Ziua 7 - Evanghelia după Marcu

56 7 0
                                    


Matei 27

[1]Când s-a făcut ziuă, toţi preoţii cei mai de seamă și bătrânii norodului au ţinut sfat împotriva lui Isus, ca să-L omoare.
[2]După ce L-au legat, L-au dus și L-au dat în mâna dregătorului Pilat din Pont.
[3]Atunci, Iuda, vânzătorul, când a văzut că Isus a fost osândit la moarte, s-a căit, a dus înapoi cei treizeci de arginţi, i-a dat preoţilor celor mai de seamă și bătrânilor
[4]și a zis: „Am păcătuit, căci am vândut sânge nevinovat." „Ce ne pasă nouă?" i-au răspuns ei. „Treaba ta."
[5]Iuda a aruncat arginţii în Templu și s-a dus de s-a spânzurat.

[6]Preoţii cei mai de seamă au strâns arginţii și au zis: „Nu este îngăduit să-i punem în vistieria Templului, fiindcă sunt preţ de sânge."
[7]Și după ce s-au sfătuit, au cumpărat cu banii aceia „Ţarina olarului", ca loc pentru îngroparea străinilor.
[8]Iată de ce ţarina aceea a fost numită până în ziua de azi: „Ţarina sângelui".

[9]Atunci s-a împlinit ce fusese vestit prin prorocul Ieremia, care zice: „Au luat cei treizeci de arginţi, preţul celui preţuit, pe care l-au preţuit unii din fiii lui Israel,
[10]și i-au dat pe 'Ţarina olarului', după cum îmi poruncise Domnul."

[11]Isus S-a înfăţișat înaintea dregătorului. Dregătorul L-a întrebat: „Ești Tu Împăratul iudeilor?" „Da", i-a răspuns Isus, „sunt."
[12]Dar n-a răspuns nimic la învinuirile preoţilor celor mai de seamă și bătrânilor.
[13]Atunci, Pilat I-a zis: „N-auzi de câte lucruri Te învinuiesc ei?"
[14]Isus nu i-a răspuns la niciun cuvânt, așa că se mira foarte mult dregătorul.
[15]La fiecare praznic al Paștelor, dregătorul avea obicei să slobozească norodului un întemniţat, pe care-l voiau ei.
[16]Pe atunci aveau un întemniţat vestit, numit Baraba.
[17]Când erau adunaţi la un loc, Pilat le-a zis: „Pe care voiţi să vi-l slobozesc? Pe Baraba sau pe Isus, care Se numește Hristos?"
[18]Căci știa că din pizmă dăduseră pe Isus în mâinile lui.
[19]Pe când stătea Pilat pe scaun la judecată, nevastă-sa a trimis să-i spună: „Să n-ai nimic a face cu neprihănitul acesta, căci azi am suferit mult în vis din pricina Lui."
[20]Preoţii cei mai de seamă și bătrânii au înduplecat noroadele să ceară pe Baraba, iar pe Isus să-L omoare.
[21]Dregătorul a luat cuvântul și le-a zis: „Pe care din amândoi voiţi să vi-l slobozesc?" „Pe Baraba", au răspuns ei.
[22]Pilat le-a zis: „Dar ce să fac cu Isus, care Se numește Hristos?" „Să fie răstignit", i-au răspuns cu toţii.
[23]Dregătorul a zis: „Dar ce rău a făcut?" Ei au început să strige și mai tare: „Să fie răstignit!"
[24]Când a văzut Pilat că n-ajunge la nimic, ci că se face mai multă zarvă, a luat apă, și-a spălat mâinile înaintea norodului și a zis: „Eu sunt nevinovat de sângele neprihănitului acestuia. Treaba voastră!"
[25]Și tot norodul a răspuns: „Sângele Lui să fie asupra noastră și asupra copiilor noștri."

[26]Atunci, Pilat le-a slobozit pe Baraba; iar pe Isus, după ce a pus să-L bată cu nuiele, L-a dat în mâinile lor, ca să fie răstignit.
[27]Ostașii dregătorului au dus pe Isus în pretoriu și au adunat în jurul Lui toată ceata ostașilor.
[28]L-au dezbrăcat de hainele Lui și L-au îmbrăcat cu o haină stacojie.
[29]Au împletit o cunună de spini, pe care I-au pus-o pe cap, și I-au pus o trestie în mâna dreaptă. Apoi îngenuncheau înaintea Lui, își băteau joc de El, și ziceau: „Plecăciune, Împăratul iudeilor!"
[30]Și scuipau asupra Lui și luau trestia și-L băteau în cap.
[31]După ce și-au bătut astfel joc de El, L-au dezbrăcat de haina stacojie, L-au îmbrăcat cu hainele Lui și L-au dus să-L răstignească.

[32]Pe când ieșeau din cetate, au întâlnit pe un om din Cirene, numit Simon, și l-au silit să ducă crucea lui Isus.
[33]Când au ajuns la un loc numit Golgota, care înseamnă: „Locul căpăţânii",
[34]I-au dat să bea vin amestecat cu fiere; dar, când l-a gustat, n-a vrut să bea.

Biblia în 180 de zileUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum