11. kai sä tiedät?

237 7 1
                                    

Vilja


"Muistakaa sit harjotella perjantaiks tätä koreografiaa. Vaikka teillä ei olis kunnollista treenipaikkaa ni pyritte harjottelee kuitenkin mahdollisimman hyvin. Kiitos, voitte poistua", opettajamme sanoo ja ryhmämme alkaa poistua salista.

Istun vielä hetken aloillani, kunnes Julia tulee seisomaan eteeni ja tarjoaa kättään minulle. Tartun siihen ja hän vetää minut ylös lattialta. Olen todella väsynyt tällä hetkellä. Juttelimme Eemilin kanssa viime yönä todella pitkään. Heidi rääkkäsi meitä kunnolla, koska "kunnollinen tanssitreeni keskellä päivää parantaa loppu päivän." Eihän siinä ole edes mitään järkeä.

Olemme menossa Julian kanssa pukuhuoneeseen, kun Heidi pyytää minua jäämään vielä hetkeksi odottamaan saliin. "Voisitko jäädä Vilja vielä hetkeksi?" Katson Juliaa, joka vain kohauttaa olkiaan ja kävelee pukuhuonetta kohti.

Käännyn opettajaani kohti ja kuuntelen, mitä asiaa tällä on mulle. "Sun täytyy Vilja alkaa tsemppaamaan enemmän. Sä oot jääny selkeesti muista jälkeen nyt lähiaikoina. Mä en voi antaa sulle sitä sooloa, josta me puhuttiin aikasemmin, jos et ala panostamaan nyt."

"Mä oon kyl tosissani tän kaa", sanon ja katselen alas jalkoihini. Olen todellakin jättänyt tanssin nyt vähemmälle. Tuntuu, että olen koko ajan todella kiireinen, vaikka en oikeastaan tee mitään. Paitsi juttelen tietenkin Eemilin kanssa.

"Mä oon tosissani ja mä aijon kyl panostaa nyt tähän enemmän, mulla on vaa ollut täs kaiken näköstä nyt menossa." Opettaja hymyilee minulle hieman ja laskee kätensä olalleni. "Mä todella toivon, että sä oot tosissas. Sulla voi oikeesti olla hyvätki mahdollisuudet tällä uralla", hän puristaa olkapäätäni ja kävelee pois salista.

Nostan vielä hupparini lattialta ja kävelen pukuhuoneeseen. Lähes kaikki ovat jo lähteneet huoneesta pois, joten saan onneksi käydä rauhassa suihkussa. Julia istuu penkillä ja selaa kännykkäänsä. Menen suihkuun ja pesen hien itsestäni mahdollisimman hyvin pois.

Olen luvannut mennä tänään vielä töihin iltavuoroa varten. Kuivaan itseni pyyhkeeseeni ja kävelen tavaroideni luokse. Kaivan laukusta vaatteeni ja puen ne ylleni.

"Aaah, kenen idea oli pukea farkut tanssitreenin jälkeen", huohahdan ja vedän farkut jalkaani mahdollisimman dramaattisesti

Oops! Ang larawang ito ay hindi sumusunod sa aming mga alituntunin sa nilalaman. Upang magpatuloy sa pag-publish, subukan itong alisin o mag-upload ng bago.

"Aaah, kenen idea oli pukea farkut tanssitreenin jälkeen", huohahdan ja vedän farkut jalkaani mahdollisimman dramaattisesti. Dramaattisuuteni saa Julian nostamaan katseensa luuristaan.

Hän katsoo hetken minua, kunnes naurahtaa ja sanoo: "Eiks tällee melkeen joulukuussa vois jo vaihtaa jotkut muut ku revityt farkut." Naurahdan Julian kommentille, jonka jälkeen alan miettimään, mitä hän oikein sanoi.

"Miten niin jo melkein joulukuussa", kysyn ja vedän paidan ylleni. Julia katsoo minua epäuskoisesti ja alkaa nauraa sen jälkeen. Katson kännykkääni ja vilkaisen päivämäärää. Ei jumalauta. Eletään jo marraskuun viimeisiä päiviä, enkä ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.

Löytäjä saa pitääTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon