************************" jap, terima seminggu? m-maksudnya? "
jungkook menyelukkan sebelah tangan ke dalam poket seluarnya seraya tersenyum merapati telinga aku.
" maksudnya, kita bercinta. "
WHATTHEF–ish.
jantung aku, tak tak jantung parkhan dah nak tercabut! bola mata aku terkebil kebil dungu melihat dia yang masih tenang.
" k-kau nak aku bercinta dengan kau seminggu? l-lepastu kalau aku tolak kau, kau akan berhenti ganggu aku? m-macam tu? "
dia mengangguk sekali.
HDJAHDIEKROS
BERCINTA?
DENGAN DIA?
oyemgee.. jungkook ni kenapa weh. why dia tiba tiba nak bercinta dengan aku? jap, betul ke dia suka aku?
" k..kalau aku tak nak? "
" aku akan ganggu kau sampai bila bila. "
*celup muka dalam pasir* hsjahsjajshjs ya ampun aku rasa jantung aku macam tengah berjoget sekarang.
ADUH MACAM MANA NI
aku tak boleh bercinta dengan dia, buatnya aku kena tarik ke langit? tapi ahjussi dong wook kata ada kaitan dengan cinta pertama.
aishhhhhhhh
okay, terima dia lepas seminggu reject dia. lepastu carikan dia pengganti macam perancangan awal? YAINROFAOF
" k..kau serius ke? kau tengah ajak aku date? dekat tempat macam ni? "
jungkook tersenyum seraya mendongak dagunya ke atas, entah kenapa aku ikut tengok atas.
" kau fikirlah kita nak date dekat mana, aku akan lamar kau secara rasmi. yay or nah? " suaranya berubah lebih menggoda.
mohon. tanam. dia. dalam. lautan. yang. tak. ada. ikan. duyung.
HUWA dah lah baru lepas kena kejor dengan kepala timun memang tak lah aku nak keluar dengan rupa macam ni lagi!
tapi kalau aku tolak dia sekarang, dia akan tetap ganggu aku sebagai kim haneul dan aku kena elak perkara tu daripada terjadi, sebab nyawa parkhan lebih penting.
" g-gurae, tapi ada syarat. "
" syarat? "
" kita, cuma boleh keluar waktu langit berubah gelap.. sahaja. geureom. "
************************
kejadian malam tadi betul betul mengganggu fikiran aku sekarang. kenapa aku mesti terserempak dengan kepala timun? dia tak bergurau masa nak cari aku sampai jumpa.
" gila punya kepala timun. "
" nae cik haneul? cakap dengan saya ke? " jimin menjengah kepalanya pada cermin sisi.
YOU ARE READING
Ghost + jjk
Fanfiction2021 [completed] + seketul hantu yang tersangkut di dunia nyata