♡ ; sorry eh kalau bosan atau hambar, dah lama tak menaip free style macam gini************************
nak tak nak mereka berempat kena lah jugak buat study group walaupun nampak sangat muka tak rela masing masing tu. yang eunwoo dah rasa jungkook ni pesaing manakala jungkook pulak cuma harap semua ni tak berlaku.
sendu, kalau betul semua orang tak pernah tahu yang kimhan pernah meninggal. tapi kenapa dia sorang masih ingat? kenapa tak padam sekali ingatan dia?
jungkook memang istimewa sejak dia ada kelebihan untuk sense sesuatu, tapi dia pun tak kuat nak hadap kalau kimhan depan mata dia langsung tak ingat dengan dia.
malah, tak kenal. siap menjauh pulak tu.
" aku rasa kita guna idea ni untuk presentation." kata jungkook seraya menunding jari ke arah skrin laptop.
" tak, idea kedua lebih bernas kalau nak pakai. nanti kita akan lack dekat certain point kalau guna idea yang tu." eunwoo pula membalas dengan pendapat sendiri, dekat sini persefahaman pun dah lari pergi luar negara kejap berkelah.
" kimhan, kau undi mana." tanya jungkook.
kimhan menoleh ke arah si boyfriend kemudian saling menghantar mesej melalui mata sementara jungkook setia menanti. member dekat sebelah agak tersakiti, siapa lagi kalau bukan parkhan. dia dah macam bukan teammate.
" saya sokong idea jungkook." kata parkhan. jungkook membalas dengan senyuman kecil ke arahnya.
" a-aku idea eunwoo." jawab kimhan ragu ragu.
" so? how? kau nak game untuk tentukan idea siapa yang boleh guna?" cabar jungkook yang memilih jalan bersih sesuai dengan umurnya sekarang sebagai pelajar college.
" kheol."
tak kenapa dorang serius sangat.
**********************
sekarang yang ada dekat gelanggang dah tentu si beria 1 iaitu jungkook dan si beria 2 iaitu eunwoo, dorang lawan basketball semata mata untuk dapatkan majoriti pemilihan idea tu.
sementara park haneul tak henti menatap wajah si kim haneul yang berada di sebelahnya, gadis itu tersenyum kecil.
" awak kenal ke?"
kimhan terkebil dungu, " eoh? siapa?"
" tu, jungkook." parkhan memuncung bibirnya ke arah jungkook yang sedang membuat cubaan jaringan bola ke dalam gol.
" emm.. tak. kenapa semua orang cakap macam saya ni memang kenal dengan dia? serius kitaorang tak pernah jumpa pun sebelum ni. tak faham." ujar kimhan yang langsung tak faham apa apa, pada dia memang keliling yang pelik.
" hahahahah, entahlah saya pun tak pasti. tapi apa yang saya pasti jungkook akan rebut awak." kata parkhan yang tersengih manis melihat betapa bersungguhnya budak lelaki yang dia suka tu dekat gelanggang.
kimhan menghela keluhan ringan seraya mengekori bola mata gadis itu ke arah si beria beria tadi.
" kau kenal ke? kim haneul. aku rasa kau tahu yang dia yeochin aku, jadi tak perlu kot kalau nak jadi orang ketiga, klise." kata eunwoo sesaat mereka berselisih untuk merebut bola.
YOU ARE READING
Ghost + jjk
Fanfiction2021 [completed] + seketul hantu yang tersangkut di dunia nyata