15-10 Enna's POV
Het is mijn laatste les. Ik zit naast Liza en we lachen de hele les. Het maakt toch niet uit want we hebben tekenen. Deze docent mag me echt heel erg. Dan komt Sem binnen en zegt "Enna het is gelukt." Iedereen is stil maar ik weet waar het over gaat. We wachten hier al 3 dagen op en nu is het gebeurt. Ik ren naar hem toe en geef hem een knuffel. Hij tilt me op en draait een rondje met mij. Liza komt ook naar ons toe en we voegen haar toe aan onze knuffel. We staan 4 seconden zo en dan gaan we uit elkaar. Iedereen kijkt naar ons aan en smoest. Sem gaat weer weg en zegt "ik loop zo naar je kluisje oke?" Ik zeg "is goed." Een jongen uit me klas vraagt "hoe ken je de Sem van Dijk? Hebben jullie iets??" Ik lach en zeg "nee we hebben niks. Ik ken de Sem van Dijk omdat hij mijn broer is. Snapje Enna van Dijk Sem van Dijk. De zelfde achternaam." Ik en Liza lachen en lopen weer terug naar onze plek. Dan vraagt meneer van Eik "Enna kom eens naar voren en leg deze frappante voorstelling eens uit." Ik loop naar voren en vindt het niet eens erg. Ik ben zo blij. "Nou in het nieuws hadden jullie misschien gezien dat Ernst Potsma is op gepakt. vanwege het stalken van mijn familie en het hebben van bepaalde foto's van bekende mensen. Hij had op een of andere manier voor elkaar gekregen een brief te versturen naar RTL boulevard terwijl hij onder toezicht was van de politie. Bij RTL boulevard hadden ze bijna gezegt wie ik ben. Daardoor moesten we snel voor de Wendy een interview doen voordat mensen zelf dingen gingen bedenk voor roddels. De Wendy is uit voordat er grote roddel uit zijn gekomen." Iedereen kijkt me aan van hoe heb je dat vol gehouden. Na de les loop ik met Liza mee en Liza loopt ook mee naar mijn kluis. Sem staat al te wachten. "Oww die meiden altijd overal samen naar toe" zegt hij. Ik kijk hem boos aan en ik negeer hem even. Dan zeg ik "haha ja en daar komen Fenne en Sterre." Sem zegt "hey meiden schiet effe op ik wil naar huis." Iedereen lacht en we lopen naar buiten. Ik geeft Liza een knuffel en zeg doei tegen Sterre en Fenne. Ik stap achterop bij Sem. We praten wat dan zegt hij "hoe was school" omdat we niet meer wisten waar we over moesten praten. "Er kwam een gek kind binnen en daarna moest ik uitleggen wat deze frappante voorstelling te betekenen had." Sem zegt en stopt meteen de scooter "heb je ze vertelt over de foto's?" "Nee alleen de dingen die iedereen weet." Hij kijkt me aan van weet je het zeker. Ik zeg "ik meen het!" Hij zegt "oke maar we moeten naar huis en je interview lezen." Als we thuis zijn komt Wendy op ons af rennen en geeft ons een knuffel. Oma Lien komt ook naar ons toe gelopen en geeft ons ook een knuffel ze zegt "Enna mooi interview." Ik zeg "dankje maar mag ik het ook lezen." Iedereen lacht een beetje. Ik sta op de voorkant samen met Sem. Er staat: het echte verhaal van Enna van Dijk. Het is de foto waar ik op sem zijn rug zit. Ik sla open naar de bladzijde waar het interview is en Sem en ik lezen het . Ik krijg weer tranen van de tekstjes die de rest van mijn familie had gezegt. Als ik klaar ben met lezen geef ik Sem een knuffel en hij leest het verhaal nog even af. Dan geeft hij ook een knuffel terug en zegt hij "het is je gelukt." Ik zeg hard zodat iedereen het hoort "het is ons gelukt." Oma Lien blijft bij ons avond eten en we praten nog wat over het magazine. Na het eten gaan we met zijn allen even RTL boulevard kijken zoals altijd. Er wordt wat gepraat over het magazine en over mij. Daarna loop ik naar de wc. Als ik langs de keuken loop hoor ik iemand zeggen "kijk je uit dat Enna en Sem niet meer dan broer en zus worden en niet meer dan vrienden. Het wordt gezegt door..........
JE LEEST
Geadopteerd door de van Dijk familie
FanfictionDit boek gaat over een meisje dat 15 haar naam is Enna en ze wordt geadopteerd. Haar ouders zijn beiden overleden tijdens een zeilwedstrijd op zee. Wendy had het te doen met haar en nam haar in huis. Maar vindt enna dit wel leuk en wat gaat er gebeu...