Overnight 2

3.5K 60 11
                                    

Sepanjang minggu nie, hubungan aku dgn juju semakin rapat. Semua bnda yg aku buat msti ada dia. Aku akn tggu dia. Mndi, mkn, balik sekolah, prgi surau, prep, mmg smuanya kami buat sekali. Tiap mlm aku akn tidur sekatil dgn dia. And tiap mlm juga dia akn tidur mengiring menghadap aku sambil peluk leher aku.

Sehinggalah satu mlm nie, mlm overnight. Katil bwh semua x ada org. Tuan katil bwh yg lain semua tido kt dorm member dorang. Tinggal aku dgn juju je kt katil bwh. Tuan katil ats pula tgh bergayut dgn bf masing masing.

Aku dan juju overnight berdua. Mcm mcm topik yg kami sembangkan. Kami menghadap satu sama lain tapi kali nie tangan aku dijadikn bantalnya. Setiap kali juju pegang phone dia, aku akn kacau dia. Aku usik dia, aku tiup telinga dia, aku geletek dia, aku main rambut dia. Kalau duduk dgn aku lyn aku, xyh main phone. Mmg aku akn pastikan dia bgi 100% perhatian dkat aku hahaha.

Masa dia tgh leka bercerita. Aku senyap senyap cuba ambil gambar dia. Tapi malangnya dia sempat tutup muka guna phone. Ni la hasilnya.

"chu!!!"  jeritnya sambil tangannya cuba utk mencubit aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"chu!!!"  jeritnya sambil tangannya cuba utk mencubit aku.

Aku hanya membiarkan dia cubit aku walaupun aku rasa nk sepak je. Kalau member aku nie mmg dh lama kena rembat. Aku xblh laa. Aku lemah betul bila dgn org yg aku syg.

Aku pun membuka gambar yg diambil tadi.

"alaa x jadi laa..knapa tutup muka..meh nk amek semula."

Sekali lgi pinggangku dicubitnya.

"sakit!"  kataku dgn nada yg agak kasar.

Aku merenung tajam ke dlm anak matanya. Juju hanya mendiamkan diri. Pandanganku mula turun ke bibirnya, sampai akhirnya dia mengetap bibir seolah olah melarang aku menatap bibirnya yg ranum itu.

Perlahanlahan mukaku dirapatkan ke mukanya hingga bibir kami bertaut. Namun bibirnya terkatup rapat, tak ingin membalas ciumanku. Tanpa aku menghiraukannya, aku sambung menikmati bibirnya yg manis sehinggalah juju mengalah lalu membalas ciumanku. Tanpa suara, hanya nafas kedengaran, bibir kami bertaut lama, merasa kemanisan bibir satu sama lain.

Selepas beberapa ketika, aku melepaskan bibirnya. Serta merta juju menekup mukanya menahan malu. Aku cuba melepaskan tekupan di mukanya. Puas aku memujuk juju akhirnya dia pandang juga muka aku.

"marah ke?? Sorry... " kataku dgn rasa bersalah.

Juju menggelengkan kepalanya.

"dh tu.. Kenapa mcm tu"

"maluuuu... " jwbnya sambil  menekup mukanya kembali.

Eeeeiiii comelnyaaaa!!!!

Aku hanya ketawa melihat gelagatnya.

"jgn la gelak, xlawak pun"

"sape ckp lawak. Aku gelak sbb kau tu comel sgt"

Juju memberi jelingan tajam kepadaku. Mengancam!!!

Jam di phoneku menunjukkan sudah pukul 4 pagi. Aku dan juju sudah bersiap sedia utk tidur. Kalau nk diikutkan hati, aku xnk tidur lagi sebenarnya, aku nk cium lgi. Tapi tu la. Nk buat mcm mana kn.

Aku dgn beraninya mendepakan tgn lalu menarik juju ke dlm dakapanku. Pada mulanya dia nampak mcm x selesa. Tapi ada aku kisah. Alahhh mula mula je x selesa. Lama lama nnti biasa laa tu. Kan..

———————————--

"chu bangun la. Dh pukul 10.Nk outing x" - cheq

"malas. Korang g la. Belikan aku tealive je."

"pemalas sial kau nie" qira memarahiku.

Aku menarik selimut utk sambung tidur semula. Aku mencium selimutku. Bau juju?? Eh nie selimut juju la!! Bingkas aku bangun memerhati keadaan sekeliling. Tiada sesiapa di dlm dorm. Hanya ada aku sorg sahaja. Mana juju, outing ke?

Aku duduk bersila sambil betulkan rambut aku yg dh mcm org gelandangan nie. Tiba tiba aku teringatkan bibir juju. Aku masih ingat bagaimana rasa bibirnya diantara bibirku. Tanpa aku sedar, aku dh tersengih sorang sorang mcm org gila.

"haaa berangan apa tu"

Aku tersentak seketika, aku x sedar yg tdi tu aku tgh mengelamun. Aku memusingkan badan aku ke belakang. Kelihatan juju yg sedang menyidai kain tualanya di ampaian.

"eh x outing ke" tanyaku

Dia hanya menggeleng.

"form6 lain mana, outing ke"

"haah" jawabnya ringkas

Wahhh peluang nie...

Aku bangun menuju ke arah juju dan memeluknya dari belakang. Juju trkejut dgn perbuatanku lalu menoleh ke belakang,

Chuppp

Bibirnya dicium. Aku segera melepaskan pelukan lalu mencapai tuala utk mandi.

"bye, nk mandi hehe"

Aku tersenyum nakal. Mukanya nampak kebingungan. Dpt morning kiss woohoo....

——-—-——————-

*bilik air

Sebaik sahaja aku membuka pintu bilik air, kelihatan lin sedang menyabuni dirinya. Kenapa la masa nie juga kau nk mndi. Aku mengeluh kecil.

"awk x outing ke hrini? "  dia bertanya dgn lembut sekali.

Haihhh lembutnya kau nie. Mmg saja nk goda aku ke apa

"malas nk outing harini, panas. Awk x outing ke"

"sama la. Rasa malas je nk outing hrini"

Semasa kami sedang rancak berbual, tiba tiba pintu bilik air dibuka. Juju melangkah masuk ke tandas hujung. Habis laa aku lps nie.

Lin menyambung perbualan tadi tetapi kalini suaranya berubah mnjdi lebih manja. Suaranya mmg manja asal tpi tiap kali ada org, suara dia akn jdi lebih manja. Aku x selesa and aku x suka.

Juju keluar dari tandas dgn muka xde perasaan. Aku dh start gelabah dh masa tu. Mcm mana pula nk pujuk kalini. Aku segera menyudahkan mandianku lalu bergegas ke dorm. Lin aku tinggalkan sorang sorang. Dia yg mandi dulu tapi dia yg x siap siap.




senior or crush? [slow update] Where stories live. Discover now