Cepat Balik Sayang

3.2K 63 10
                                    

Penggera telefonku berbunyi menunjukkan jam sudah pun pukul 6.30 pagi. Aku membuka sedikit kelopak mata dan cuba memalingkan tubuhku agar menghadap juju.

Aku menyelak juraian rambut yang jatuh di dahinya. Setiap inci raut wajahnya aku perhatikan. Sehinggalah terdetik perasaan takut di hati.

Sedihnya bila aku tenung muka orang yg aku syg, aku tahu yg dia layak dpt yg lebih baik, yg memenuhi ciri ciri yg dia idamkan. Tapi dia terperangkap dalam percintaan yg terlarang. Semua nie salah aku, aku yg bawa dia ke jln ni. Sehingga dia tinggalkn bf dia yg hampir 3 tahun mereka bersama. Aku berasa bersalah, tapi dlm masa yg sama aku gembira, dpt bersama org yg aku syg. Segala perasaan aku bercampur baur...

"ehmmm"

Juju tersedar dari tidur apabila tangan aku mula mengusap bibirnya.

"sorry sayang..sambung tidur semula ye" suruhku sambil menariknya ke dalam dakapan.

Dia mula memeluk aku dengan lebih erat. Rambutnyaku belai perlahan lalu mencium ubun ubun cinta hati aku.

"kenapa awl sgt bangun nie?? harini kan jumaat" juju bertanya dgn suara baru bangun tidur.

Aku lemah bila digoda mcm nie. Geram je aku nk terkam. Nasib baik tmpat ramai org.

"sbb nk tgok muka sayang tidur"

"ishh malu la" jawabnya

"comel la sayang nie"

Aku mencubit pipinya geram. Comel je eii.

Selama aku kenal juju, aku nampak yg juju nie suka bercerita and suka mengadu. Benda kecil pun dia akan mengadu smbil muncungkan mulut. Dgn aku je, dgn org lain tak. Tiap kali kitorang ada masa berdua, mmg byk bnda yg kitorang sembangkan. Lagi lagi aku nie pun byk mulut.

"pukul brp kelas harini"

"8.30 smpai 12 hmm" juju mengeluh

Tolong laa berhenti jdi comel, aku penat nk cair argghhhh!!!

Dlm pukul 7 lebih mcm tu juju ajak aku mandi. Aku mmg dh biasa bangun awal. Biasa laa nk basuh baju, kemas loker, lipat baju, seronok buat awal pagi, tenang.

Dengan x relanya aku ditinggalkn. Walaupun aku tahu dia cuma prgi kelas beberapa jam je, bagi aku seminit pun dh lama huwaaaa~~~

Sebelum dia ke kelas. Sempat aku mengucup bibirnya. Sekali je hm. Sedihnya hidup aku harini. Dh laa kena tggl, dpt kiss sekali je.

Untuk aku mengelakkan diri drpd meroyan sbb rindukan juju, aku ambil keputusan untuk tolong kemaskan loker dia sekali.

Aku x taw kenapa aku terlalu obses dgn dia sampai aku sanggup dduk dlm loker dia semata mata dlm loker dia ada bau dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku x taw kenapa aku terlalu obses dgn dia sampai aku sanggup dduk dlm loker dia semata mata dlm loker dia ada bau dia. Aku sembur perfume dia byk byk dkat baju yg aku sangkut dlm loker dia, lepastu aku duduk senyap senyap dlm tu. Panas dia xyah ckp ah, lencun baju aku. Nampak x betapa syg nya aku dkat dia HAHAHAHA.

Aku menunggu dan terus menunggu. Lambat lgi ke nk pkul 12 nie. Teringat phone dlm genggaman, lantas aku whatsapp juju.

Sayang.. Lambat lgi ke balik

Alololo jpgi ye.. Sabar taw

Cepat balik taw, rindu..

Mmuahh💋

Aku hanya whatsapp dia pendek je sbb takut ganggu. Sakit nye rindu!!! Fuckk!!!

Makin aku tunggu, makin aku hilang arah. Tiap masa aku cium bau perfume dia. Aku bagai nk gila dh.

Sedang aku sibuk meroyan. Lin yg datang dari mana tetiba menyentuh blkg aku.

"sorang je ke, mana yg lain"

"qira tirah sara kt dobi, form6 lain g kelas" jawabku acuh x acuh

"x bosan ke duk sorg nie"

"xpun..bru siap kemas loker je, nie tggu juju balik"

"ooo rajin..rapat eh dgn juju" nada suaranya berubah

Aku hanya mengangguk, mls nk layan nnti timbul masalah

"xpe laa, saya turun dlu" lin melangkah keluar tanpa memandang muka aku.

Aku x mengendahkan dia, apa yg penting skrg juju je. Kebetulan selepas beberapa minit lin keluar, ahli form6 dorm aku balik. Juju balik yeayyyy!!!

Kelihatan juju tersenyum menampakkan giginya yg trsusun cantik sambil mengangkat bungkusan kfc.

"nie utk awk, meh nk suap"

Terharu nye emmm :')

Bukan setakat nasi je dia suap pakai tgn, semua mknn lain dia suap pakai tgn juga. Tapi megi ke mi ke bihun ke x laa. Agak agak laa woii

"segan..." aku berkata sambil mengangkat kedua kedua belah  kening aku.

"nganga mulut, kalau x mkn maknanya x syg"

Aku akur. X sia sia aku meroyan harini. Balik je cinta hati, dia suap pakai tgn. Penuh dgn kasih syg.


PS ; berat aku naik mendadak masa nie (51kg) sbb tu leher berlapik. Biasa laa tgh bahagia.. Cinta hati asyik suap je HAHAHA.

senior or crush? [slow update] Where stories live. Discover now