Ziua 5

62 7 0
                                    

Matei 20:

[1]Fiindcă Împărăţia cerurilor se aseamănă cu un gospodar care a ieșit dis-de-dimineaţă să-și tocmească lucrători la vie.
[2]S-a învoit cu lucrătorii cu câte un leu pe zi și i-a trimis la vie.
[3]A ieșit pe la ceasul al treilea și a văzut pe alţii stând în piaţă fără lucru.
[4]‘Duceţi-vă și voi în via mea’, le-a zis el, ‘și vă voi da ce va fi cu dreptul.’ Și s-au dus.
[5]A ieșit iarăși pe la ceasul al șaselea și al nouălea și a făcut la fel.
[6]Când a ieșit pe la ceasul al unsprezecelea, a găsit pe alţii stând în piaţă și le-a zis: ‘De ce staţi aici toată ziua fără lucru?’
[7]Ei i-au răspuns: ‘Pentru că nu ne-a tocmit nimeni.’ ‘Duceţi-vă și voi în via mea’, le-a zis el, ‘și veţi primi ce va fi cu dreptul.’
[8]Seara, stăpânul viei a zis ispravnicului său: ‘Cheamă pe lucrători și dă-le plata, începând de la cei de pe urmă până la cei dintâi.’
[9]Cei din ceasul al unsprezecelea au venit și au luat, fiecare, câte un leu.
[10]Când au venit cei dintâi, socoteau că vor primi mai mult, dar au primit și ei tot câte un leu de fiecare.
[11]După ce au primit banii, cârteau împotriva gospodarului
[12]și ziceau: ‘Aceștia de pe urmă n-au lucrat decât un ceas, și la plată i-ai făcut deopotrivă cu noi, care am suferit greul și zăduful zilei.’
[13]Drept răspuns, el a zis unuia dintre ei: ‘Prietene, ţie nu-ţi fac nicio nedreptate. Nu te-ai tocmit cu mine cu un leu?
[14]Ia-ţi ce ţi se cuvine și pleacă. Eu vreau să plătesc și acestuia din urmă ca și ţie.
[15]Nu pot să fac ce vreau cu ce-i al meu? Ori este ochiul tău rău, fiindcă eu sunt bun?’
[16]Tot așa, cei din urmă vor fi cei dintâi, și cei dintâi vor fi cei din urmă; pentru că mulţi sunt chemaţi, dar puţini sunt aleși.”

[17]Pe când Se suia Isus la Ierusalim, pe drum, a luat deoparte pe cei doisprezece ucenici și le-a zis:
[18]„Iată că ne suim la Ierusalim, și Fiul omului va fi dat în mâinile preoţilor celor mai de seamă și cărturarilor. Ei Îl vor osândi la moarte
[19]și-L vor da în mâinile neamurilor, ca să-L batjocorească, să-L bată și să-L răstignească, dar a treia zi va învia.”
[20]Atunci, mama fiilor lui Zebedei s-a apropiat de Isus, împreună cu fiii ei, și I s-a închinat, vrând să-I facă o cerere.
[21]El a întrebat-o: „Ce vrei?” „Poruncește”, I-a zis ea, „ca, în Împărăţia Ta, acești doi fii ai mei să șadă unul la dreapta și altul la stânga Ta.”
[22]Drept răspuns, Isus a zis: „Nu știţi ce cereţi. Puteţi voi să beţi paharul pe care am să-l beau Eu și să fiţi botezaţi cu botezul cu care am să fiu botezat Eu?” „Putem”, I-au zis ei.
[23]Și El le-a răspuns: „Este adevărat că veţi bea paharul Meu și veţi fi botezaţi cu botezul cu care am să fiu botezat Eu, dar a ședea la dreapta și la stânga Mea nu atârnă de Mine s-o dau, ci este păstrată pentru aceia pentru care a fost pregătită de Tatăl Meu.”
[24]Cei zece, când au auzit, s-au mâniat pe cei doi fraţi.
[25]Isus i-a chemat și le-a zis: „Știţi că domnitorii neamurilor domnesc peste ele, și mai-marii lor le poruncesc cu stăpânire.
[26]Între voi să nu fie așa. Ci oricare va vrea să fie mare între voi să fie slujitorul vostru;
[27]și oricare va vrea să fie cel dintâi între voi să vă fie rob.
[28]Pentru că nici Fiul omului n-a venit să I se slujească, ci El să slujească și să-Și dea viaţa ca răscumpărare pentru mulţi.”

[29]Când au ieșit din Ierihon, o mare gloată a mers după Isus.
[30]Și doi orbi ședeau lângă drum. Ei au auzit că trece Isus și au început să strige: „Ai milă de noi, Doamne, Fiul lui David!”
[31]Gloata îi certa să tacă. Dar ei mai tare strigau: „Ai milă de noi, Doamne, Fiul lui David!”
[32]Isus S-a oprit, i-a chemat și le-a zis: „Ce vreţi să vă fac?”
[33]„Doamne”, I-au zis ei, „să ni se deschidă ochii!”
[34]Lui Isus I s-a făcut milă de ei, S-a atins de ochii lor și îndată orbii și-au căpătat vederea și au mers după El.

Matei 21:

[1]Când s-au apropiat de Ierusalim și au ajuns la Betfaghe, înspre Muntele Măslinilor, Isus a trimis doi ucenici
[2]și le-a zis: „Duceţi-vă în satul dinaintea voastră. În el veţi găsi îndată o măgăriţă legată și un măgăruș împreună cu ea; dezlegaţi-i și aduceţi-i la Mine.
[3]Dacă vă va zice cineva ceva, să spuneţi că Domnul are trebuinţă de ei. Și îndată îi va trimite.”
[4]Dar toate aceste lucruri s-au întâmplat ca să se împlinească ce fusese vestit prin prorocul care zice:
[5]„Spuneţi fiicei Sionului: ‘Iată, Împăratul tău vine la tine, blând și călare pe un măgar, pe un măgăruș, mânzul unei măgăriţe.’”
[6]Ucenicii s-au dus și au făcut cum le poruncise Isus.
[7]Au adus măgăriţa și măgărușul, și-au pus hainele peste ei și El a șezut deasupra.
[8]Cei mai mulţi din norod își așterneau hainele pe drum; alţii tăiau ramuri din copaci și le presărau pe drum.
[9]Noroadele care mergeau înaintea lui Isus și cele ce veneau în urmă strigau: „Osana, Fiul lui David! Binecuvântat este Cel ce vine în Numele Domnului! Osana în cerurile preaînalte!”
[10]Când a intrat în Ierusalim, toată cetatea s-a pus în mișcare și fiecare zicea: „Cine este acesta?”
[11]„Este Isus, Prorocul, din Nazaretul Galileii”, răspundeau noroadele.

Biblia în 180 de zileUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum