BAB 6

951 34 0
                                    

"Yes nasib dia pergi site, boleh la aku shopping " Irene pergi ke mesin ATM untuk mengeluarkan duit. Dia telah memberitahu papanya untuk bank in kan sedikit duit .

"OMG.. baiknya papa bank in kan 8k money for me " kata nya dengan nada yang berbisik

Baru sahaja ingin pergi beli-belah, Irene ternampak susuk tubuh yang amat dikenali.

"Sara,Aina ! Tak sangka pulak boleh jumpa korang kat sini "tegur Irene dengan terkejut
"Hai, Rene. Bukan kau kena ikut Tengku ke?" soal Aina dengan nada pelik.

Jangan kata kawannya buat hal sampai kena campak ke mall.

"Ha ah aku memang kena pergi but dia yang suruh aku duduk kat mall ni nanti baru dia jemput " jawab Irene dengan riang.

"Untunglah kak diva kita ni " kata Sara ,lebih kepada perli sebenarnya.

" But tak apa nanti aku balik dengan korang, malas aku nak hadap Zarif Haiqal a.k.a Mr. Bengong tu ,meluat " Irene membuat muka bosan bila menyebut nama lelaki itu.

Sara dan Aina hanya mengangkat bahu.

"Ok lah dah alang-alang semua dah kumpul, what about we start our shopping " cadang Aina.

"Ha ah jom lah Rene, dah lama tak buat macam ni kan? " jawab Sara dengan sayu.

Ala ,kasihan pula tengok muka kawannya.

" Ok jum, demi kawan aku yang sentiasa bersama , dah jom " balas Irene dengan girang.

Dia memaut kedua belah tangan kawannya. Mereka bertiga mula masuk ke setiap kedai yang ada di mall.

Jam tepat pukul 3 petang, Zarif sudah pun menunggu Irene di pintu mall.

"Mana minah ni, tadi punya lah paham. Sekarang batang hidung pon aku tak nampak " marah Zarif.

(๑•̀ㅂ •́)و ✧

Lagu Haqiem Rusli dari telefon Irene memaksa mereka dari meneruskan aktiviti tadi.

"Rene, your phone berbunyi ni " kata Aina

"Oh, sorry "

'Hish sebok lah mamat Mr. Bengong ni call aku buat apa '

" Hello ada apa ye, call saya? "

Ada apa awak kata, tengok jam sekarang pukul berapa. Saya suruh awak tunggu saya kat pintu mall kan kenapa tak muncul lagi

"Oh lupa, saya balik dengan Sara dan Aina. Kebetulan saya jumpa diaorang tadi dekat mall "

Aku tak kesah, sekarang awak keluar dari mall tu or I will tell Dato ugut Tengku Zarif dari corong telefon.

" What the "

Pantang nenek moyang dia orang tutup talian tanpa sempat dia bercakap habis.

" Korang ,aku kena balik sekarang ni! " pamit Irene kepada kawannya yang sedang sebuk membelek kasut.

" Hati-hati tau " pesan Sara.

" Bye, see you at ofis " balas Aina.

Dengan geram Irene keluar dari kedai tersebut.

(๑•̀ㅂ •́)و ✧

" Baru reti nak keluar " sinis saja sindiran Tengku Zarif.

" Awak ni bising je la "

" Wait, banyaknya kau shopping "

" No ! Banyak apa, tadi saya tak sempat nak beli kasut awak dah call " geram Irene dengan Tengku Zarif yang mengganggu dirinya.

Tengku Zarif terus melangkah mendekati Irene.

"Bagi aku tengok jap "

Terus dia rampas beg kertas pegangan Irene.

' Uish, ni dia borong semua kedai ke apa ' bisik hati Tengku Zarif.

"Biar lah duit aku bukan duit kau" bentak Irene tidak puas hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Biar lah duit aku bukan duit kau" bentak Irene tidak puas hati.

Semua benda yang dia buat ada saja yang salah di mata Tengku Zarif.

"Oi, sedar sikit duit tu dari hasil kerja Dato tau. Macam aku tak tau yang Dato ada bank in kan duit ke dalan account kau " perli Tengku Zarif dengan nada sinis.

"Tak dengar , tak dengar, tak dengar " protes Irene.

"Lantak kau, Allah cipta kan telinga untuk dengar tapi kau tak "

"Awak nak balik ke tak sekarang ni, kalay masih nak cari masalah saya, lebih baik saya naik teksi je " malas dia ingin bergaduh dengan Tengku Zarif.

Pintu bahagian penumpang disebelah pemandu dibuka untuk Irene selepas meletakkan beg plastik dibonet kereta.

" Pakai seat belt " tegur Tengku Zarif.

" Tau la "

Kereta terus membelah jalan.

-BE CONTINUE

Suami Encik TengkuWhere stories live. Discover now