Babak Tiga

2.2K 57 0
                                    

'Malam ni I tidur bilik kawan. Dia mintak tolong teman kan dia tidur', aku text girlfriend aku just to let her know.
'Aik? Kenapa dia takda roommate ke?'
'Ada je. Cuma roommate dia jenis tidur mati and dia pulak jenis yang susah nak tidur. So dia ajak I teman jadi member borak before tidur. Lagipun I kan jenis susah nak tidur jugak hehehehe'.
'Ya I know that. You imsoniac hahahaha. Okay pergi lah. Take care ye'.
'Okay. You okay ke ni I teman kawan tidur?'
'Okay je. I percaya you'.
'Baiklah, terima kasih'.

Actually, aku dengan girlfriend aku ni. Kitorang dalam long distance relationship and relationship kitorang masih baru, aku rasa dalam empat bulan baru kot. Kitorang pun still tak pernah jumpa each other face to face lagi, cuma video call jela. Dia pun salah satu reason aku sambung belajar kat sini, sebab dia pun belajar kat negeri sama cuma daerah lain je. Kitorang couple pun sebab ada kawan kitorang yang kenen kan, makna katanya kitorang pun tak tahu macam mana kitorang boleh couple, macam tiba tiba je. Ha gitu lah kot hahahaha.

After quick shower and changing cloth, aku pun pergi lah bilik Aleeya. Bukak je pintu bilik dorang.

'Yo bro, welcome back!' kata Mira sambil gelak. Bagi aku Mira ni jenis yang kelakar lah, mood maker omputih cakap. Aku senyum sambil angguk.
'I ajak dia tidur sini malam ni, teman kan I', kata Aleeya.
'Ha bagus bagus, malam ni I boleh tidur dengan tenang, hahahaha. Kau teman dia sampai dia boleh tidur ye Ally'.
'Hahahaha tengok lah kalau aku rajin'.
'You ni suka main main kan?' Kata Aleeya. Aku gelak je.

Tilam atas aku angkat letak bawah, sebab kitorang nak kipas, panas. Semua student mesti buat macam ni punya. Kiranya susunan dalam bilik tu, sebelah dinding double decker punya katil, sebelah lagi single katil which is Mira punya, tilam tu di tengah tengah laluan untuk ke beranda. Kiranya tilam tu sebelah katil Mira, double decker kiranya membelakangi tilam. I hope you guys got the arrangement hehehehe.

Malam tu kitorang borak kat beranda sampai lewat malam. Borak sambil amik angin malam. Best do, sejuk je. Lepas tengok jam aku cakap kat Aleeya.

'Dah dua pagi wak. Jom lah masuk tidur. Esok nak bangun awal lagi'.
'Baik. Jom'.
Masuk je bilik balik, dedua roommate dia terbungkang dah tidur hahahaha.
'Jap. Kat mana I patut tidur?' Aku tanya sebab yela aku pun tak tahu nak tidur mana. Bilik orang.
'With me, kat bawah, you tidur dengan I, duk sebelah I'.
'You ada bantal peluk tak?'
'Takda. Ini je satu bantal yang I ada'.
'Oh, okaylah macam tu I g bilik jap ah amik bantal lagi satu. Kejap lagi I datang balik'.
'Eh, takya la. Kan dah lewat ni. You guna jela bantal I. Kita kongsi. Nanti kan you balik bilik you, you tak datang balik pulak hahaha'
'Mana ada la, I datang balik la. Ayooo'.
'Hahahaha it's okay. Kita guna bantal ni je eh'.
'I bukan jenis kongsi la hahaha'.
'Ala bukan kongsi girlfriend pun. Bantal jeeee'
Aku gelak jela. Takle nak cakap apa dah.

