- 3 -

121 4 1
                                    

High Hopes - Panic! At the disco

-

Ráno jsem se probrala na ranní paprsky a všimla jsem si, že mám obmotanou ruku kolem malého tělíčka. Pod dekou byl zachumlaný Billy, který ještě v klidu spinkal. Líbla jsem ho na jeho kudrnaté vlásky a usmála se. Často ke mně v noci chodí spát, když se bojí, nebo má noční můry. Opatrně jsem vstala z postele a více jsem ho přikryla dekou. Hodiny teď ukazovaly 9:30 a po obědě si pro mě měla přijet Aisha.

Vlasy jsem si dala do rychlého drdolu a přešla jsem do své koupelny. Vyčistila jsem si zuby a posléze jsem si opláchla obličej. Celou tvář jsem si usušila ručníkem a po příchodu do pokoje byl Billy rozvalený po celé šířce postele. Slunce krásně svítilo a ptáčci venku zpívali. Kdyby tu bylo takhle každý den po celý rok. Posadila jsem se na postel k Billymu a začala jsem ho hladit po vlasech.

"Billy vstávej. Půjdeme se nasnídat." Jen se přetočil na druhý bok a deku si přitiskl více k sobě. Nechala jsem ho tedy spát a nechala jsem po odchodu lehce otevřené dveře. Dole už seděla mamka v obývacím pokoji s kávou ruce začtená do Cosmopolitanu.

"Dobré ráno."

"Dobré srdíčko. Jak ses vyspala?"

"Jako vždy mami. Co ty?"

"Skvěle, ale usnula jsem určitě dřív než ty."

"Tak jestli dřív je před druhou ráno, tak ano. Usnula jsi dřív." Usmála se na mě a vrátila se ke Cosmopolitanu. Já mezitím přešla do kuchyně, kde jsem začala vytahovat všechny potřebné přísady na palačinky. Po 20 minutách jsem měla palačinky hotové a posadila jsem se k ostrůvku. Začala jsem na každou palačinku patlat Nutellu nebo jahodový džem. Nakonec jsem jich měla deset. Nalila jsem si mléko do sklenice a posadila se na gauč k mamce.

"Vezmi si mami."

"Děkuju kočičko, jsi zlatá." Mamka si vzala palačinku s jahodovým džemem. Já si naopak vzala s Nutellou a s chutí do ní kousla.

"Jo, mamko?"

"Ano?" Zvedla pohled od časopisu a u toho se zakousla do palačinky.

"Dnes bych celý den trávila s Aishou. Nevadí ti to?"

"Vůbec. Dám ti pak nějaké peníze. Půjdete i na večeři? Nebo se chcete najíst u nás?"

"Zavolám ti a děkuju moc."

"Nemáš vůbec za co."

"Kde je vůbec taťka?"

"Jel koupit novou sekačku. Ta stará začala blbnout a dneska k mému překvapení chce sám od sebe posekat celou zahradu." Jen jsem kývla na náznak, že rozumím a vzala jsem si z celé sbírky časopisů nový Vogue.

Po schodech najednou kráčel Billy s rozespalým výrazem. Jakmile mu oči padly na talíř plný palačinek, tak se hned probral.

"Můžu si vzít?"

"Jasně špunte. Naliji ti mléko, dobře?" Pouze přikývl a hned se šel posadit na gauč a už se natahoval pro palačinku. Mezitím jsem mu donesla sklenku mléka. Pustili jsme mu Hotel Transylvania a takhle jsme spolu poseděli necelou hodinu, než se mamka zvedla, aby šla připravit oběd.

"Chceš s něčím pomoc mami?"

"To bys byla hodná." S úsměvem jsem se zvedla. Dala jsem poslední palačinku Billymu, který si ji hned vzal a nádobí jsem přenesla do myčky.

"Co bude dneska dobrého?"

"Uděláme pečené brambory s rybími prsty a zeleninovým salátem. Mamka začala vytahovat potřebné pánve a hrnce a já mezitím vytahovala všechno z lednice. Slyšely jsme venkovní bránu, což znamenalo návrat taťky. Společně s mamkou jsme dodělaly oběd a přesně na čas Billy dokoukal film, takže už čekal u stolu natěšený na jídlo.

"Umyl sis ruce?" Nabručeně si šel do koupelny umýt ruce a vrátil se ke stolu, kde už měl připravené jídlo. Už se čekalo jen na taťku, který konečně přišel z venku. Celý oběd nám táta vyprávěl, co se stalo v obchodě a jak nepříjemný byl muž za pokladnou. Ostatně nedivím se mu. Kdo by chtěl o prázdninách pracovat. Když jsme dojedli, tak táta se dal do práce se sekáním a Billy si šel vyčistit zuby.

