13. kolmen tytön heikkous

255 9 1
                                    

Vilja


"Ja sit vedetää kerran viel läpi. Antakaa kaikkenne nyt tähän", tanssinopettajamme Heidi sanoo ja odottaa hetken meidän palatessa aloituspaikoillemme. "Ja sit lähtee. Yy, kaa, koo, nee", hän laskee ja laittaa musiikin pyörimään.

Onneksi enää pari viikkoa jäljellä ennen joululomaa. Täytyis varmaan kuitenkin tulla treenaamaan joku päivä lomallakin, kun nyt oon saanu suhteellisen hyvin koko muun ryhmän kiinni. Viime yönä maahankin satoi lumikerros ja kaikki on niin kauniin näköistä puhtaan hangen keskellä. Toivottavasti joulunakin olis lunta maassa, heti ois paljon joulusempi fiilis. Micon kanssa pitäisi varmaan sopia, jos se pääsisi ottaa musta kuvia joku päivä ulkona.

Keskityn täysillä liikkeisiin ja saan ne onnistumaan mielestäni hyvin. Tunti päättyy ja ihmiset alkavat lipumaan väsyneen näköisinä pukuhuoneeseen. Nappaan juomapullon lattialta ja seuraan muita pukuhuoneeseen. Istahdan väsyneenä Julian viereen penkille ja lasken pääni tämän olalle. "Mä oon niin poikki", valitan hänelle ja suljen hetkeksi silmäni.

"No voi sua pientä", Julia vastaa nauraen, joka saa myös minut nauramaan. "Mitä suunnitelmii sulla on tänää? Me ollaa puhuttu Micon kaa jos se tulis mun luo kattoo leffaa ni tulisiks sä mukaa? Aattelin pyytää Ilonaaki", Julia ehdottaa ja nojaa päällään omaani.

Silloin mieleeni tulee sovittu tapaamiseni Ilonan kanssa, joka saa minut valittamaan ääneen: "Eikää." Nostan pääni Julian olalta ja käännyn katsomaan tyttöä silmiin. "No mitä nyt", hän kysyy ja kohottaa kulmiaan hieman. "Mä oon sopinu Ilonan kaa et mennää testaa jotai hemmetin body balance juttuu", sanon ja valahdan penkillä enemmän kasaan istumaan.

Pääni on todella epämukavassa asennossa seinää vasten, mutta en anna sen häiritä minua. "No tuutte sit sen jälkee. Mä lupaan et hommaan sulle jotain tosi pehmei tyynyi ja jotain kunnon roskaruokaa ni unohtuu liika urheileminen", hän vakuuttelee ja saa minut hymyilemään leveästi. "Mitä mä oon tehny et oon ansainnu noin hyvän ystävän", kysyn ja hymyilen Julialle leveästi.

"Noni tuuppas nyt ystävä hyvä suihkuun", Julia sanoo noustuaan ensin ylös ja ojentaa kättään samalla minulle. Tartun hänen käteensä ja nousen kuitenkin laiskasti ylös penkiltä. Avaan hiukseni ja kiedon ne sen jälkeen uudestaan korkealle nutturalle. Kävelen suihkuun ja yritän olla kastelematta hiuksiani. Kuivaan itseni ja kävelen takaisin tavaroideni luokse.

Vedän kassista vaatteet pois ja puen ne ylleni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vedän kassista vaatteet pois ja puen ne ylleni. Onneksi en valinnut mitään tiukkaa paitaa, vaan ymmärsin ottaa villapaidan päälle pantavaksi. Vedän vielä toppatakin ylleni ja istun penkille odottamaan, että Julia olisi valmis lähtemään. Ei mene kauaa, kunnes Julia on jo valmis lähtemään, joten kävelemme yhdessä pysäkilleni päin.

"Ootteks te jo sopinu et koska te näätte kasvotusten Eemilin kaa", Julia kysyy vetäessään takkinsa vetoketjua tiukemmin kiinni. Hän on aina ollut meistä kaikista se, joka ensimmäisenä vetää enemmän vaatteita päällensä. Kauhea vilukissa.

Löytäjä saa pitääWhere stories live. Discover now