"A- apa awak buat ? " soal Irene. Tangannya sudah disilangkan ke dada.
Tengku Zarif tersenyum senget.
"I didn't do anything. "
"Saya bagi amaran jangan dekat dengan saya"Bukan boleh percaya sangat dengan anak tengku sorang ni.
"Garangnya, why you blushing went I come near to you , huh ." sengaja Tengku Zarif ingin mengusik Irene.
"Sebab kita bukan mahram. " jawab Irene laju.
"Ok, if that i will ask my mother to meminang you, can I? " dengan selamba dia menjawab.Ya Allah, Tengku Zarif ni tak rasa malu ke?
"Ofcus not, saya tak cinta kan awak langsung lah. " jawab Irene dengan gelisah.
Tiba-tiba Tengku Zarif gelak besar."Kau ni poyo lah, aku pun takde hati lah dengan kau so tak payah la nak nervous sangat. " kata Tengku Zarif.
Sabar Rene, sabar. Mamat depan kau ni datang bulan, tu yang perangai jadi tak waras.
"Ok lah kalau macam tu sebab aku pun tak nak kita ada hubungan selain daripada hubungan sebagai klien ok! " kata Irene dengan tenang.
" Fine, anyway aku pun dah ada girlfriend so kau tak perlu nak perasan sangat. " beritahu Tengku Zarif tanpa diminta.Memang bengong betul la mamat ni. Boleh kena darah tinggi aku
"Kita dah sampai ke site. "Tengku Zarif terus keluar dari kereta.
"Apa punya lelaki la, dia sepatutnya bukakkan pintu untuk aku. Kata je dah ada girlfriend tapi satu pun tak boleh pakai. " omel Irene yang masih di dalam kereta."Hoi, turun lah. Kau ingat apa, kau bukannya puteri raja. GET OUT now! " jerit Tengku Zarif.
Tanpa tunggu lama, pintu kereta dibuka lalu dihempas.
"Hish, awak ni bising tahu tak " marah Irene tidak puas hati.Sambil itu dia ternampak ada sekaki payung di tempat duduk belakang. Terus dapat satu idea!
" Sini ialah tempat site yang Dato Norman katakan. " terang Tengku Zarif sambil menunjukkan site itu ke arah Irene.Macam la Irene buta.
"Oh ha ah luas betul site ni " sambil tangannya ligat membuka payung itu lalu meletakkannya di atas kepala Tengku Zarif.
Pekerja yang sedang membuat kerja di site pandang ke arah kami dan ketawa."Kenapa korang ketawa " tanya Tengku Zarif dengan hairan.
Tak pernah-pernah anak Tengku ini datang menggunakan payung kecuali waktu hujan.
" Tengku, kalau Tengku tak sihat boleh duduk dekat tempat yang redup " kata salah seorang dari pekerja itu sambil tangan menunjuk ke arah kerusi.
Tengku Zarif yang baru sedar apa yang Irene buat terus menarik kasar lengan gadis itu.
"Awak dah kenapa. " tanya Irene dengan penuh kepura-puraan.
"Awak jangan ingat saya tak tahu apa yang awak buat tadi. Awak sengaja bukak payung tu dan alihkan ke saya kan? " marah Tengku Zarif.Bergetar tulang rusuk bila dimarah sebegitu, entah kenapa mata Irene terasa panas. Air mata yang tiba-tiba mengalir dilap.
Tengku Zarif perasan air mata Irene mengalir terus sebersalah.
"Awak , I'm so.. sorry bukan niat saya nak marah awak. " dengan cemas dia memujuk.Comel la pula.
"Mana ada saya menangis, habuk tu masuk mata saya. " Irene menafikan.
"Sekarang saya hantar awak ke shopping complex then saya akan jemput awak pukul 3 petang. Awak lunch terus dekat sana ok. " Tengku Zarif memberi arahan.
Baik jugak dia, ingat nak suruh aku kebuluran dekat sini.Mereka masuk semula ke dalam kereta dan terus pergi ke shopping complex yang berdekatan.
- BE CONTINUE
YOU ARE READING
Suami Encik Tengku
Romance꒰ IN EDITING PROCESS ꒱+♡ Irene Nabila. Gadis manja yang dilayan seperti puteri raja oleh ramai orang. Sifatnya yang suka mengular ketika bekerja telah membuatkan dia terikat dengan seorang jejaka. Tengku Zarif. Sombong? Memang sudah menjadi nama gel...