Atsushi kaldırım boyunca yürüdü.
Uyku için gerekli olan şeyleri inceledikten ve küçük bir toplantı düzenledikten sonra Kunikida ondan kaptana gitmesini istemişti.
Kendisi biraz sonra geleceğine söz vermişti. Tanizaki ve Naomi'nin aynı numaraya yerleştikleri hatasını anlar anlamaz Kunikida gri renge dönmüş ve düşünmeden konuşmuştu: "Bu zaten çok fazla!", Sonra ise durumu düzeltmek için koşmuştu.
Atsushi kafasını çevirdi. Gördüğü her şey onun için bir harikaydı. Sıvalı ve arduvaz çatılı evler, parlak gökyüzüne bakan yaratık şeklindeki heykeller ve ahşap oymalar ile süslenmiş beyaz bir kütüphane binası, Japonya'nın eski kitap ve fotoğraflarına aşina olmayan diğer özellikleri.
Atsushi, "Aslında başka bir ülkeye gitmiş gibiyim." dedi.
Japonya dışında asla bulunmamıştı, bu yüzden bu gemiye yaptığı bu yolculuk ilk yurtdışı deneyimiydi.
Masal kahramanı olduğu hissine kapıldı bir an. Her nefes alışıyla, kendini yeni fanteziler hülyasına bıraktı. Belki periler o sokakta yaşıyordu ya da yakınlarda bir yerde gerçek bir kral ve kraliçesi olan bir saray vardı ve aniden Karındeşen Jack, acımasız bir gülümsemeyle yarı karanlık bir bodrumda bıçağını keskinleştiriyordu?
Atsushi sokağa bakmadan bir ses duydu.
Daha doğrusu olağan dışı bir sesti duyduğu.
İlerleyen bir karışıklık içinde bir grup insan koşuşturuyordu.
"Sorun nedir?" Atsushi boynunu uzattı.
- Korumaları arayın!
- Yüzünü gördün mü?
- Ne çalındığını kontrol et!
Atsushi gerildi. Hırsızlar işe girişmiş miydi?
"Görev hırsızları yakalamak!" Kunikida'nın söylediği sözler kafasında çınladı.
Atsushi'nin kendisi bile nasıl koştuğunu fark etmedi.
İskelenin bitişiğindeki depolama alanından gürültü geldi. Ancak katamaranın durduğu yer değil, dedektiflerin getirildiği kargo gemileri donatıldı.
Burada bir dizi tuğla kubbe uzanıyordu.
Atsushi kaldırımda dururken ona doğru, mavi tulumlu bir işçi koştu.
"Burada siyah saçlı uzun boylu bir adam gördünüz mü?" Ona, onlardan birini sordular.
Atsushi şaşkınlıkla gözlerini büyüttü ve kekeledi:
"Ne?.. hayır... görmedim."
"Görürseniz, lütfen idareden birine söyleyin!"
Ve işçi koşarak uzaklaştı.
"Hey!" Atsushi hızla uzaklaşan işçiye bağırdı. "Bir şey mi çalınmış? Ne oldu?"
"Yasadışı bir giriş!" Gitmeden önce işçi kısa bir süre için cevap verdi.
"Yasadışı giriş?" Atsushi bunu kendi kendine tekrarlayarak varsayımlar içinde kayboldu. "Yani... birisi bu adaya izinsiz mi girmiş? Ama buna kim ihtiyaç duyabilir? "
Ve sonra bir ses duydu.
"Atsushi-kun. İşte buradasın, Atsushi-kun."
Atsushi şok içinde etrafına baktı.
"Atsushi-kun. Merhaba merhaba, orada durarak ne yapıyorsun? Ben buradayım."
Bu ses...
Atsushi sesin geldiği kaynağı aradı. Dikkatini kaldırımın köşesi çekti.