A fuma sau a nu fuma: asta-i întrebarea

77 6 0
                                    

De fapt nici măcar nu e o întrebare. E o dilemă. Mue Şecspir.

Îo mi-s nefumător dar, spre diferenţă de majoritatea nefumătorilor, nu-s de căcat. Nu mă simt moral superior fumătorilor că ei sunt fraieri vicioşi şi eu îs neîntinat de tentaţiile tutunului. Toţi avem vicii. Toţi. Toate-s egale în nemernicia lor şi toţi suntem egali în nemernica noastră. Nu contează că fumezi, ca unii, că mesteci gumă până îţi crapă fălcile, ca alţii, că fuţi tot de prinzi doar de dragul de a fute, ca nişte noi cunoştinţe de-ale mele, că faci labă cronic ca nişte vechi cunoştinţe de-ale mele,că bei bere până mergi aiurea sau te comporţi ca o gaură de cur cu oamenii doar pentru că umilirea altora te face să te simţi bine, aşa ca mine. Toţi suntem o apă şi-un pământ.

Totuşi nu înţeleg fumatul. Nu îl înţeleg dom’le deloc. Înţeleg să tragi aurolac, să pufăi vopsea, să-ţi injectezi heroină în coaie, să bei până te baţi cu piticii la delirium tremens, hei, înţeleg şi să lingi zahăr dintre bucile unei prostituate, că zahărul îţi dă un şut de energie. Dar fumatul nu-l înţeleg.

Hai să vă spun de ce. Iei un copil de 6 ani. Îi dai un pahar de votcă, i-l torni pe gât. Se simte bine, se simte semizeu, e extaziat. Bagi nicotină în el şi borăşte şi din intestinul gros, pentru că nicotina nu te face să te simţi bine. Pur şi simplu îţi fute corpul în aşa fel încât absenţa ei să te facă să te simţi naşpa.

E ca şi cum ai umbla toată ziua cu un morcov în cur şi să îl scoţi 4-8 minute o dată pe oră şi să te bucuri de ce relaxat te simţi.

“-De câte ori iţi scoţi, bă morcovu’ din cur pe zi ?

– Am ajuns la aproape 40 pe zi.

– Aoleu! Naşpa! Tre’ să le mai răreşti!

– Da, mă, ştiu. Deja îmi sângerează curu de cât foiesc morcovul ăla. Mi-a zis doctoru că dacă nu le răresc pot să fac şi fisuri anale până ajung la 50 de ani. 

– Io le-am lăsat moale rău. În unele zile nici nu-mi scot morcovul din cur. Aşa, doar când sunt într-un bar cu prietenii, îl mai scot de 4-6 ori. Da’ acasă deja nu-l mai scot deloc. Am auzit că şefu’ n-o să ne mai lase să-l scoatem pe hol, o să trebuiască să ieşim afară. Să vezi ce naşpa o să fie la iarnă. O să ne îngheţe coaiele când dăm pantalonii jos la -10 grade. “

Aşa e fumatul. Dar problema nu este dacă e un obicei de căcat sau nu. Problema e alta. Ai voie să ai un obicei de căcat? Eu zic că da. E curu, pardon plămânu’ tău, faci ce vrei cu el. Ăştia care vor să interzică fumatul în baruri trebuiesc bătuţi cu lopata udă. Bastarzi pompoşi care îşi dau importanţă singuri şi umblă cu nasul pe sus, mirosindu-şi propriile băşini cu superioritate. Să nu fumezi în baruri. Câcat! E ca şi cum nu te-ai fute în paturi.

“Acest pat este doar pentru dormit. Fututul e scârbos. Futeţi-vă în spaţiile special amenajate pentru futut. Ştiu că patul arata foarte bun pentru futut, parcă ar fi chiar proiectat să te fuţi în el, dar nu. E urât. În pat se doarme”

Marş mă. Ok, înţeleg. Nu îmi place să simt fum când dorm, în locul unde dorm, sau peste micul meu dejun, când am chef de el şi mai ales când am o mahmureală greţoasă şi orice iz mi-ar tăia pofta de aruncat sub nas. Dar barul ESTE PENTRU FUMAT! AŞA L-A LĂSAT DUMNEZEU SAU CE PRIETEN IMAGINAR VĂ GÎDILĂ PE VOI CÎND VĂ TAIE MISTICISMUL ŞI NU TREBUIE MODIFICAT! E BINE AŞA!

Şi nu vă mai căcaţi pe voi cu fumatul pasiv. Ăştia anali care dau ochii peste cap şi regurgitează fraze despre cât de dăunător e fumatul pasiv oricum nu au ce căuta în bar. Şi alcoolul e dăunător. Ipocrizie? Şi flegma-n muie pe care ţi-o dau dacă încerci să îţi împingi neinvitat ideile peste mine e dăunătoare, că-s răcit şi iei şi tu. Da coae, e dăunător. Du-te la cofetărie. Bea suc şi linge o savarină.  Eşti în pericol să îţi dăunez o sticlă-n muie dacă o faci pe deşteptu’ cu sănătatea mea de care-s deplin conştient.

Şi, aşa, între noi fie vorba: mie îmi place fumatul pasiv. Dacă o ard aiurea în penumbră, cu berea în mână, te rog io, suflă-mi şi mie nişte fum în faţă, să mă bucur şi io de el. Chiar merge cu alcoolul şi muzica. E de atmosferă, aşa. Oricum fac un duş acasă, da’ mă îmbăt mai repede când plămânul nu duce oxigen la creier cu randamentul maxim. Aţi încercat să vă îmbătaţi la munte, într-o pădure de-aia cu aer curat? Ce greu e! Da’ într-un bar neaerisit şi plin de fum? Bei 4 beri şi te-ai pulit.

Totuşi gagicile care fumează au un gust naşpa în gură… dar na, daca-şi bagă rahaturile ălea puturoase între buze, sigur n-o să strâmbe din nas la o pulă. Sau dacă strâmbă, aveţi contra-argument.

Ghiduri practice *caterincă*Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum