Enna's POV
Ik loop naar de deur en doe hem open. Als ik om draai om te kijken waar Luna blijft zie ik haar voor het huis staan te wachten. Ik zeg ''groot he. Zo keek ik ook toen ik dit huis zag.'' Ze zegt ''het is aller jezus groot.'' Ik lach en zeg ''dus je zegt dat nog steeds?'' ''Ja nooit verleert'' zegt ze lachend. We lopen naar binnen en ik zeg ''Je kan hier je schoenen neer zetten.'' Daarna lopen we door. Ik probeer mijn moeder te zoeken. Ze is niet in de keuken, ze is niet in de woonkamer en niet in de computer kamer. Dan vraagt Luna ''wat zoek je?'' Ik zeg ''mijn moeder zodat ik even kan zeggen dat we er zijn.'' Ik schreeuw ''mam waar ben je?'' maar krijg geen reactie. Luna zegt ''ze is in de garage. Ik zag haar net toen we buiten stonden.'' Ik kijk haar aan met een blik van you better don't joke en ik loop naar de garage. Daar is mijn moeder en ik zeg ''wij zijn er.'' ''Oww schatje. Ik hoorde wel iets maar wist niet dat het tegen mij was'' zegt mama. Ik zeg ''maakt niet uit Luna had u al gezien, maar ja dit is Luna jullie kennen elkaar denk nog wel'' en iedereen lacht op een manier van ja tuurlijk weten we dat. We praten wat en op een gegeven moment zeg ik ''dit keer kom ik niet de tafeldekken mam dus je moet het zelf doen.'' Mama zegt ''is goed Enna. Gaan jullie maar iets voor jullie zelf doen. Luna lust je iets niet?'' Luna zegt ''waar moet ik beginnen. Ei, boter, beleg, champignons, vis en kaas. Dat zijn de dingen die ik echt niet lust.'' Mijn moeder zegt ''oww oke dan doe ik geen champignons is de pasta.'' Wij lopen naar boven en gaan naar mijn kamer. Ik zeg ''dit is Lizzy haar kamer en dit is de kamer van Sem.'' Lizzy komt naar buiten gelopen en zegt ''he jou ken ik nog wel. Jij bent een vriendin van Enna uit het weeshuis.'' Ik zie Luna een beetje treurig kijken. Ik zeg hard fluister in Lizzy's oor ''dat is ze, maar niet iedereen vindt het fijn als je het weeshuis zegt.'' Luna lacht en zegt ''Ja ik wil net als je zus ook uit het weeshuis en een familie krijgen.'' Lizzy zegt ''Sorry, ik wist het niet, maar als je ook een familie wilt kom je toch hier wonen.'' Ik en Luna lachen maar Lizzy snapt het niet helemaal. Ze loopt naar beneden. Ik zeg ''zullen we naar mijn kamer.'' Luna zegt ''Jup maar nog een ding'' en ze klopt op de deur van Sem. Sem doet de deur open en ziet Luna en mij. Hij slaat de deur meteen weer dicht. Hij schreeuwt ''sorry Lina Luna hoe je ook heet. Ik ga je niet uitschelden omdat ik je nog niet ken, maar een ding. Zo maak je wel een goede indruk zeg.'' Luna is niet bang en schreeuwt ''scheld me maar uit. Ik wilde alleen even weten hoe je er uitzag.'' Dan hoor je Sem weer. Het is een dom over en weer spel. ''Oke schat. Je hebt me gezien nu niet meer zo fangirle. Ik weet dat ik bekend ben, maar in mijn eigen huis? Dat is een heel nieuw level.'' Luna zegt sarcastisch ''OMG!! Ik heb DE Sem van Dijk gezien omg!! AHHHHHH" en nu heel serieus "maar even dat je het weet. Ik kende je nog niet voor dat je Enna haar broer werd.'' We wachten niet af en lopen naar mijn kamer. Ik zeg lachend ''ik wist niet dat je zo was.'' Ze zegt ''eens is de eerste keer dat je het moet zien.'' Ik zeg ''ga nu maar effe lekker shoppen in de Enna van Dijk winkel.'' Ze heeft meteen een leuk shirt gevonden en van mij mag ze hem hebben. Ze is heel blij en ik ook. Tot dat ik een appje zie van Joost en ik niet weet wat ik moet doen.
JE LEEST
Geadopteerd door de van Dijk familie
FanfictionDit boek gaat over een meisje dat 15 haar naam is Enna en ze wordt geadopteerd. Haar ouders zijn beiden overleden tijdens een zeilwedstrijd op zee. Wendy had het te doen met haar en nam haar in huis. Maar vindt enna dit wel leuk en wat gaat er gebeu...