thirteen

2.7K 600 343
                                    



************************

aku ikut jungkook tergesa gesa bawak parkhan pergi hospital. gaya dia tu risau namati. kami sekarang dalam teksi. aku duduk depan sambil tengok dorang dekat belakang.

aku, aku tak jeles lah weh. hiks, aku aku aku sendu je. tapi tapi tapi ahhhhhhh aku dah kenapa?

" bertahan jap, kau akan okay eung. " lembut tangannya mengusap lengan parkhan yang sedang terbaring di dalam dakapan lelaki itu.

" jungkook, jangan rindu aku. " ucap aku perlahan.

puih siapa je nak rindu kau.

perlahan lahan parkhan bergerak, dia kesejukan sebab kena lecak oleh kereta jahanam yang merosakkan suasana aku tadi. haih, sikit lagi aku nak bagitahu perkara sebenar supaya jungkook tak salah faham.

aRghHrghr! patut ke aku menghantui kehidupan manusia kereta tadi.

" uh, saya dekat mana ni. "

" gwaenchana, kau akan okay. "

parkhan picit dahi dia, " kenapa awak.. tak henti ganggu saya huh? lepaskan tangan saya sekarang. "

mesti si sendu ni beler dan marah gila. asal bangun bangun je muka jungkook. tak pernah kawan pulak tu.

tengah melukis sedar sedar dekat dalam teksi, memang cari kena tampar.

" diam, aku risau. kau allergic air ke apa bila kena asyik nak pengsan? " seloroh jungkook bertanya lalu memperkemaskan dakapan.

" ish, lepaslah. saya tak faham apa kena dengan saya tapi awak tak ada hak. turunkan saya sekarang. " lawan parkhan lagi.

aku terus pandang pakcik teksi, dia tengah berirama dengan lagu radio. tak kisah pun penumpang dia tengah bergaduh kat belakang.

tenang sungguh anda pakcik.

" aku ada hak. " tegas lelaki tu.

hmmm untungnya kau parkhan~

setibanya di hospital, aku menembus keluar dari pintu kereta seraya menunggu mereka berdua.

" HUAAA GENTLE. " ucap aku kuat apabila melihat jungkook keluar dari kereta sambil di tangannya mendukung parkhan dengan gaya bridal style.

maka ost descendants of the sun pun terpasang.

aku mencangkung, ekor mata memerhati mereka berdua sehingga hilang. tak mau masuk sebab tak sanggup nak tengok.

jap, takkan aku suka jungkook? aku jeles betul ke seh? ANIYA! andwae... itu cuma perasaan masa lampau.

" yeah, jom kimhan. tengok keadaan parkhan pastu blah dari sini. "

sejurus itu aku melewati pintu masuk, tapi tak jumpa pulok mana si dua eko manusia ni. kepala tersengguk sengguk memerhati keliling.

ngiluuuuu tengok pesakit yang berdarah darah ni. halah halah terfikir kematian aku yang sadis.

bahu aku disentuh dua kali, spontan aku menoleh ke belakang.

jap bahu aku mana boleh disentuh?!

" OMO! "

patutlah, hantu je yang boleh sentuh hantu. aku dah lama bai tak jumpa member sejenis.

" apa kau buat dekat sini? cari mayat ka? " soal si hantu lelaki yang rambutnya berwarna silver menyala macam dipenuhi uban.

" t-tak, tak cari mayat. "

lelaki ni nampak menakutkan.

dia mendekati aku, " kau mesti set set budak fresh an? " dia sedut nafas kuat kuat sampai aku tak selesa.

Ghost + jjk Where stories live. Discover now