Rimas

3.7K 69 12
                                    

Di Surau..

Selesai solat maghrib, aku dan cheq sambung mengumpat budak aspura. Ye aku taw aku baru lepas solat terus mengumpat. Bukan salah aku, aspura tu yg perangai ntah pape dh la selekeh. Mmg jadi bahan aku tambah dosa ah. Aku mmg selalu berkepit dgn cheq, lagi lagi tgh mengumpat kn lgi la kena rapat.

Tetiba ada sorang f6 ni menyibuk dekatkn kepala dia dgn aku nk dgr cerita juga. ' eah perempuan ni dh kenapa sia dkat dkat dgn aku err ' bisik aku dlm hati. Cheq dgn aku pun acah acah layan la kejap pastu kami sambung ngumpat balik. Tapi makin lama makin sibuk pula perempuan ni nk dengar sekali. Aku dh laa allergic dgn manusia EH!?

Perempuan tu pun rapatkn badan dia pulak dkat badan aku. Aku pun mcm ' eii jendul nie aku starlight padang golf tu kang! '. Aku terus hilang mood nk sambung. Cheq yg nampak muka aku lain terus cari topik lain untuk sembang.

' akak ni nama apa? Eah akak la kn yg duduk dgn akak cntik banyak tahi lalat tu kn (hani) - cheq

' panggil je akak zue. Haah akak la yg selalu duduk dgn hani ' - kak zue

Maka cheq dan kak zue rancak bersembang dan aku hanya mencelah bila perlu. Susah la kalau pemalu ni nk berkawan pun banyak je halangan.
Tpi kadang kadang tu aku ada la juga tgok muka zue tu. X de la tgok muka, just tgok dahi je. Dahi dia tarik perhatian aku dowh. Mesti best kalau main carrom ats dahi luas mcm tu.

Benda ni berlarutan tau. Bukan sehari je tapi berhari hari woi. Aku dh laa rimas dgn manusia yg mcm ni. Tapi nk buat mcm mana, aku layankan aje la. Layan gitu gitu sudah, kau fikir kau siapa aku nk layan melebih. Mcm biasa, aku brcakap bila perlu je, yg selebihnya tugas cheq. Okay okay sambung cerita....

Masuk malam ketiga dia mengacau aku, aku dh mula selesa dgn dia. Macam macam kami sembang. Pasal aspura la pasal hantu la pasal tandas la pasal munafik people la. Mmg masa tu org lain tgh solat kami berdua bersembang je kt belakang, sampai laa dlm dorm. Kebetulan malam tu ada perjumpaan dorm untuk sesi perkenalan dengan f6 yg baru masuk. Kami pun berkumpul buat satu bulatan besar and yg duduk kt tengah bulatan tu ketua dorm, nama dia nadia (upper6), kitorang yg muda muda lagi ni panggil dia kak nunad.

Maka, sesi perkenalan pun bermula..
Sorang demi sorang memperkenalkan diri masing. Aku diam je sambil sambil hafal nama and muka yg lain. Sampai giliran zue, aku mula geram. Bukan geram nk terkam ke apa tapi geram rasa nk jentik dahi tu. Aku memang x boleh ah dgn dahi dia, dahi dia tarik perhatian aku. Dah laa perangai pun pelik, siapa je yg x tengok kn

senior or crush? [slow update] Where stories live. Discover now