Sem's POV 16-10
Er wordt door de school geroepen "willen Enna en Sem van Dijk naar de balie komen er wacht iemand. Ik herhaal willen Enna en Sem van Dijk naar de balie komen." Ik sta op. Het is het 4de lesuur. Ik loop naar de gang en daar komt Enna ook het lokaal uit. Ik zeg "weet jij wat het kan zijn?" "Nee ik heb geen idee. We hebben toch niets verkeerts gedaan samen?" zegt ze. "Nee we doen niets echt samen op school. Alleen samen naar school als je mee gaat op de scooter." We komen bij de balie en daar staat mama te wachten. Ze zegt "leuk hoor mij laten denken dat jullie boos op jullie kamer zitten." We zeggen tegelijkertijd "sorry." Ze zegt "wat kan ik van sorry kopen? Hoe kwamen jullie uit jullie kamer? Zijn jullie langs me geslopen? Nou laat maar we praten er thuis met papa over." "Wat kan Erland er tegen doen? En hoe ben je er achter gekomen?" zeg ik. Mama kijkt me nog bozer aan en zegt "school heeft me gebelt dat jullie op school waren want ik had jullie ziek gemeld." Ik zeg "ow". Enna zegt "waarom praten we er met papa over. Hij kan er niks aan doen. Zeg het maar recht in onze gezichten." Wendy loopt huilend weg nadat Enna dat zei het raakte haar echt. Ik loop achter haar aan. Ze is in de auto gaan zitten en haar make-up is helemaal uit gelopen. Ik ga naast haar zitten "mama waarom raakte het je zo wat Enna zei. Is het omdat je dacht dat ze altijd dankbaar zou blijven. Dat ze altijd aardig zou blijven maar ze gaat ook een normaal iemand zijn he." "Dat weet ik Sem maar ze zei papa ik had eigenlijk verwacht dat ze mij eerder mama zou noemen." Ik zeg "mama kom hier" en ik geef haar een knuffel. Ze zegt "Sem ik weet dat het raar is maar het viel gewoon heel zwaar." "Mam ik snap het maar geef Enna tijd het komt wel goed. Ze gaat je wel mama noemen dat weet ik." ik geef haar een kus op haar hoofd en wil weer terug lopen naar school. Ze zegt "wil je het Enna vertellen. Ze heeft recht om het te weten maar ik kan het haar niet vertellen." Ik zeg "oke." Ik loop terug naar school en ik zie mama langs me rijden. Ik zwaai en ze zwaait terug. Als ik de school in loop zit Enna op de trap en ze huilt. Ik ga naast haar zitten en ze vraagt "waarom was ze nou boos?" "Ze zei dat ze niet boos was alleen omdat je Erland papa noemde en ze dat niet zo leuk vond want ze dacht dat je haar eerder mama zou noemen." Ze zegt "snap ik. Ik ben nooit met Erland maar ik ben zo gewend om Wendy te zeggen." We gaan weer naar de les en Liza komt na de les naar me toe ze zegt "Enna vindt het echt vervelend en ze denkt dat je ook boos bent op haar voor niet aardig zijn tegen jullie moeder." Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. Ik kijk haar aan en zeg "Enna het is niet je fout. Ik ben niet boos op jou niemand niet." Ze geeft me een knuffel en ik zeg "kom na je laatste les meteen naar mijn kluisje." Als ik na mijn les naar me kluisje ga staat Enna er al met haar jas aan en Liza komt aan lopen. Ik zeg "zo zo jij luisterd goed." Ze zegt "ik ben natuurlijk ook wel een beetje bang voor mijn broertje." Ik lach en geef haar een knuffel. De boys komen ook en zeggen doei. Tegelijkertijd neemt Liza afscheid van Enna. Als Liza weg loopt, loop ik snel achter haar aan en zeg ik "ik heb je hulp nodig kan je mee." Ik kijk in haar ogen en verdwaal er in. Ze zijn zo mooi blauw en haar haar is zo mooi bruin. Ik schrik uit mijn gedachten als Enna op mijn schouder tikt en Liza weg draait. We gaan weg en als Enna haar fiets pakt leg ik het Liza uit.
JE LEEST
Geadopteerd door de van Dijk familie
FanficDit boek gaat over een meisje dat 15 haar naam is Enna en ze wordt geadopteerd. Haar ouders zijn beiden overleden tijdens een zeilwedstrijd op zee. Wendy had het te doen met haar en nam haar in huis. Maar vindt enna dit wel leuk en wat gaat er gebeu...