Amalini

3.3K 57 7
                                    

Extra class utk form6 sudah pun bermula, maka keseorangan laa aku setiap petang menunggu cinta hati aku balik. Dh la dia balik pukul 6. Korang bayangkan sendiri laa aku meroyan mcm mana.

"chuchu~~"

Minah mana pula doublekan nama aku ni eii. Hanya juju sorang je yg blh doublekan nama aku mcm tu okayyy.
Tiba tiba lin munculkan dirinya di hadapanku sambil trsenyum.

Cantik sial dia nie. Kataku dlm hati

"nah jam.." dihulurnya sebuah kotak kecil berwarna kelabu.

"haa? "

"jam nie bru je beli. Buy 2 free 1. Org lain xnk, sy bgi la awak"

Aku dgn x syak apa apa, aku ambil je la pakai terus dpn dia. Nk tunjukkan yg aku nie menghargai pemberian dia. Kebetulan jam aku hilang dua hari lepas, rezeki yg dtg jgn ditolak.

"ori ke ni?"

"xde la, murah je. Xpe ke pakai jam biasa biasa?"

"laa sy sndri x prnh pkai jam ori" kami tergelak bersama.

Aku jenis x berminat accessories mahal mahal, membazir. Baju, cap dgn kasut je wajib ori. Yg lain x kesah fufu hahaha.

"juju ada kelas ke, selalu x nmpk dia"

"haah dia ada kelas smpai pukul 6"

"ouh blh la sy lepak atas"

Aku hanya diam sambil tanganku sibuk melipat baju. Apa patut aku jwb. Kalau aku senyum nnti dia fikir aku suka dia dtg lepak sini, kalau aku senyap nmpk sgt aku nie berlagak.

" mesti rmai perempuan yg suka awak kan?"

Aku tergelak mendengar pertanyaan bodoh lin.

"pelik pelik laa awak nie HAHAHAHA"

Aku smbung semula gelak yg x habis tdi. Pertama kali aku dpt soalan mengarut mcm nie.

Kelihatan lin sedang memandang aku tak puas hati sambil memuncungkan mulutnya.

"elok elok la orang tanya ni"

Aku mengelap air mata yg bersisa kerana kuat sgt gelak tadi.

"mana ada org nk sy laa awak ni pun, soalan pelik pelik"

Lin menjeling

"ye la, sy turun dulu, bye"

Bingkas dia bangun menyambar tuala yg berada di katil lalu diletakkan di kepalanya, aku hanya memerhati langkahnya. Dh kenapa dia nie gelabah sgt

_____________________________

Jarum jam menunjukkan sudah hampir pukul 5.30 petang. Ni maksudnya lgi 30 minit juju dh nk balik yeayyy. Aku mengeluarkan jam berjenama swatch yg diberi tdi dari dlm kotak.

Mcm taw taw pula aku x suka jam yg besar besar nie. Omelku dlm hati

Puas aku membelek belek jam nie, tiba tiba timbul rasa x puas hati dlm diri aku. Serta merta aku ambil handphone aku lalu membuka google untuk mencari kepastian. Swatch ori sial!!! Dh laa latest. Rm 675 pula tu. Bahaya ni kalau terhutang budi.

Tanpa membuang masa aku terus bersiap untuk turun ke tingkat 2. Sampai di dorm nadwah, aku terus mencari lin, tetapi tiada. Aku bertanya pada budak yg ada dlm tu,

"nampak amalini x? "

"dia keluar rasanya" ain

Aku menghulurkan kotak jam kepadanya
"nnti dia balik bagi dia taw. Jaga elok elok sementara tunggu dia ye."

Haihhh risau betul aku kalau barang barang mcm nie ada dekat budak yg aku x kenal. Insyaallah xde apa apa kot.

Kringgg~~~

Sekarang waktu makan, juju mesti dh balik. Belum sempat aku turun tangga, nama aku dipanggil

" chu~~ turun makan!!! "

Malas la aku jawab, mmg nk turun dh nie pun. Qira ni x habis habis la. Aku ternampak kelibat juju sedang duduk sebelah qira di dlm dewan makan. Tanpa aku sedar senyuman aku dh sampai ke telinga. Tambah pula hari rabu mkn chicken chop. Makin lebar laa senyuman aku.

Usai makan, kami pun berjalan menuju ke singki utk membasuh tangan. Semasa di sana aku trserempak dgn lin.

"lin, jam tu sy bgi dkat budak dorm awk tu"

Aku cepat cepat lari dari tempat tu, takut dia byk tanya. Juju hanya diam buat x tahu. Aku taw yg naik ats nnti mmg aku akn pujuk dia.

_______________________________

"bagi jam dkat lin ke"

Kan aku dh ckp, mmg aku kena nnti.

"bukn laa, mcm nie cerita dia.. "

Aku menceritakan hal yg sebenar kepadanya sebelum keadaan menjadi semakin parah.

"padahal mmg minat dia lama dh kn" katanya dengan nada kecewa sambil menundukkan mukanya.

"betul sayang, sumpah, x minat pun dia"

Dia masih lagi menunduk.

"sayang esok balik rumah biy nak?? Ibu dgn pakcik xde minggu nie, dorang balik kampung. Sayang teman biy boleh?" tanyaku namun tiada jawapan.

"nnti biy takut duduk sorang sorang mcm mana hm.."

Sekali lgi x dijawab

"kalau biy mati dlm rumah xde sapa nk tolong biy mcm mna"

.....

"xpe laa biy ajak qira te-"

"ishh ye la sayang teman"

Satu ciuman singgah di pipinya.

"sayang fikir pnjang nk ikut balik rumah biy sbb sayang takut kan..."  aku memberi senyuman nakal sambil mengangkat kening kanan ku

senior or crush? [slow update] Where stories live. Discover now