Mahzen yine açık mavi ışığın altındaydı. Slayt projektörüne hapsedilen süper yetenekli "Zaman Makinesi" iç mekandaki zamanı yavaşlattı ve esas olarak dünyanın geri kalanıyla bağlantısı kesildi.
Fakat Wells'in kuvvetleri sınırsız değildi ve maksimum yirmi dakika içinde, yani saat 13.14'te, o ve Dazai ölecekti.
Bu süre zarfında Atsushi, Gab'ı yenmek, adaya hüküm süren paniği sakinleştirmek ve Yosano'yu Dazai'ye getirmek zorundaydı.
Gab'ın kim olduğunu ve hedefinin ne olduğunu düşünecek zaman yoktu. Sebebini daha sonra öğrenmek mümkündü, ama şimdilik bunu en kısa zamanda etkisiz hale getirmenin ve trajedinin gerçekleşmesini engellemenin peşine düşmeliydi.
Gab'ı bulmak kolaydı.
Yarılan toprakların kalın gövdelerinin kırılmasından kaynaklanan korkunç gürültü. Bu adada sadece bir yetenek sahibi çok fazla gürültü yaratabilirdi. Atsushi o yöne doğru ilerledi..
Tıpkı bir kasırga gibiydi.
Evlerin tuğlaları çöküyor, antik tarzdaki yapıların izleri kayboluyor; vahşi rüzgarlar, toprak parçalarının döküntülerini önüne katıp sokaklarda sürüyor; kaldırımlar harç ile sıvanmışçasına çarpık ve düzensiz sütunlar gibi görünüyorlardı. Aslında yarısı yıkılan ve donmuş taş ellerin olduğu savaş alanı bir mezarlığa benziyordu.
"Vay! Arkanda bile gözlerin mi var?" yıkımın sorumlusu Gab sordu.
"Bacaklarımı sabitleyince olduğum yerde kalacağımı mı sandın? Numaralarını bir tehdit olarak görmüyorum. Her şeyi eski yerine koyacağım." dedi Akutagawa sakince ve kaldırıma daha da battı.
Gab, enkazdan bir derme çatma sandalyesine otururken ve yüzünde sıkılmış bir ifadeyle olanları izlerken, siyah kasırga yorulmadan taş elleri ona doğru hareket ettirerek parçalamaya devam etti.
Gab, "Biraz bekle, Matasaburo. Şu an bu koyu saçlı olanla ilgileneceğim." dedi.
"Farkettim..."
Akutagawa'nın gözleri de ona doğru döndü
"Jinko! Sen..."
"Etrafında! Nihayet dikkatin dağıldı!"
Akutagawa'nın bacaklarından üç el yükseldi ve vücudunun etrafında döndü.
"Hepsi bu mu?"
Paltonun zemini bir şemsiye gibi yükseldi ve elleri parçalara bölerek kıvırdı. Ama durdukları an enkaz yeniden birleşti.
"Bu ellerin özel olduğunu söylemeyi unuttum."
"Kahretsin! Kendini yeniliyor..."
Taş parmaklar acımasızca Akutagawa'nın omuzlarını, belini ve bacaklarını sıktı ve kaçmak için son şansını da elinden aldı.
"Gha..."
Kemikleri ezildi ve kan sıçradı.
Akutagawa hala taş ellerin ölümcül kavrayışlarından kaçabiliyor ve onları küçük parçalara bölebiliyordu, ama bir süre sonra artık dayanamayacak duruma geldi ve dizlerinin üzerine çöktü.
"Kahretsin... O bile ona karşı güçsüz..."
Atsushi o yana döndü ve Gab'a karşı birebir hiçbir şansının olmadığını fark etti. En iyisi gizlice kaçıp Yosano'yu bulmaktı...
"Beni hayal kırıklığına uğratma, Matasaburo."
Gab, Atsushi'ye döndü ve gülümsedi.
"Sen zaten felaketin merkez üssündesin. Gösterinin tadını çıkar."