Settle hal bantal, kitorang pun baring la, aku mengadap ke luar, Aleeya mengadap ke katil Mira, maknanya dia kat tengah tengah.
'Good night, thanks for accompany me'.
'Ya, sure'.
Before aku nak lelap mata, aku terasa ada someone pegang tangan aku, and aku alihkan tangan Aleeya.
'I'm sorry, I tak selesa'.
'I'm sorry Ally, but I'm scared', sambil dia pegang baju aku.
Kalau pegang baju aku tak kisah sangat, jangan sentuh aku sudah lah. Ada makan penyepak kejap lagi kang. Hahahaha.

Pagi esoknya, aku bangun awal lagi dari dorang sebab aku nak kena balik bilik aku, bilik aku pulak hujung dunia, nak bersiap bagai. Before gerak aku kejut kan Mira dengan Aleeya skali so that they won't be late.

Time tunggu bus, aku nampak dua orang ni berlari sebab dah lambat and dorang terlelap lagi lepas aku kejut tu. Sesuai la dua orang ni roommate, dua dua masuk air hahaha.

'Ally give me your phone number, so that it will be easy for me to contact you. I forgot to ask la semalam' kata Aleeya.
'Korang borak bagai nak rak, tapi takda number masing masing?' aju Mira.
'Hahahaha, aku pun tak tanya number phone dia. Ala yela kan selalu je jumpa. Alah college ni dengan hostel ni bukan besar pun'. Kataku.
'Cepat, I nak number you'.
'Ya la, ya la', then I gave to them.
Bus datang time kitorang tengah busy exchange phone number.

Harini kitorang akan tahu apa kitorang punya class. Kitorang ditempatkan dalam class yang berbeza, aku dalam class B manakala dua orang lagi tu class C. Aku pun masuk ke class dan melangkah menuju ke baris belakang and amik seat sebelah siapa tah. Orang skema je duk depan baiii hahahahaha. Budak sebelah aku nama dia Anna, muka dia boleh tahan, body proportion dia pun cunnn.

Class aku ada 20 orang student manakala class Aleeya ada 28 orang student dan class A ada 23orang student. So currently ada dua course yang ditawarkan dekat college ni. Bangunan college ni pun still baru lagi, time lecturer mengajar kitorang bilik sebelah tengah drilling hahahahaha. Ha macam tu la situasinya. Memang baru sangat college ni. But the pros from this, sebab bangunan college ni kecik, kitorang kenal satu sama lain even from different course sebab selalu jumpa hari hari kan. Pusing pusing tang tu gak hahahaha.

During break time, me and Anna sitting together with Aleeya and Mira as they already there.
'Aku dah usha semua orang do, kau sorang je special, hahaha!' kata Mira
'Apa benda do?'
'What she meant is you sorang je tomboy kat sini' kata Aleeya sambil dia gelak.
'You ada girlfriend?' aju Anna.
'Currently, I have one', smile.
'Then you pengkid la kan? Bukan ke pengkid ada awek and tomboy takda awek?' soal Anna.
'To be honest I don't know what differences between pengkid and tomboy, I don't care also about that. As long as I'm being myself, all good'.
'Betul, aku setuju jugak tu dengan kau', kata Mira. 'Habis ni dua perempuan cantik depan kau ni, kau tak pandang keeee, hahahaha?' sambung mira sambil bergurau.
'Hahahahaha, well, they're taken and so am I'. Sambil kitorang gelak I've got a text from my girlfriend 'I'm coming back this weekend, let's meet up!'. Aku pun reply sambil tersenyum 'Sure thing'. They're caught me smiling.
'Kau apahal senyum macam kambing ni?' soal Mira.
'Awek aku ajak jumpa weekend ni'.
'Kat mana?'
'Kat bandar la, situ je mall dia weh hahahahaha'.
'Okay gak, jom keluar skali. Kan Mira? ', kata Aleeya 'Kita pun ada barang nak cari, nanti sampai sana kita split lah'.
'Boleh jugak. Onnn'.

P/s - I sleep in their room everyday after that because Aleeya ask me to accompany her.

7 years. Where stories live. Discover now