Soft reminders 🎀
✥. Mengandungi aksi keganasan dan bahasa kasar
❖. Jangan jadikan ianya sebagai teladan
✥ . Jangan tiru aksi-aksi ini di rumah
❖. Jalan secara adalah fiktif belaka, tiada kaitan antara dengan yang hidup atau telah meninggal
✥. Komen dan undian anda amatlah saya hargai. Abaikan kesalahan tatabahasa dan typing error
──────⊱◈◈◈⊰──────
[Haraf's]
Pin! Pin!
Bunyi hon dari halaman rumah menghentikan aktivitiku yang sedang memetik cili. Kereta tu, macam pernah nampak. Tapi, dekat mana ya?
"Abah! Ummi! Abang Long balik ni!" besen plastik berisi cili padi itu aku letakkan di atas pangkin. Tubuh tegap Abang Long aku peluk erat.
"Ya Allah, baby Abang Long ni dah besar panjang. Cantik pula tu. Bila sampai? Tak cakap pun dengan Abang Long"
"Tak sampai seminggu pun. Kak Fira mana? Rindu dekat akak cantik tu"
"Ah, Kak Fira. Nasib baik Haraf ingatkan. Dia tertidur dalam kereta. Biasalah, bila dah sarat ni asyik nak tidur je kerjanya. Haraf kejutkan Kak Fira, boleh? Abang nak bawa beg kami ke atas" aku hanya mengangguk. Pintu di bahagian sisi kiri pemandu aku buka berhati-hati.
Wajah Kak Fira aku pandang sekilas. Tak sia-sia Abang Long kahwin dengan senior aku yang satu ni. Cantiknya tak pernah berubah dari zaman sekolah.
"Kak! Oh, akak! Bangunlah, akak. Akak dah sampai kampung ni" matanya digosok berkali-kali sebelum dibuka.
"Ya Allah, Haraf. Abang Long mana? Sampai hati tak kejutkan akak. Nak kena tumbuk betullah dia ni" aku memimpin tangan Kak Fira keluar dari kereta.
"Sayang dah bangun?" soal Abang Long sambil mengeluarkan sebuah lagi beg pakaian dari tempat duduk penumpang belakang. Jelingan maut dihadiahkan oleh Kak Fira.
Cepat-cepat aku larikan diri. Takut-takut tercetusnya perang dunia ketiga. Kak Fira pun boleh tahan ganas orangnya.
🍥🍥🍥
"Ummi, ni karipap yang Ummi pesan" Yoongi meletakkan plastik berisi karipap ke atas meja. Kak Fira yang sedang berdiri di sebelahku tersenyum sumbing.
"Kenapa senyum seorang-seorang ni? Ada benda nak cakaplah tu" kataku sambil membancuh teh panas.
"Haraf tak rasa apa-apa ke bila tengok Yoongi?" aku memandang wajah Kak Fira. Jelas terpancar kegirangan menunggu jawapan dariku. Namun, hanya gelengan yang aku mampu berikan. Satu tamparan hinggap ke bahuku.
"Ish, Haraf ni. Kacak bergaya macam tu pun kamu tak rasa apa-apa ke? Akak yang dah tua ni pun rasa kagum dengan rupa dia. Kacak tapi comel"
"Macam abang kan?" sahut Abang Long dari pintu belakang.
"Yalah, macam abang. Abang, kita jodohkan Haraf dengan Yoongi nak tak? Mereka berdua ni nampak secocok sangat. Tak sabar nak dapat anak saudara kacukan. Ya Allah, mesti comel kan abang?"
YOU ARE READING
Permaisuri Dia 💜myg 💜 •OG• ☞ K-Malay ☜
Romance🇸 🇱 🇴 🇼 🇺 🇵 🇩 🇦 🇹 🇪 [Siri Imam Idol Bangtan] 💄Mix Novel💄 Jadilah seperti mawar, Indah dipandang, Tapi takut didekati 📍Mengandungi adegan yang tidak sesuai untuk tatapan umum 📣 Read at your own risk 💜Cinta kita kerana Ilahi 💜 By: @...