eighteen

2.4K 538 238
                                    


**************************

" kim.. haneul? "

" BWO? hahahA.. ha.. kau suka sangat dekat member aku ni! aku park haneul okay?! hahhAHA.. ha." aku mengelak sambil tepuk tepuk bahu dia kuat.

BDODODOOD

" aku nampak kim haneul dalam mata kau, " jungkook mengedipkan bola matanya.

" a-apa? kau ni cakap tak jaga perasaan orang eh, tak baik au. ia ibarat menghina k-kecantikan aku sebagai park haneul! "

apabenda aku merepek.

tiba tiba tapak tangan jungkook meraup wajah aku. HDAHDHIRIE dia tarik kedua belah pipi aku lalu merenung tajam ke dalam bola mata untuk fokus.

DIA SERIUS KE ANAT.

" y-yah.. "

" shh, aku memang nampak kim haneul. "

ya ampun ya ampun wahai ahjussi lee dong wook bantuin aku dong. tak asal tiba indon. hUA aku tak sanggup nak tipu dia!

" k-kenapa kau nampak dia pulak? "

perlahan lahan jungkook melepaskan tangannya. dia mengelak untuk batuk yang entah ke berapa kali.

" sebab, aku dapat rasa? " ucapnya.

" kau sebenarnya ada keistimewaan rasa sesuatu ke? "

jungkook tersenyum, " molla, aku dah biasa dengan benda ni. "

maksudnya, dia tahu aku hantu?

ARGHHHHHHHH

" apa maksud kau, yang kau nampak kim haneul? "

" semua perbuatan kau dengan dia tak ada beza. " dia merapati aku sejengkal.

" aku rasa macam dekat dengan dia bila bersama dengan kau. " sambung jungkook lagi dengan nada perlahan.

weh weh, apa ni apa ni. ya ampun sesiapa tolong jauhi anak jeon aku cemas rasa nak terkucil dah ni. apahal sakit sakit pun menggoda!

zim zimzalabim zim zimzalabim fuhhh nyah kau.

" jom masuk kelas? "

*************************

lepas habis sekolah aku bawak jungkook pergi jengah kedai makan keluarga kim. lagipun aku teringat yang kitaorang pernah makan jajangmyeon sama sama.

" kenapa kau bawak aku pergi sini? nak belanja? " tanya jungkook.

" tu haa, kau tengok. dah tutup macam tu nak belanja apa. " aku muncungkan bibir ke arah kedai makan keluarga kim.

" sebab ni ke kau sedih? "

aku angguk perlahan. sedihlah siot, aku tak mampu nak tolong dorang. aku cuma roh yang sesat dekat dunia nyata.

" eh eh kejap—"

tiba tiba aku semacam kenal dengan manusia yang ada depan kedai keluarga kim. mereka sedang bertikam lidah.

" macam ada orang tengah gaduh je. " jungkook menyedari hal yang sama.

" aku nak gi sana. "

tanpa lengah lagi kami berdua terus pergi dekat kedai makan keluarga kim yang tak jauh dari jarak yang tadinya.

" tolongg,, tolong sangat.. saya dah buntu jalan nak hidup kalau puan ambil kedai kami. " wanita itu menangis.

aku tengok eomma tengah melutut dekat seorang perempuan yang tampak kaya, disisinya seoyul sedang memujuk dan appa yang duduk cuma diam membisu.

Ghost + jjk Where stories live. Discover now