KELIRU

3.3K 64 15
                                    

Seminggu pun berlalu~~

Aku dh mula rasa pelik dgn diri aku sendiri. Makin aku rasa menyampah nk layan zue, makin kuat zue masuk dlm fikiran aku. Sampai timbul perasaan untuk aku kenal dia dgn lebih dekat. Setiap hari aku teringat dia.

********************

' kau menung apa dowh, seminggu nie aku tengok kau asyik menung je. Kau teringat siapa? Ibu kau ke? Call la dia malam ni.' - cheq

' pahal ek zue slalu masuk dlm kepala otak aku? Aku penat la asyik nk terbayang dia. Dia entah sape sape sebok pula nk ceroboh otak aku. Penat taw x penat. ' - aku

' kau jgn ckp kau suk-- ' - cheq

' kepala otak kau! Diam! ' - aku

" aku x suka dia. mustahil la aku nk suka dia. jgn jdi bodoh chu " ayat ni yg aku selalu ulang untuk dijadikn peringatan. Tapi tiap kali aku ulang ayat nie, mesti aku tersenyum teringat kn senyuman dia dan dahi dia yg wow.

Untuk pengetahuan korang, zue nie spesies manusia yg agak cantik, berhidung mancung, bibir yg entah la, berdahi luas, v-shaped face, mempunyai gigi yg tersusun cantik, mata mcm pac-man, body ala ala model gitew (aku x pervert okayyy)
dan berpewatakan pelik.

Aku asyik teringat kat dia sampai la tamat waktu persekolahan. Masa aku tgh berjalan nk balik ke hostel dgn yg lain, aku ternampak lower six yg lain berjalan kt depan. " zue ke tu eh " kataku dlm hati. Nak je aku tanya member aku sbb aku nie rabun tapi mulut aku malas sgt nk bercakap. Jadi aku diamkn aje.

Kami pun singgah makan di dewan makan asrama. Mcm yg aku agak, menu harini ikan + sayur. Mood makan aku terus hilang. Aku ni dh la x makan ikan, tambah lgi dgn sayur errr mmg x ah. Tapi nk buat mcm mana, ibu aku bayar yuran aku duduk sini bukan utk berlapar. Dgn x relanya aku makan nasi dgn kuah sayur je, nasib baik makcik tu bgi buah pisang, kalau x, kebulur la aku.

Siap makan, kami pun naik ke dorm. Sampai je kt pintu dorm, aku terdengar suara zue. Tanpa aku sedar, aku tersenyum sorang sorang. Suara dia membuatkan segala rasa penat aku hilang. Perasaan yg aku x pasti apa tiba tiba muncul.

Belum sempat aku pulas tombol pintu, zue pun buka pintu. Dia pandang mata aku, aku pandang mata dia. " kau nie dh kenapa pandang aku mcm tu " kataku. Aku pun terus masuk dorm, buka tudung, berjemur bawah kipas. Sebenarnya aku xde la panas sgt, tapi lepas trserempak dgn zue aku terus menggelabah sampai berpeluh peluh.

' kau nie kenapa? Ok x? ' - qira

' pelik ah kau nie. Ada pape jdi ke? Cerita la ' - sara

' kenapa eh aku rasa lain bila dgn zue? Aku selalu teringat dia. Pastu aku menggelabah gila kalau terjumpa dia. ' - aku

' haa kau suka dia ehhh~~' - sara and qira

' agak agak ah aku nk suka dia pun kau nie'

' tu tandanya kau suka. Makin kau nafikan perasaan kau, makin dlm rasa suka kau nnti '

Aku terdiam. Mustahil la aku boleh suka dia. Kenapa aku nk suka dia? Kenapa dia? Kenapa x org lain? Apa yg aku rasa sekarang ni?

Aku keliru..

senior or crush? [slow update] Where stories live. Discover now