Aku mengambil keputusan untuk melanjutkan pelajaran ku di utara tanah air kerana aku mempunyai girlfriend disana walaupun pada masa itu ramai yang menasihatkan aku untuk pergi ke Shah Alam because they said it more better. But for me it's okay as long as you further your study no?
Selesai pendaftaran, aku ditempatkan di hostel block paling hujung. And honestly, all my roommate are wearing hijab, only me like how to say this... tomboy/pengkid. Tapi aku bersyukur jugak la sebab roommate aku jenis yang okay je, tak judging la orang cakap, borak jugak cuma tak banyak la hehehe.
First day orientation, time ni kat inside hall. Time aku masuk semua mata tengok aku, tak tahu lah kenapa, mungkin sebab aku lain dari yang lain lot hahahaha. Lagipun aku masuk lambat, maybe sebab tu jugak. So, aku macam biasa la dengan phone aku semata je, nak elak rasa awkward tu hahaha. Aku amik tempat kat belakang, third row dari belakang, and aku perasan ada macam ada orang usha aku, cuma aku buat tak tahu lah. Mungkin perasaan aku je.
After break time. Nak dijadikan cerita, budak yang usha aku tu duduk kat belakang aku dengan kawan dia sebelah dia. Funniest part is time budak tu tengok aku, aku tengok dia balik hahahaha kantoi. Sebab yela, kau akan dapat satu perasaan yang tak seleaa bila ada orang usha kau. Ha padan muka. Tu la, siapa suruh usha orang obvious sangat hahahaha. So do situ lah permulaan conversation aku dengan dia, aku tanya la dia
'Kenapa ye? I perasan you tengok I dari tadi. Ada yang tak kena ke dengan muka I?'.
Dia gelak je and 'I'm Aleeya'.
'Oh okay. I'm Ally'.
'Sorry if I'm sound rude, tapi you tomboy kan? Sambil dia gelak.
Ah sudah perempuan ni hahaha 'Yes I am'.
'Dah agak dah. Sebab I perasan you punya gaya hahahaha. You pakai baju kurung dengan sneakers hahahaha'.
Aku gelak jela time tu.Habis orientation, aku berdiri tunggu bus and Aleeya datang kat aku and cakap apa tah sebab aku tengah pakai earphone masa tu,so aku tak dengar apa dia cakap hahaha. Then dia lambai depan muka aku, aku remove earphone dari telinga. Sambil tunggu bus tu korang borak lah sedikit sebanyak pasal diri dia. Aku banyak dengar je sebab baru kenal harini kan, so aku tak cakap sangat pasal diri sendiri. Tapi dia punya borak dengan aku, macam dah kenal aku 7 tahun dah.
Basically, dia anak ketiga dari lima beradik. Ada abang sorang, kakak sorang, adik lelaki dan adik perempuan serba sorang. Dia asal KL, and aku pun tak tahu kenapa dia cerita kat aku pasal boyfriend dia. Dia mengaku yang dia ada berapa boyfriend. Pendek kata dia ni playgirl la. Ayat dia
'Life too short to be loyal, and ada lagi ke orang loyal sekarang ni?' sambil dia gelak. Aku senyum jela time tu.Sampai hostel, turun je dari bus. Dia cakap
'I stay kat sini'. Jari menunjukkan bilik dia di tingkat dua and kedudukannya di tengah tengah hostel.
'Okay, I duk sana. Rumah paling hujung, hujung dunia'.
'Tak jauh mana pun, nanti you datang la bilik I. Kita boleh lepak lepak'
'Okay. See you around'. Kitorang pun balik la bilik masing masing.P/s - I will edit the ongoing story if I remember back something from my memories. Thank you.
YOU ARE READING
7 years.
ContoAfter three years, finally, I have the courage to share with the world what exactly happen between us. To you, I wish nothing but the best. To both of us, we have the right to be happy even without each other.