BAB 3

1.1K 39 3
                                    

Keluar sahaja dari bilik Dato Norman, Irene pergi ke biliknya untuk menyediakan bahan ke site.
 
" Semak betul la " marah Irene sendirian.
 
"Apahal kau ni , tak jumpa mamat hamdsome ke " soal Sara hairan.
 
"Haah lah, kau dah kenapa? " kemudian Aina ketawa terbahak-bahak serta Sara yang berada di tepinya.
 
Irene merenung dua kawannya silih ganti. Orang tengaj geram ,boleh lagi mereka gelak.

"Aku kena pergi site, bukan aku tahu pun kena buat apa. " rengek Irene.

" Kalau tak tahu, kenapa tak nak belajar " soal seseorang yang muncul secara tiba-tiba.

Mereka bertiga toleh ke arah pemilik suara tersebut. Aina dan Sara terkejut tetapi bukan bagi Irene ,dia hanya membuat muka selamba.

"Awak nak apa sebenarnya? " soal Irene dengan nada yang meluat.
 
"Saya cuma mengingatkan awak, kenapa tak nak belajar and one more thing kalau awak tak belajar macam mana nak amik alih syarikat ni " nasihat Tengku Zarif a.k.a Mr . Bengong dengan tegas.

Memang sesuai nama bengong tu dengan dia. Nasib tak letak nama bendol.
  
"Awak dengar tak ape yang saya kata kan tadi ? " tanya Tengku Zarif apabila Irene tidak mengeluarkan sebarang suara.
  
" Ye, saya dengar. Saya belum pekak lagi la. " balas Irene malas.
  
"Ok lah Rene, kitaorang gerak dulu, tak nak ganggu korang. " kata Aina kepada aku dan Tengku Zarif.

Terkedu. Mereka tinggalkan aku berdua dengan Tengku Zarif macam ni je ?
  
"Wei, mana boleh macam ni. This is unfair!" jerit Irene lantang ,lantak la orang lain nak cakap dia ni apa.
  
" Ok now jom kita ke site. " arah Tengku Zarif.

"Tapi belum pukul 10 lagi " balas Irene.
   
"Can you see your watch, sekarang dah pukul 10. Apa je la perempuan ni, ada jam dekat tangan tapi tak reti nak guna. " perli Tengku Zarif.

Irene memandang ke arah jam tangan yang elok kemas berada dipergelangannya. Buat malu je.

"Berani dia kata aku, tak apa sekarang time kau nanti kat site kau tahu lah nasib kau. " omel Irene dengan nada yang berbisik.
    
"Cepat lah sikit nanti aku tinggalkan baru tahu. " jerit Tengku Zarif yang sudah berada jauh didepan.
    
"Ape tadi awak cakap, nak tinggalkan saya? Macam tu saya jalan lambat-lambat la, tak perlulah saya nak ke site. " balas Irene dengan ceria.
    
"Kalau kau berani buat lah, aku dukung kau nanti. " balas Tengku Zarif dengan nada sinis.

Dengar saja ugutan Tengku Zarif , Irene pun apa lagi laju terus melangkah. Nanti tak pasal-pasal kena dukung depan awam. Hish buat malu. 
    
"Awak, awak ni orang ape ha. " tanya Irene dengan tidak sengaja ayat itu keluar dari mulutnya
    
" Orang Malaysia. " balas nya tanpa memandang ke arah Irene.

'Hish, aku tanya orang apa bukan negara mana ' bisik Irene geram
   
Beberapa minit kemudian aku pun terlelap di dalam keretanya. Zarif yang perasan aku sedang tidur nyenyak terus memandang ke arah ku.

Irene yang sudah tidak senang apabila dirasakan ada yang sedang memerhati dirinya terus tersedar.
    

- BE CONTINUE

Suami Encik TengkuWhere stories live. Discover now