Dacă ești sărac și fumezi înseamnă că ești foarte prost

86 4 3
                                    

Să stabilim întâi niște noțiuni generale: Tutun, alcool, cafea, iarbă, heroină, cocaină. LSD, MDMA etc sunt droguri. Toate te fac să te simți bine în felul lor, toate au efecte negative dacă le abuzezi. Unele sunt legale, unele nu. Legalitatea nu ține nici de gradul de periculozitate al drogului pentru utilizator și cei din jur și nici de sănătate. Mai mult de obiceiuri ale poporului când s-au făcut legile și interese de afaceri. Pentru sănătatea utilizatorului, din lista scurtă de mai sus, tutunul și alcoolul sunt sigur în primele trei cele mai dăunătoare. Poate doar heroina le bate ușor. Și pentru oamenii din jurul drogălăului, cu siguranță alcoolul și tutunul sunt cele mai periculoase și deranjante.

Și da, știu că mama și domnul polițist v-au spus că drogurile grele sunt super rele și distrug omul. Dar e exact ca la alcool. Doar în exces. Un heroinoman nu e mai terminat ca un alcoolic și un băiat care bagă un ecstasy din când în când e la fel de sănătos ca unul care bagă o bere din când în când. Singura diferență e că drogurile grele sunt de obicei atât de bune încât un om cu voința slabă poate să bage până își fute viața. Atât. Dar un om cu voința slabă va găsi cum să își fută viața și dacă-l ferești de toate drogurile din lume.

Însă din lista aia scurtă de mai sus, la raportul cât de bine te simți / cât de mult costă / cât de tare îți fute sănătatea, cu siguranță cel mai prost drog dintre toate este tutunul. Am mai fumat și eu o țigară din când în când. Le cunosc. Îți dă un efect vag calmant/relaxant plăcut. Foarte vag. Sigur, diferența între starea inițială de nevoie și aia finală de satisfacție e destul de mare încât să o poți considera foarte plăcută, dar nevoia este una artificială, creată de dependență. E ca și cum ți-ai da cu tesla în rotulă și apoi te-ai da cu Ben Gay și te-ai bucura că ce bine te simți că nu te mai doare. Da. Diferența de dinainte și după Ben Gay e mare. Dar e o tâmpenie să-ți creezi singur o stare neplăcută ca să o repari dup-aia și să te simți bine. Și exact asta face dependența de tutun.

Dar dacă faci destui bani încât acest viciu să nu reprezinte o gaură semnificativă în bugetul tău, nu are rost să o gândești prea mult cu fumatul. Dacă fumatul îți ia sub 10% din bugetul lunar, poți să-l treci ca relativ irelevant. În schimb țara asta e plină de fumători care fac între 8 și 12 milioane pe lună. Un fumător obișnuit, care bagă un pachet pe zi dă vreo 3 milioane pe lună pe drogul lui care îl relaxează puțintel și îi creează nervi în lipsă.

Milioane de idioți care dau între 25% și 35% din salariul lor lunar pentru a se droga cu cel mai prost drog din istoria drogurilor.

De 3 milioane pe lună fumezi un cui pe zi care te relaxează cât un pachet de țigări și e cu 90% mai puțin dăunător pentru organism.

De 3 milioane pe lună bagi în 6 nopți pe lună câte o pastilă de ecstasy și pentru 6-7 ore tot universul e bucurie și minunat pentru cam aceeași daună asupra organismului.

De 3 milioane pe lună bagi 3 trip-uri cu LSD și auzi culori, vezi sunete și îți deschide al treilea ochi pentru o daună asupra organismului care se apropie de zero.

De 3 milioane pe lună bagi 6 trip-uri pe ciuperci. Exact ca mai sus dar mai natural puțin.

De 3 milioane pe lună te simți semizeu două nopți pe cocaină pentru o daună asupra organismului mai mică decât aia de la o sticlă de cola.

Am dat doar exemple de lucuri din aceeași categorie: drog. Dar cu siguranță poți găsi orice altă activitate mult mai plăcută pe care să dai 3 milioane pe lună. Poți să dai șase mui pe centură, spre exemplu.

Desigur, dacă ai bani, le poți face pe toate. Tutunul nu te limitează din restul. Dar dacă dai mai mult de un sfert din salariul tău pe cel mai prost drog din istorie, dacă cel mai slab calitativ și egal de dăunător cu restul drog îți limitează opțiunile, ești mai prost decât un cartof.

Serios. Singurul avantaj al tutunului comparativ cu, să zicem heroina, e că tutunul te face să arăți super cool. Da, copii între 13 și 17 ani care mă citiți. Fumatul e cool. Nu crezi că colegii de clasă te cred destul de cool? Ia aprinde o țigară în pauză să vezi ce cool devii brusc. Aprinde un cui și o să fii și mai cool.

Tocmai de-aia eu aș face tutunul legal de la 14 ani. Și i-aș scoate din taxe. Să coste 5 lei pachetul. Să se dea cool toți copiii care vor să se dea cool. După care, pe fiecare an de viață al cumpărătorului taxa ar crește cu 2 lei. Și pachetul ar costa 25 de lei la 24 de ani și 45 de lei la 34 de ani. Pentru că deja după 20 de ani serios, chiar nu te mai consideră nimeni interesant doar pentru că fumezi. După 20 de ani ar trebui ori să lași fumatul ori să-l înlocuiești cu un drog mai bun. Un drog care te face să te simți mai bine. Sau îți fute organismul mai puțin.

Asta doar dacă n-ai bani. Dacă ai bani faci ce vrea pula ta. Îți permiți și să dai 50 de lei pe pachet.

În schimb dacă ești sărac de urlă foamea în tine. Mănânci cartofi fierți cu parizer. Circuli cu autobuzul. Ai datorii la întreținere. Ai pantalonii rupți în cur și dai un sfert de salariu pe cel mai prost drog din istoria drogurilor, ești un imbecil sinistru. Obiectiv ești prea sărac să dai așa de mulți bani pe un drog atât de slab. Lasă-te, pauper prost.

Ghiduri practice *caterincă*Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum