Matei 11:
[1]După ce a isprăvit de dat învăţături la cei doisprezece ucenici ai Săi, Isus a plecat de acolo, ca să înveţe pe oameni și să propovăduiască în cetăţile lor.
[2]Ioan a auzit din temniţă despre lucrările lui Hristos
[3]și a trimis să-L întrebe prin ucenicii săi: „Tu ești Acela care are să vină sau să așteptăm pe altul?”
[4]Drept răspuns, Isus le-a zis: „Duceţi-vă de spuneţi lui Ioan ce auziţi și ce vedeţi:
[5]Orbii își capătă vederea, șchiopii umblă, leproșii sunt curăţiţi, surzii aud, morţii înviază, și săracilor li se propovăduiește Evanghelia.
[6]Ferice de acela pentru care Eu nu voi fi un prilej de poticnire.”[7]Pe când se duceau ei, Isus a început să vorbească noroadelor despre Ioan: „Ce aţi ieșit să vedeţi în pustie? O trestie clătinată de vânt?
[8]Dacă nu, atunci ce aţi ieșit să vedeţi? Un om îmbrăcat în haine moi? Iată că cei ce poartă haine moi sunt în casele împăraţilor.
[9]Atunci ce aţi ieșit să vedeţi? Un proroc? Da, vă spun, și mai mult decât un proroc;
[10]căci el este acela despre care s-a scris: ‘Iată , trimit înaintea Feţei Tale pe solul Meu, care Îţi va pregăti calea înaintea Ta.’
[11]Adevărat vă spun că, dintre cei născuţi din femei, nu s-a sculat niciunul mai mare decât Ioan Botezătorul. Totuși cel mai mic în Împărăţia cerurilor este mai mare decât el.
[12]Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum, Împărăţia cerurilor se ia cu năvală, și cei ce dau năvală pun mâna pe ea.
[13]Căci până la Ioan au prorocit toţi prorocii și Legea.
[14]Și, dacă vreţi să înţelegeţi, el este Ilie, care trebuia să vină.
[15]Cine are urechi de auzit să audă.
[16]Cu cine voi asemăna neamul acesta de oameni? Seamănă cu niște copilași care șed în pieţe și strigă la tovarășii lor:
[17]‘V-am cântat din fluier, și n-aţi jucat; v-am cântat de jale, și nu v-aţi tânguit.’
[18]Căci a venit Ioan, nici mâncând, nici bând, și ei zic: ‘Are drac!’
[19]A venit Fiul omului mâncând și bând, și ei zic: ‘Iată un om mâncăcios și băutor de vin, un prieten al vameșilor și al păcătoșilor!’ Totuși Înţelepciunea a fost îndreptăţită din lucrările ei.”[20]Atunci, Isus a început să mustre cetăţile în care fuseseră făcute cele mai multe din minunile Lui, pentru că nu se pocăiseră.
[21]„Vai de tine, Horazine!” , a zis El. „Vai de tine, Betsaido! Căci, dacă ar fi fost făcute în Tir și Sidon minunile care au fost făcute în voi, de mult s-ar fi pocăit cu sac și cenușă.
[22]De aceea vă spun că, în ziua judecăţii, va fi mai ușor pentru Tir și Sidon decât pentru voi.
[23]Și tu, Capernaume, vei fi înălţat oare până la cer? Vei fi coborât până la Locuinţa morţilor; căci dacă ar fi fost făcute în Sodoma minunile care au fost făcute în tine, ea ar fi rămas în picioare până în ziua de astăzi.
[24]De aceea vă spun că, în ziua judecăţii, va fi mai ușor pentru ţinutul Sodomei decât pentru tine.”[25]În vremea aceea, Isus a luat cuvântul și a zis: „Te laud, Tată, Doamne al cerului și al pământului, pentru că ai ascuns aceste lucruri de cei înţelepţi și pricepuţi și le-ai descoperit pruncilor.
[26]Da, Tată, Te laud, pentru că așa ai găsit Tu cu cale!
[27]Toate lucrurile Mi-au fost date în mâini de Tatăl Meu, și nimeni nu cunoaște deplin pe Fiul, afară de Tatăl; tot astfel nimeni nu cunoaște deplin pe Tatăl, afară de Fiul și acela căruia vrea Fiul să i-L descopere.
[28]Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi și împovăraţi, și Eu vă voi da odihnă.
[29]Luaţi jugul Meu asupra voastră și învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând și smerit cu inima; și veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre.
[30]Căci jugul Meu este bun și sarcina Mea este ușoară.”Matei 12:
[1]În vremea aceea, Isus trecea prin lanurile de grâu într-o zi de Sabat. Ucenicii Lui, care erau flămânzi, au început să smulgă spice de grâu și să le mănânce.
[2]Fariseii, când au văzut lucrul acesta, I-au zis: „Uite că ucenicii Tăi fac ce nu este îngăduit să facă în ziua Sabatului.”
[3]Dar Isus le-a răspuns: „Oare n-aţi citit ce a făcut David când a flămânzit, el și cei ce erau împreună cu el?
[4]Cum a intrat în Casa lui Dumnezeu și a mâncat pâinile pentru punerea înaintea Domnului, pe care nu-i era îngăduit să le mănânce nici lui, nici celor ce erau cu el, ci numai preoţilor?
[5]Sau n-aţi citit în Lege că, în zilele de Sabat, preoţii calcă Sabatul în Templu, și totuși sunt nevinovaţi?
[6]Dar Eu vă spun că aici este Unul mai mare decât Templul.
[7]Dacă aţi fi știut ce înseamnă: ‘Milă voiesc, iar nu jertfe’, n-aţi fi osândit pe niște nevinovaţi.
[8]Căci Fiul omului este Domn și al Sabatului.”
CITEȘTI
Biblia în 180 de zile
SpiritualAcesta este un volum în care vom publica un plan de citire a Bibliei în 180 de zile. Vor mai exista două cărți similare, „Biblia în 90 de zile" și „Biblia în 360 de zile" - care va fi secționată în două volume, datorită limitei impuse de wattpad în...