Matei 7:
[1]Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi.
[2]Căci cu ce judecată judecaţi, veţi fi judecaţi; și cu ce măsură măsuraţi, vi se va măsura.[3]De ce vezi tu paiul din ochiul fratelui tău și nu te uiţi cu băgare de seamă la bârna din ochiul tău?
[4]Sau cum poţi zice fratelui tău: ‘Lasă-mă să scot paiul din ochiul tău’ și, când colo, tu ai o bârnă într-al tău?
[5]Făţarnicule, scoate întâi bârna din ochiul tău, și atunci vei vedea deslușit să scoţi paiul din ochiul fratelui tău.[6]Să nu daţi câinilor lucrurile sfinte și să nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare și să se întoarcă să vă rupă.
[7]Cereţi, și vi se va da; căutaţi, și veţi găsi; bateţi, și vi se va deschide.
[8]Căci oricine cere capătă; cine caută găsește; și celui ce bate, i se deschide.
[9]Cine este omul acela dintre voi care, dacă-i cere fiul său o pâine, să-i dea o piatră?
[10]Sau, dacă-i cere un pește, să-i dea un șarpe?
[11]Deci, dacă voi, care sunteţi răi, știţi să daţi daruri bune copiilor voștri, cu cât mai mult Tatăl vostru, care este în ceruri, va da lucruri bune celor ce I le cer![12]Tot ce voiţi să vă facă vouă oamenii, faceţi-le și voi la fel; căci în aceasta sunt cuprinse Legea și Prorocii.
[13]Intraţi pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare și mulţi sunt cei ce intră pe ea.
[14]Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viaţă și puţini sunt cei ce o află.
[15]Păziţi-vă de proroci mincinoși. Ei vin la voi îmbrăcaţi în haine de oi, dar pe dinăuntru sunt niște lupi răpitori.
[16]Îi veţi cunoaște după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
[17]Tot așa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade rele.
[18]Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune.
[19]Orice pom care nu face roade bune este tăiat și aruncat în foc.
[20]Așa că după roadele lor îi veţi cunoaște.[21]Nu oricine-Mi zice: ‘Doamne , Doamne!’ va intra în Împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu, care este în ceruri.
[22]Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: ‘Doamne, Doamne! N-am prorocit noi în Numele Tău? N-am scos noi draci în Numele Tău? Și n-am făcut noi multe minuni în Numele Tău?’
[23]Atunci, le voi spune curat: ‘Niciodată nu v-am cunoscut; depărtaţi-vă de la Mine, voi toţi care lucraţi fărădelege.’
[24]De aceea, pe oricine aude aceste cuvinte ale Mele și le face, îl voi asemăna cu un om cu judecată, care și-a zidit casa pe stâncă.
[25]A dat ploaia, au venit șuvoaiele, au suflat vânturile și au bătut în casa aceea, dar ea nu s-a prăbușit, pentru că avea temelia zidită pe stâncă.
[26]Însă oricine aude aceste cuvinte ale Mele și nu le face va fi asemănat cu un om nechibzuit, care și-a zidit casa pe nisip.
[27]A dat ploaia, au venit șuvoaiele, au suflat vânturile și au izbit în casa aceea: ea s-a prăbușit, și prăbușirea i-a fost mare.”
[28]După ce a sfârșit Isus cuvântările acestea, noroadele au rămas uimite de învăţătura Lui;
[29]căci El îi învăţa ca unul care avea putere, nu cum îi învăţau cărturarii lor.Matei 8:
[1]Când S-a coborât Isus de pe munte, multe noroade au mers după El.
[2]Și un lepros s-a apropiat de El, I s-a închinat și I-a zis: „Doamne, dacă vrei, poţi să mă curăţești.”
[3]Isus a întins mâna, S-a atins de el și a zis: „Da, vreau, fii curăţit!” Îndată a fost curăţită lepra lui.
[4]Apoi, Isus i-a zis: „Vezi să nu spui la nimeni, ci du-te de te arată preotului și adu darul pe care l-a rânduit Moise, ca mărturie pentru ei.”
[5]Pe când intra Isus în Capernaum, s-a apropiat de El un sutaș, care-L ruga
[6]și-I zicea: „Doamne, robul meu zace în casă slăbănog și se chinuiește cumplit.”
[7]Isus i-a zis: „Am să vin și să-l tămăduiesc.”
[8]„Doamne”, a răspuns sutașul, „nu sunt vrednic să intri sub acoperământul meu, ci zi numai un cuvânt, și robul meu va fi tămăduit.
[9]Căci și eu sunt om sub stăpânire; am sub mine ostași și zic unuia: ‘Du-te!’ și se duce; altuia: ‘Vino!’ și vine; și robului meu: ‘Fă cutare lucru!’ și-l face.”
[10]Când a auzit Isus aceste vorbe, S-a mirat și a zis celor ce veneau după El: „Adevărat vă spun că nici în Israel n-am găsit o credinţă așa de mare.
[11]Dar vă spun că vor veni mulţi de la răsărit și de la apus și vor sta la masă cu Avraam, Isaac și Iacov în Împărăţia cerurilor.
[12]Iar fiii Împărăţiei vor fi aruncaţi în întunericul de afară, unde vor fi plânsul și scrâșnirea dinţilor.”
[13]Apoi a zis sutașului: „Du-te și facă-ţi-se după credinţa ta.” Și robul lui s-a tămăduit chiar în ceasul acela.
[14]Isus S-a dus apoi în casa lui Petru și a văzut pe soacra acestuia zăcând în pat, prinsă de friguri.
[15]S-a atins de mâna ei și au lăsat-o frigurile; apoi ea s-a sculat și a început să-I slujească.
CITEȘTI
Biblia în 180 de zile
SpiritualAcesta este un volum în care vom publica un plan de citire a Bibliei în 180 de zile. Vor mai exista două cărți similare, „Biblia în 90 de zile" și „Biblia în 360 de zile" - care va fi secționată în două volume, datorită limitei impuse de wattpad în...