BAB 5

978 30 4
                                    

Kereta diberhentikan dikotak parking kereta.

" Kita dah sampai. "

Tengku Zarif menoleh ke sisi. Tidur rupanya.

"Oi bangun lah, tidur mati ke ape
ni? " tanya Zarif sendiran.

Irene yang sedar ada orang memerhatikannya dari tadi terus bangun. Seram pula berdua dengan Tengku Zarif.

"Apa la, kalau nak kejut tu tak boleh ke kejut lembut-lembut sikit " bentak Irene.

"La salah kan aku pulak, aku dah kejutkan kau beribu-ribu riban kali tau. Kau tu je yang tidur tak sedar dunia " perli Zarif.

Walhal dia baru saja mengejut Irene sekali.

'Hish, geram je aku tengok Mr. Bengong ni. Kalau tak sakitkan hati aku memang tak sah' omel Irene.

" Dah jom tak payah nak tercegat kat situ macam tuan puteri nak suruh aku bukakkan pintu "

"Ye lah, bebel macam makcik, memekak je dari tadi " perli Irene.

"What did you say, repeat again! " bentak Tengku Zarif.

" Err ... saya kata jum lah lunch"

" Baru kau takut "

Setiba sahaja di Walton Cafe, kami terus mencari tempat duduk. Seorang pekerja datang untuk mengambil pesanan.

" Cepat pilih kau nak makan apa "

" Ye lah, boleh bawa bersabar tak "

Rimas.

" Can you give me a cup of coffee bean and pasta carbonara " pesan Tengku Zarif lalu menutup buku menu.

" And give me a banana split and pasta bolognese, please" Irene memberi pesanan selepas penat berfikir.

Dia tiada mood ingin makan.

" Nanti saya akan balik semula ke site. Aku tinggalkan kau dekay mall, kalau kau nak buat ape pun suka hati la. It none of my bussiness"

"Asalkan kau dah ada depan pintu mall tu pukul 3 petang " sambung Tengku Zarif.

"Ye lah, aku paham tak perlu lah awak nak ulang banyak kali " acuh tak acuh saja Irene balas.

Dia pelik dengan Tengku Zarif. Sekejap guna awak-saya, kejap lagi nanti tukar kau-aku.

Beberapa minit, waitress tadi datang dan meletakkan makanan yang telah di order.

Telefon yang bergetar menarik perhatian Tengku Zarif.

"Sorry, nak angkat call kejap " Irene meminta diri untuk mengangkat panggilan.

Nama yang terpampang di screen telefon adalah ' abang ' .

"Anyong "

X payah nak speaking sangat ingat abang dah lupa bahasa Melayu ke ape

"Alah abang ni sporting lahh sikit,adik dalam proses belajar bahasa korea ni! "

Ye lah

"Oppa, hal ji nae sho sso yo? "
       ~how are you, oppa?

Chalji nae sso yo, u nyo?
       ~good, and you?

"Ne chalji nae sso yo "
        ~i fine thank !

No mu po go shi po sso yo ,na jung ebwae yo
        ~i miss you so much, see you later.

"An nyong hi ga se yo! "
        ~good bye

" Akhirnya, dapat jugak aku berspeaking dengan yang tercinta " bukan senang dia nak bercakap dalam bahasa korea dengan ahli keluarganya.

Papa dan Mama tak nak layan dia langsung. Nasib abang dia layan.

"Ehem " seseorang berdeham dengan kuat telah menyedarkan Irene dari membebel seorang diri.

"Yes, anything? "

"Cepat makan, aku dah nak pergi site" arah nya dengan tegas.

" Ok "


Selesai je makan, Tengku Zarif meminta bill untuk dibayar.

"Eh, tak apa saya boleh bayar saya punya" Irene menolak niat Tengku Zarif yang ingin membayarkan makanannya.

Segan kalau ada orang nak belanja.

"Don't worry aku belanja " balas Tengku Zarif ,dengan selamba dia menghulurkan duit.

'Lantak kau lah, aku dah cakap tak payah, degil '

"Ok ,bye. Im gonna go now, see you later " Tengku Zarif meminta diri

Irene hanya memandang Tengku Zarif yang telah jauh itu dengan pandangan kosong.

-BE CONTINUE

Suami Encik TengkuWhere stories live. Discover now