****************************" kim, haneul, imnida. "
jungkook melihat aku tidak berkedip. dia merenung aku untuk sejenak lamanya.
aku meraba raba muka, "wae? muka aku comot ke? a-atau.. berubah? "
JAP, ASAL AKU TANYA MACAM TU?
okay aku belum apa apa dah buat benda pelik. gwaenchana.
lelaki itu tersenyum kemudian bangun dari duduknya, dia mendepangkan sebelah tangan kanannya ke arah aku seraya mengukir senyuman manis.
" annyeong, jeon, jungkook, imnida. "
HUWARGHHHH
apa aku buat dekat sini. okay tenang kimhan. rilek, kau masih kimhan. kau sekarang kimhan. waktu malam kau adalah kimhan.
dengan lagak tenang, aku menyambut huluran tersebut.
" gembira, dapat berjumpa. " ucap aku lagi.
ini ke, perasaan yang kimhan dulu nak?
" ah, duduklah. aku akan order minuman untuk kau. " kata jungkook dengan nada lembut bingkas meninggalkan aku sendirian untuk ke kaunter.
wait,
ASAL.. dia nak aku minum?
ASAL.. suara dia sungguh fake? dengan aku (sebagai parkhan) dia cakap kasar bai. HUAAAAA.
no no, dia nak aku minum sedangkan dia akan tinggalkan aku untuk dua minit? andwae, andwae aku kena start buat benda pelik.
fuh, chill kimhan. kau boleh, yea. lepas kau pergi dari sini, sebagai parkhan kau akan cadang dia gadis baru.
" jilake punya yeona, ni semua sebab dia. "
" eo? "
" a-agh, aniya. gomawo. " pantas aku menyambut air yang barusan dihulur oleh jungkook.
jungkook kembali melabuhkan punggungnya di hadapan aku. dia kembali tersenyum dan senyuman dia tu aduhai,
" w-wae? "
lelaki itu menggeleng, " kau lambat, hampir sejam. "
hsjahsjajsjjsjsj
" errr, ada masalah dekat rumah. "
" ahh, nampaknya pertemuan ni tak adalah penting sangat. betul? " soalnya lagi.
hmm, kenapa aku rasa aku perlu ke toilet sekarang. perut memulas tak boleh nak jawab soalan dia.
" gurae? entahlah. memang tak penting. "
yeshh, kau kena buat jungkook reject kau. kau tak boleh teruskan kejadahan ini kimhan. jungkook hanya boleh bersama dengan manusia.
dia tersenyum, SENYUM LAGI AY.
" kau, perempuan malam tu kan? "
aku cuba kawal ekspresi muka walaupun aku terkejut sebab dia ingat. WHATTHEEFFFF
" y-ya. "
kenapalah bengong sangat kau pergi bagi dia sapu tangan tu wahai kimhan? haihh.
" hmmm, nampaknya park haneul betul betul suka dengan kau. " kata jungkook lagi.
" eo? suka? "
" ya, kau kawan dengan dia. tak ke macam tu? sebab, haneul pernah tanya aku tentang kau dan soalan dia agak pelik. "
aku struggle nak ingat balik apa kejadah yang aku cakap masa dekat dalam badan parkhan. KEMON INGAT WEH.
okay jap.
YOU ARE READING
Ghost + jjk
Fanfiction2021 [completed] + seketul hantu yang tersangkut di dunia nyata