Puține lucruri sunt mai inutile pe lume decât campaniile de awareness. Poate candidatura lui Cristian Diaconescu e marginal mai inutilă, dar pe acolo.
Toți papagalii fără personalitate folosesc campaniile de awareness ca să păcălească lumea că sunt oameni interesanți. Mai țineți minte când toate proastele de pe Facebook își puneau status cu ”imi place pe dulap”? Pentru că era o campanie de conștientizare asupra a nuștiu ce chestie pe care nu o mai ține minte nimeni prin punerea unui mesaj criptic despre unde le place lor să își lase poșeta. Ca să se mire lumea. Nici ele nu știau clar ce vor să conștientizeze acolo. Important era că le băga lumea în seamă.
Sau toate bărățările și fundele colorate pe care le mai pune lumea pentru că cancer/sida/coșuri.
Sau marșul pizdelor proaste pe tocuri pentru că nuștiuce drepturile femeii.
Sau când toți hipsterii și-au lăsat barbă în noiembrie ca să nuștiuce.
Mii de campanii de awareness din care ținem minte doar un comportament ridicol și că voiau să atragă atenția asupra ceva fără să ofere cunoștințe despre acel ceva și făcând ceva complet fără legătură.
Mă rog, ei știau clar asupra ce voiau să atragă atenția. Asupra lor. Să zică lumea: Uitați-vă ce om bun și cu personalitate. Cum face el maraton pe tocuri cu trei brățări colorate ca să awareness ceva cu feministe cu cancer la rotulă!
Legătura cu o cauză e atât de marginală încât e irelevantă. Vai, porți o fundiță și răspunzi oamenilor că e pentru cancer orfan când te întreabă. Cu ce rahat ajută puii orfani de cancer fundița ta? Vai, alergi la maraton ca să doneze cineva bani pentru nuștiuce ursuleți loviți de depresie. Păi dacă ăla vrea să doneze bani, o să doneze oricum. Hai să facem procesul de donație inutil de complicat ca să avem o scuză să o facem pe sfinții.
Uitați-vă la mine cum fac un căcat irelevant ca să ies în evidență și folosesc o boală sau o tragedie ca scuză să fiu un cârnat strident. Dar stați așa! Știu că par un cârnat strident dar de fapt sunt un martir! Sufăr și depun efort ca să fac cât mai mulți oameni să audă de inundațiile din Guatemala! Asta nu ajută cu nimic sinistrații din Guatemala dar îmi dă un subiect de conversație fără de care aș fi un cârnat anost și fără nimic interesant de spus!
Până și numele pute a cârnat care vrea să se bage aiurea în seamă. A corporatist heirupist care s-a bucurat atât de tare că au inventat străinezii un mod de a te băga în seamă aiurea pe care îl poate încerca și el încât a uitat să-l traducă. Ăuernăs. Să facem niște ăuernăs.
Ultima campanie acum e cu semicelebrități care își toarnă gheață în cap ca să ăuernăs o boală pe care cu siguranță nu v-ați adus-o aminte acum. Deși ați văzut filmulețele cu Bill Gates care-și toarnă gheață în cap,cârnatul de la Facebook, Ashton Kutcher și mulți alții. Oameni care ar putea să doneze bani și să se provoace în privat să doneze, fără să fie cârnați. Dar au ales să fie cârnați și să o facă în public. De parcă ajută cu ceva că Maricica de la Afumați citește pe ecran cum se cheamă o boală și uită în secunda doi.
Ce campanie anostă. O găleată de gheață. Genul de chestie pe care doar cel mai anost om din lume ar considera-o aventuroasă. OAU CE EXTREM APA RECE, CE O SĂ FACEM IN CONTINUARE? DAM O TURA DE SOPRON IN CHILOTI IN TOIUL IERNII? NU, E PREA FRIG. HAI IN TOIUL TOAMNEI! Aparent are legătură cu un simptom al sclerozei, dar na. Nu se mentioneaza asta prea tare. Că chiar are legătură cu subiectul si campaniile de awareness trebuie sa spună cât mai puțin despre rostul campaniei și cât mai mult despre cât de interesant e participantul.
Dar na, într-un fel funcționează la bogătași. Pun presiune publică unul pe altul să dea bani. Au strâns ceva milioane pentru boală. Mărunțiș pentru niște bogătași dubioși ca Zuckerberg, care își mai spală așa puțin imaginea de satane sinistre care manipulează oameni. Cum să țipi la el că adună date cu caracter personal despre tot mapamondul pentru scopuri dubioase când, uite, a donat bani. Echivalentul unui leu donat de tine, daca s-ar pastra proportiile.
Însă bag mâna în foc că absolut toți păcălicii fomiști de pe internet, toți vloggării de 16 ani cu muci la cur de ultima oară când și-au mirosit bășinile o să își toarne zilele astea găleți de apă cu gheață în cap, ca să se dea interesanți. Și când o să le spui să sugă niște pulă, o să țipe la tine că o fac pentru boala lu’ Calache aia, scleroză în floci, ce dracu o fi că îți ia mai mult să citești despre decât să umpli o găleată cu gheață și să o faci pe sufletistul la cameră.
O campanie care in prinicipal a oferit prilejul multor cârnați bogați să o facă pe simpaticii și multor cârnați comuni să cerșească atenție. Și a strâns niște bani acolo. In principal de la bogatași anonimi și bogătași care vor să își spele imaginea. 99% dintre ”participanți” doar și-au turnat apă în cap ca să atragă atenția asupra propriei persoane.
De aceea pregătesc o campanie de awareness.
O campanie de awarness asupra faptului că campaniile de awareness nu au nici o utilitate practică și sunt doar o formă prin care niște cârnați cerșesc atenție.
În octombrie toți ne lăsăm cioc, ca să ăuernăsuim faptul că ăuernăsul e narcisism nu altruism. Că dacă vrei să ajuți ceva pui osul la muncă, nu te filmezi ca un papagal făcând chestii complet inutile.
O să se cheme CIOCTOMBRIE o campanie de awareness asupra inutilității campaniilor de awareness. Ne lăsăm cioc și proclamăm că faptul ăsta e egal de nonvaloric cu toate campaniile de awareness din istoria omenirii.
V-am zis din timp, ca să vă pregătiți fața de pilozitate.