Jam menunjukkan sudah 4.10 petang. Juju dh habiskn aiskrim dia, skrg tinggal aku je lgi belum habiskn aiskrim aku. Sedang aku buka plastik aiskrim, aku perasan yg juju dri tadi perhatikan aiskrim aku.
"sayang nk x? Biy x minat aiskrim sebenarnya. Manis sgt"
Terus juju mengangguk tersenyum. Aku agak dh, mmg x ckup rupanya. Padahal aku dh beli magnum almond ice cream kowt. Tebal tu. Aku punya aiskrim solero biasa je yg singgit. Tu pun dia terliur.
"biy, kenapa biy x mkn choc?" juju yg dri tadi mendiamkan diri khusyuk mkn aiskrim aku, mula bersuara.
"xtaw laa sayang, dari kecik xblh mkn choc"
"klau mkn jdi mcm mna?"
"biy boleh pitam"
"yeke? Pelik laa biy nie, biy rasa choc mcm mana"
"sayang rsa choc mcm mna?"
"rasa manis laa, sedap. Biy? "
"pahit gila"
"hmm" dia pandang aku, aku pandang dia
"nah gigit sikit" dia menyua aiskrim kepada aku.
Aku pun gigit laa separuh aiskrim tu. Cuma tinggal sikit je kat dia. Dia pandang aku dengan muka tak puas hati. Aku membalas dengan muka x ada perasaan.
"apa?" aku bertanya dengan nada suara yg agak dingin.
Dia mencebik. Ada air mata bergenang di kelopak matanya. Aku bangun dari tempat duduk lalu berdiri di hadapannya. Ku pegang wajahnya. 'nk nangis la ni ek'. Pap! Aku jentik dahi dia. Terus dia tersentak. Tak kuat pun eh aku jentik.
"dah pergi tukar baju, nak balik pula ni" kata aku dengan nada bergurau. Bingkas dia bangun
"ish tepi la" dia tolak tangan aku.
"HAHAHAHA amboii dia ni..." geli hati aku tengok perangai dia. Geram pun ada.
Tanpa berlengah lagi, aku terus tukar baju asrama. Juju pula tengah sibuk betulkan tudung. Tiup tiup awning tudung dia tu. Nak kacau pun x berani kalau melibatkn tudung ni. Kang tak pepasal aku dicerainya kt situ. Aku cuma duduk kat katil tunggu dia.
"sayang.." aku bersuara. Tapi tak diendahkn
"sayang.. Nak kiss" tetap tak dilayan. Lagi sayang tudung dari aku rupanya eh. Aku bangun berdiri atas katil sambil depakan tangan.
"kalau sayang tak kiss biy terjun katil bunuh diri"
" ...."
"biy terjun ni" terkebil kebil aku tunggu dia berpaling tapi dia tak juga berpaling
"nk terjun dh ..." aku acah acah nk jatuhkan badan aku ke depan.
"k. Tak nak kiss sudah" aku jeling dia. Semua barang dia dengan barang aku, disatukan dalam satu beg. Aku yg kemas. Ye aku taw aku rajin. Jangan puji please.
Aku perasan yg juju perhati je aku bawak keluar beg berat tu sorang sorang. Risau la tu aku merajuk. Tapi aku tak merajuk pun. Saje je nk usik. Comel.
Aku biarkan dia kat dalam, aku kat luar rumah tunggu ibu aku sampai. Ting! Notification whatsapp aku berbunyi. Cepat cepat aku buka ingatkan ibu aku nak sampai dah, rupanya dari juju.
_________________________________________
juju💛
sorry 👉👈
nak kiss juga...
boleh?
eleh tadi taknak
meh sini
orang gurau je tdi..
amik la orang ni..
_________________________________________
Tersenyum aku dibuatnya. Belum sempat aku melangkah masuk ke rumah, kereta ibu aku masuk ke perkarangan rumah. Ishh tak sempat! Lambat sikit je.
"dah siap?" tanya ibu sambil melihat jam ditangannya.
"dah bu"
"eh ni mana juju?"
"ada tu baru siap berak. JUJUU!!!"
"YAAAA KEJAP"
; Mesti korang rindu author kan. Maaflah ye lama tak update. Tak sempat. Cehh padahal malas nak throwback hm - author yg comel
ada je sebenarnya ss chat ni, tapi malu nk tnjuk. lagi lagi dengan wallpaper full muka dia jxhsnwisjhsusjjsks
YOU ARE READING
senior or crush? [slow update]
De Todo[ BASED ON A TRUE STORY ] Bukn senang ada perasaan mcm aku. Lagi lagi bila dikelilingi orang yg sememangnya jijik dengan golongan LGBT. Aku tak mampu untuk jadi diri AKU. Kalau aku boleh tunjuk siapa diri aku yg sebenar. Dh lama aku jerit biar satu...