרים שהם לא מי הוא ומה קרה.

אלכס כבר מצא את מקומו על הספה שבסלון, והוא התיישב עליה ונתן לעצמו ליפול על משענת הגב הארוכה. הוא נהג לישון עליה בתקופה האחרונה, זאת כי לדמיאן לא היה מקום אחר – הוא לא אדם שנוהג לארח על בסיס קבוע – לכן כבר מצא אותה נוחה עבורו, אולי יתר על המידה.

American DreamWhere stories live. Discover now