Babak Sembilan

1.6K 44 1
                                    

After our argument, relationship aku dengan Aleeya makin kukuh la kot rasanya. Makin tak dapat berenggang, makin susah untuk aku buat apa dia nak sebab company ni bukan bapak aku punya, bukan sesuka hati boleh tukar cuti ikut kepala sendiri. Aku faham dia nak aku luang masa more dengan dia, aku pun nak luangkan masa dengan dia, cuma keputusan bukan kat tangan aku, haih. Dalam dua minggu lepastu, aku berjaya pujuk boss aku untuk tukar cuti dan kekadang aku mintak balik awal kalau tak busy sangat. Result intern ni penting untuk study aku, tapi Aleeya penting dalam hidup aku. Masa kitorang pun dah tak lama, two more month to go.

Tiga minggu before kitorang habis intern
'Ada kawan I nak datang sini', kata Aleeya.
'Siapa?'
'Dia kawan I before I kenal you, lama dah kitorang kawan. Tapi dia dulu pernah suka I'.
'Pernah jela kan, sekarang no more right?' Duga aku.
'Even if she like me, I don't care. I already have you'. Sambil dia senyum.
Aku senyum jela 'So siapa dia?'
'Dia pengkid jugak'.
Terdiam aku sebentar. 'Oh okay. So she comes with who and where she's staying?'
'Dia datang sorang, so dia nak stay sini. I dah bagitahu dia I akan tanya you and Shaa dulu. Kalau you dengan Shaa okay baru I bagitahu dia'.
'Well, she's your friend. I'm okay with it'.
'And... Dia datang sebab nak jalan jalan sini and celebrate birthday I'. 'Well, okay then. The more the merrier orang putih cakap, hahaha'. Dan kebetulan masa tu Shaa keluar dari toilet, 'Aku okay jaaaa, hahahaha' kata dia. By the way Shaa already know our relationship, kantoi time tidur Aleeya peluk aku, dah namanya pun duk sebilik kan, kalau tak kantoi aku pun kagum dengan diri sendiri hahahaha.

So, weekend tu kawan Aleeya sampai. Aku just biar jela dia pick up kawan dia sebab aku kerja, pandai pandai lah dia settle, kawan dia, bukan aku hahahaha. Kata Aleeya kawan dia stay kejap je, dua hari tiga malam. And Aleeya just ambil cuti sehari je time kawan dia datang, just to show around langkawi and accompany her to wherever she wanna go and whatever she wanna do. Kira dia jadi tourist guide la tuk kawan dia hahaha. Malam tu, aku jumpa la dengan kawan dia kat bilik kenalkan diri apa semua kan. Tak kan taknak tegur, macam bangang pulak rasanya.

'Hi bro, Ally'.
'Hi, EE'.
'So cemana harini? G jalan kat mana je?'
'Tak banyak, pergi cable car je. Panjang sangat orang beratur sampai tak dapat g memana dah. Esok lah kot usha kat tempat lain pulak', kata dia sambil senyum.
'Okay bro, take your time. Enjoy la sini, pantai semua cantik. Esok kau ada plan apa apa ke tak?'
'Takda, aku pun baru first time datang sini'.
'Then esok kau g la Island hopping, selalu orang datang langkawi pergi buat tu. Tak pun mangrove tour pun okay. And pergi la pantai cenang boleh cuci mata, hahahaha' kata aku sambil gelak.
Aleeya yang baru je siap mandi 'Amboi dia, nak cuci mata pulak'.
Aku gelak je 'Betul what? Hahaha'.
'Tapi betul Ally cakap tu E. You patut pergi Island hopping. You boleh join group yang dah ada, so tak sunyi sangat you sorang', kata Aleeya.
'Eh you tak off ke esok? I thought two days you off?'
'No my boss didn't give me off, but I can leave early from office. After I leave my office then I can accompany E. So pagi tu okay je kalau dia buat Island hopping'. Kata Aleeya.
'So amacam bro?' tanya aku.
'Aku okay je, ticket semua macam mana?'
'Takpa esok pagi aku tolong kau arrange semua. Apa apa aku bagitahu Aleeya'.
'Okay, thanks bro'.
'No worries'.

Sedar tak sedar, borak punya borak, jam menunjukkan jam11malam dah. Dah lewat bagi aku sebab aku nak kena bangun awal kerja esok.
'Aleeya awak tidur dengan kawan awak kat katil. Saya tidur dengan Shaa kat bawah'. Kata aku.
Aleeya jeling je kat aku takda cakap apa apa. Aku senyum.
'Kawan awak tetamu, kita kena utamakan tetamu, faham?'
'Okay bro, memang aku nak tidur dengan dia pun'. kata EE.

Bila dengar dia cakap tu aku macam, eh lebih pulak mamat ni, nasib aku penyabar hahahaha.

'Hahaha, ya you guys should sleep together la. Mesti banyak story kan nak borak kan dah lama tak jumpa. Aku tidur dulu bro, mengantuk dah. Goodnight guys'. Masa aku tidur tu Shaa tak balik lagi and Aleeya nampak bengang dengan aku sebab suruh dia tidur dengan kawan dia, aku abaikan je sebab bagi aku kawan dia tetamu. And kawan dia some more, so she should treat her better lah.

7 years. Where stories live. Discover now