"Nech to nádobí. Běž se připravit. Aisha tu za chvilku bude." Jen jsem se na mamku děkovně podívala a vyběhla jsem schody nahoru. Nějakou dobu jsem se dívala do skříně, než jsem si vytáhla jednoduché oversize bílé triko s černými šortkami s vysokým pasem. V koupelně jsem si rozčesala své vlasy, jelikož jsem je doteď měla stále v drdolu, což mi vytvořilo jemné kudrliny. Řasy jsem se pouze lehce namalovala a na rty jsem si dala balzám.

Z věšáku na dveřích, kde mám pověšené všechny své batohy a kabelky jsem sáhla po malém černém batohu od Michael Kors a naházela jsem do toho klíče a peněženku. Ještě jsem si rychle obula bílé Convers. V tom momentě se před domem rozezněl troubení z auta a to bylo znamení od Aishi.

Běžela jsem po schodech dolů a ještě v předsíni mě zastavila mamka a dala mi rychlou pusu a peníze. Poděkovala jsem ji a běžela k autu. Nasedla jsem a hned jsme vyrazily do centra.

"Kavárna a pak nákupy?" Kývla jsem a nasadila si brýle, protože mě nepříjemně oslepovaly sluneční paprsky. Aisha pustila na plné pecky píseň Feelin Blessed. Do rytmu prsty klepala do volantu. Měla stáhnutou střechu, takže to bylo slyšet všude, a když jsme se zastavily na červenou všechny oči padly na nás ne-li na její auto.

Konečně jsme dorazily do naší oblíbené kavárny a posadily jsme na naše místečko v rohu, kde jsou dvě pohodlná křesla. Objednaly jsme se ice-latte a spokojeně se usadily v křeslech.

"Tak co, přemýšlela jsi nad tím?"

"Ne tak docela. Je to něco málo přes čtyřiadvacet hodin. To jsem se rozhodnout ještě nemohla. Musím ti přiznat, že mě ten pocit tepla, pláže, písek a tohle vše opravdu láká."

"Tak bys to měla vzít."

"Ještě jsem to ani neřekla Simonovi."

"Jste spolu ani ne rok, navíc tě mezitím i dvakrát podvedl. Já myslím, že se bez tebe obejde." Nepříjemně mě píchlo u srdce, ale věděla jsem, že se změnil.

"Jo, tohle mi rozhodně pomohlo."

"Lin, uznej. On je jediný důvod, který tě drží zpátky, abys to vzala. Nemám pravdu?" Měla pravdu, ale já byla moc paličatá na to, abych si tu pravdu připustila. Proč taky? Kdo má rád, když pravdu má někdo jiný a ne vy? Aisha začala mluvit o Deanovi, který tenhle rok odmaturoval a odjel na vysokou s jejím bratrem.

"A stejně jsi mu to neřekla?"

"Je to kamarád mého bratra." Napila jsem se kávy se stále přišpendleným pohledem na Aishe. V hloubi duše jsem věděla, že Dean není jediný náš maturant, co se jí líbí.

"Drž hubu Lin." Rozmáchla jsem ruce na náznak, co jsem udělala.

"Nemusíš ani mluvit, protože vím co ti přeletělo myslí."

"Nebo jenom chceš, aby mi to proletělo myslí, abys tak ty se o něm mohla bavit." Už otvírala pusu, že něco řekne, načež jsem zvedla obočí, ale zase pusu zavřela a zvedla prostředníček. Jak dospělé.

Po záživné konverzaci jsme spolu zajely do centra, kde jsme nakoupily nějaké nové kousky. Jelikož se blížil konec léta, tak už začínala výprodej a velké slevy. Zastavily jsme se rovnou na večeři a povídaly si o všem možném. Neodpustila jsem si do ní několikrát rýpnout, ale vrátila mi to v plné palbě. Milovala jsem, jak moc odlišné a zároveň tak podobné si s Aishou jsme. Člověk se sám sebe i začíná ptát, jak je možné, že si stále máme my dvě co říct. Odvezla mě domů a s úsměvem jsme se rozloučily. Domů jsem dorazila kolem desáté večer. V domě už panovalo ticho.

Vysvlékla jsem se a hodila na sebe jen triko. Hygienu jsem slušně odflákla, protože jsem se totiž těšila až si konečně lehnu do postele. Zahrabala jsem se do své postýlky a v kratičkém momentě usnula.

One year apartKde žijí příběhy. Začni objevovat