Spoiler vermeden önce, filmi izlemeyenler için filmle ilgili üstün körü bir şeyler söyleyeyim.
Eğer filme sadece End Game bağlantısı için gitmek istiyorsanız, pek bir bağlantı bulamayacaksınız. Daha çok kendi içinde ilerleyen bir film. Benim zaten bu filmle ilgili düşüncelerimi biliyordunuz. Bunları değiştirip beni pişman eden bir film kesinlikle değildi. Eğer önceki bölümlerde bana katılanlardansanız, muhtemelen sizin de fikriniz değişmeyecek.
Ama sonuç olarak bir Marvel filmi. Ailenizle, arkadaşlarınızla vakit geçirmek için öylesine de izlenebilir.
Hevesinizi kaçırmamak adına başka bir şey demeyeceğim ve spoilerlı kısma geçeceğim. İzlemeye gidecek olanlara da iyi seyirler diliyorum ❤
**
Bütün her şeyin başına dönersek, en başta Captain Marvel karakterine karşı gayet sıcak olduğum zamanlar vardı. Fragmanını burada hevesle paylaşmıştım ve Brie Larson'un da filme yakışabileceğini düşünmüştüm. Oyuncu seçmelerinde Emily Blunt'un ismi geçtiğinde onun olmasını daha çok istemiştim ama Brie'ye karşı bir ön yargım yoktu.
Sonra Captain Marvel'ı aşırı derecede göze sokmaya çalışmaları itici gelmeye başladı, bu sefer de Brie Larson sayesinde filmi severim sandım ama tam tersine röportajları ve sürekli kullandığı 'beyaz erkek' tanımlaması benim filme beklentimi sıfıra indirdi.
Marvel'a dair her şeyi gerçekten seviyorum. Hiçbir zaman Guardians, Avengers, X-Men veya dizi karakterleri ayırt etmedim. Çizgi romanları severek okudum ve çizgi dizileri de aynı heyecanla izledim. Ama şu an öyle bir filmden bahsediyorum ki film bittiğinde, Marvel'ın End Game'den sonra benim için ne kadar anlamsız olacağını fark ettim. Böyle düşünüyorum deyip geçmeyeceğim elbette. Neden böyle düşündüğümü anlatabildiğim kadar açıklayacağım.
Carol için en güçlü karakter, Marvel'ın merkezi ve Avengers'ın yeni lideri dendi. Önceden bu üç özelliği üç farklı karakter taşıyordu. Lider Steve, en güçlü Thor ve merkezde Tony vardı. Bu özelliklerin hepsini bir karaktere vermelerini anladığımızı varsayalım. Peki Avenger isminin bile Carol'un lakabı olması?
Yani biz bilmesek de, Fury aslında Avengers'ı kurarken Carol'un lakabını kullanmış ve The Protectors isminden vazgeçmiş. Gerçekten anlam veremiyorum, aslında her şey Carol sayesinde diye bu kadar bastırmanın anlamı ne? Gelecek onun, bunu kabul edebiliriz. Ama geçmişte de aslında en önemli olan oydu demek saçma değil mi?
Avengers'a ismini veren Wasp karakterini evrene yıllar sonra soktunuz, onu değil kızını baş karakter yaptınız, bir kez bile Orijinal Avengers üyeleriyle bir araya getirmediniz ve şimdi biz bunları kadın karakterlere önem verdikleri için yaptıklarına inanmalı mıyız?
Filmin genel olaylarına gelecek olursak, Carol'a güçlerini veren Tesseract. Daha sonra da Yon-Rogg'un kanı verilmiş. Kree kanı insana süper güç vermiyor diye biliyorum çünkü Coulson'a da Kree kanı verildi. Yani bu durumda sadece bir sonsuzluk taşından güçlerini aldı. Tıpkı Wanda gibi. O zaman Carol ile Wanda'nın güçleri arasında neden böylesine fark var anlam veremedim. Ya da bütün taşların gücünü aşarak Thanos'u neredeyse öldürecek olan Thor nasıl daha güçsüz olabiliyor?
Fury konusuna gelince gerçekten harikaydı. Goose ile arasındaki ilişki o kadar sevimliydi ki Fury'i bu kadar mutlu gördüğümüzü hatırlamıyorum. Fury'nin gözünü o hâle getiren de Goose'muş. Winter Soldier filmde Steve ile aralarında geçen diyalogdan sonra bu baya saçmaydı ama görmezden gelinebilir. Özellikle Talos'un Fury bir şey olmaz sadece bir çizik dedikten sonra sen öyle san tarzında konuşması komikti.
Goose da mükemmeldi. Flerken ırkından değil denmişti ama öyleydi. Onu tehlike riski yüksek olarak adlandırırken Fury'e ırkı insan, tehlike riski yok deyişleri de güzel ve komikti. Çizgi romanlarda Rocket ile Goose'un komik birkaç sahnesi vardı film bana onu hatırlattı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çöp Pandasının Notları 2
Kurgu OlmayanMarvel filmleriyle ilgili incelemeler, replikler, çeviriler ve eğlenceli resimlerden oluşacak bir kitap. Kaldığımız yerden devam ediyoruz ♡