fourteen

2.4K 572 213
                                    


***********************

nafas dihela. tepat jam 12.

aku,

aku tak pergi lorong gelap.

-THE END-

okay tiber.

ARGHHHH KENAPA AKU MASUK LAGI DALAM BADAN BUDAK SENDU NI? WAE? WAE?

yah kimhan, bukan ke kau dah janji dengan diri sendiri dah tak nak masuk campur hal parkhan?! biarlah dia nak terjun bangunan ke, nak jadi sendu ke, nak suka jungkook ke?

ARGHHH STRES!

tapi takkan aku nak biar dia mati, kalau dia jadi hantu jugak? aku ada kawan hantu nama haneul?

tak, okay tak. masalahnya aku masih tak faham kewujudan aku sebagai hantu. aku dah buat kacau banyak perkara dekat dunia ni.

jap,

aku pandang bawah. " AGHHH GAYAT SIO! " cepat cepat aku mundur dari jarak jurang tu. fuh berderau darah.

aku baru teringat si sendu ni nak terjun bangunan tadi. aih.

" eomma, appa, betul ke apa yang haneul buat? isk isk! yah LEE DONG WAK! kenapa kau tak terima aku hah?! "

bibir terkunci berfikir sejenak, nama malaikat pencabut nyawa tu lee ding dong? eh betullah lee dong wak?

" aHHH tak kisahlah apa nama kau pun! teruk sangat ke perangai aku masa hidup sampai aku tak diterima langit? " aku menangis kesenduan seraya memeluk lutut.

" aku rasa dulu aku jalani kehidupan seorang budak perempuan yang normal.. kenapa.. OMAKKAU SPENDA! "

dada diurut perlahan sebaik sahaja guruh menyapa.

weh, dia marah ke aku tengking dia?

HEHDJAJFJWNFOR kalau hujan aku terkeluar badan budak sendu ni pulak.

haih, nak tak nak kena balik.

" mianhae, lee dong wak. janji tak marah lagi. akan ku terima keputusan mu dengan hati tertutu—eh terbuka. "

aku bangkit perlahan lahan. seram pulak duduk atas bangunan ni lelama.

tiba tiba bunyi guruh semakin menyambar kuat. kaki aku terundur setapak apabila langit berubah wajah. semakin mendung dan kelam.

" asal doo, joseonghamnida saya tak akan emo lagi. " aku menunduk hormat ke langit.

muncul sebuah bayang gelap dari atas langit berbentuk figura bersama jubah dan topinya yang serba hitam.

maka kalini ost goblin terpasang guys.

" o-omai.. oMAIGOD! lee dong wak! " aku tenyeh kelopak mata berulang kali.

WHY AKU BOLEH NAMPAK DIA?

PARKHAN DAH MATI KE?

lelaki itu tenang berjalan menghampiri aku, lalu menayang tanda nama yang melekat pada jubah bahu kanan miliknya.

" o-ooh. lee dong wook. hehe joseonghamnida. wAIT macam mana saya boleh nampak encik malaikat pencabut nyawa?! parkhan masih hidup! "

lelaki itu tersenyum kecil seraya menghulur cermin.

jahat weh, takkan lah muka parkhan jadi hodoh lepas aku masuk badan dia an. ini kes menyindir ni.

" buat, apa? "

" cermin diri kamu. "

disebabkan dia agak handsome aku pun menurut.

" ARGHHHHHHH?! IGAE BWOYA?! "

Ghost + jjk Where stories live. Discover now