six

2.7K 602 211
                                    


***********************

" watak utama?! heroin?! ada kiss scene?! "

aku terkejut beruk.

wEh bagi jelah aku watak tiang letrik!

" eherm, kiss scene tu bukan kita berdua. err, nanti kau kena cium pokok masa tengah feeling feeling sedih sebab tersandung. " jungkook memberitahu.

mata aku terus cari siapa yang pegang watak pokok. OH MY GOD.

aku baru nak protes TAPI disebabkan lelaki handsome 1 iaitu yugyeom yang jadi pokok so aku tersenyum siput. HSHSHSHS sape je tak nak heyyyy.

aduh jatuh cinta ke.

" tapi tengoklah macam mana, kalau aku rasa nak potong scene tu aku potong. " sambung jungkook lagi membuatkan bola mata aku segar.

" andwae! jangan! potong! "

apahal dengki sangat nak main cut scene sesuka hati. benda dah ada dalam skrip an.

hek eleh~

" okay guys, kita dah jumpa watak heroin. park haneul akan pegang watak tu. so, kita boleh susun plot and buat pementasan semula. " terang jungkook kepada semua yang terlibat.

" WHAT? nO! jungkook you tak boleh buat keputusan sesuka hati okay?! you ada bincang dengan ai ke? takdekan? ai yang akan pegang watak heroin. so please, "

entah dari mana datangnya si song hye diva harey menentang keputusan jungkook sekeras yang mungkin.

lepastu dia pandang aku tajam.

AMENDE

" aku pengerusi dan semua urusan carta organisasi di bawah hak aku. kau kena ikut apa yang aku tetapkan. " jungkook berbicara.

gilaaa ah pengerusi kelab rupanya.

tapi masalahnya dalam ramai ramai ahli kelab drama ni kenapa dia suruh aku pegang watak heroin? BETULLAH DIA GILA.

aku dah lah hambar.

" ishhh! kenapa you suruh budak baru ni yang jadi heroin?! ai yakin seratus peratus dia akan rosakkan persembahan ni nanti. " song hye berpeluk tubuh seraya tersenyum sinis.

jungkook pandang aku sekilas, " dan aku yakin dia takkan rosakkan persembahan ni nanti. so kau boleh tepi? "

HSHSHSHSHSH

aduhai kenapa aku kena terlibat dengan benda ni semua? aku tak reti berlakon weh ya ampun untuk ke sejuta kalinya bagilah aku watak tiang letrik.

kini aku saling berhadapan dengan 'Pengerusi Kelab Drama' cewah gempak.

" cerita ni tentang apa? aku malas nak baca, " jujur aku bertanya kepada jungkook.

" kita berdua saling suka, tapi disebabkan perbezaan darjat kita tak boleh bersama. semacam ada pintu yang halang kita untuk berhubungan. " kata jungkook jelas.

dug dug.

kenapa,, dengan aku?

" kesimpulannya, tak semestinya kita cinta kita akan memiliki. pertemuan itu manis tetapi perpisahan itu pasti. "

jantung aku..

" secara ringkas itu storyline untuk persembahan drama ni. kau faham kan? "

ahh,, aku rasa ada yang tak betul.

" park haneul? "

lambat aku membalas. " a..ah, aku faham. "

jungkook memaparkan ekspresi bimbang.

Ghost + jjk Where stories live. Discover now