Cum să mănânci pișcoturi pe banii prietenilor cu social media

74 7 0
                                    

O ard autist pe internetul românesc. Nu mă duc la întâlniri cu băieți de pe net ca să discutăm despre cum să facem mai mulți bani pe internet pentru că nu fac bani de pe internet. Totuși îi cunosc pe câțiva. M-au mai chemat niște piariști sinucigași pe la evenimente. Nu mi-am scos pula pe acolo da’ e mereu o eventualitate așa că nu mă cheamă nimeni.

Și am băut o bere cu alde Zoso sau Victor Kapra așa că îi am în lista de prieteni pe facebook. Pun linkuri la chestii interesante uneori. Însă au un obicei scârbos. Spamează cu reclame la campaniile în care-s implicați (acuma chestia aia cu magenta care nu e roz) de pe conturile personale. Înțeleg. Social media. Bagi reclame pe gât la oameni când ei vor să se distreze pe internet. Asta e social media. Însă ar trebui să fie o distanță între entitatea de muncă, vânzătorul de reclame și omul care e om în tipul liber. Ei nu. Ei sunt amândoua în același timp.

Ca tipele alea care te cheama la ele la o cafea, ca între fete, și când ajungi acolo vezi că ea nu vrea să stea la o discuție ca oamenii. De fapt vrea să-ți arate ultimul catalog avon. Toată lumea le urăște, nu-i așa, fetelor? Cum dracu’ să fii prieten cu cineva care când vine în vizită îți umple cutia poștală de pliante? Adică înțeleg că din asta trăiești, dar fă-o cu publicul, nu cu oamenii din cercul tău social.

Am explicat asta ca un domn și omul a zis că și eu pun linkuri la nimic nou și alte chestii. E o diferență. Eu arăt un produs pe care l-am făcut eu. Vin cu rodu muncii și spun ”uitați chestia asta distractivă gratis* (*ar putea conține publicitate, dar dacă nu vrei să o vezi, nu te uiți)”. E o chestie pe care aș face-o și în realitate, la prieteni. 

Ei nu. Ei vin să vândă telefonie magenta la amici, profitând de faptul că ăștia nu o să îi dea afară pe ușă ca pe mormoni pentru că o să le fie jenă, că sunt amici. Nici măcar nu îți dau link la ceva ce are reclame. Ți le bagă direct în feed-ul de facebook. Ca statusuri personale. Să pară că chiar zic ceva ca oameni, nu vând lucruri. Să nu îi omoare ad-blocker-ul. Și la fel se comportă pe net toți experții ”social media”. Gen Alexandru Negrea și alții de gen. Băieți de-ăștia cu un site cu 200 de unici pe zi care aparent sunt experți în făcut trafic. Vorbitori despre social media.

Și că tot se face acuma master de social media, să vă învăț cum se fac bani din asta rapid. Vă scutesc de doi ani de cursuri.

1. Îți faci un site în care scrii lucruri de bine despre alte lucruri.

2. Te împrietenești cu oameni care vând publicitate online la clienți.

3. Iei și tu niște bannere și scrii un articol elogios și le împarți la toți amicii tăi online cărora le e jenă să îți zică ”sictir, bă, de aici, cu reclamele tale” pentru că te cunosc.

4. Primești o lingură de ciorbă drept plată.

5. Scrii pe site-ul tău de căcat cât de mulți bani faci din social media și cum trebuie să dai linkuri și buzzworduri și căcaturi ca să faci bani din social media.

6. Proștii pun botul și te cheamă să îi înveți și pe ei cum să facă bani din social media, și chiar îți dau bani buni pentru asta.

7. Citești o carte de social media și le povestești gargară banală care sună interesant live la 10 corporatiști bătrâni care nu înțeleg internetul.

8. PROFIT

Așa că dacă aveți oameni în listă care trăiesc din asta și îi suportați pentru că aveți bun simț, vă spun eu, mai bine coaie decât bun simț. Nu sunt prietenii voștri. Sunt doar niște băieți care o ard prietenos cu toată lumea ca să le pună pliante în cutia poștală. Și cel mai urât, nu văd nimic în neregulă cu asta. Apăsați unfriend.

Și fără legătură, un băiat de pe Autobază a luat domeniul Româniafutacioasa.com  ca reactie la site-ul dumneaei, romaniafrumoasa.ro Să o ajutăm pe doamna Udrea cu campania. Glorie Autobazei.

Ghiduri practice *caterincă*Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum