Toen we aan de oppervlakte waren, lieten de zeemeerminnen Jack los en zwommen weer naar beneden. Snel greep ik hem bij zijn arm en zwom met moeite naar het strand. Toen hij zijn ogen open deed was het eerste wat hij zei 'Zijn jij en Sym oke'...' Sym en ik zijn in orde' lachte ik. Gelukkig was Jack niet ernstig gewond geraakt of erger.... Nadat we bij waren gekomen van de schrik zei ik: 'Je bent gered door twee zeemeerminnen en ik denk dat daar bij de ro.... De poort is naar de andere wereld' zei Jack en keek me aan. 'Ik heb het gezien toen ik door de golven onder water werd geduwd. Ik zag er fel licht vandaan komen dus had ik geprobeerd om de rotsen opzij te duwen maar ik kwam vast te zitten en kreeg geen adem meer. 'Gelukkig leef je nog' zei ik en we stonden op.
We besloten om de spullen op te halen in de hoop dat het er nog lag. Toen we weer boven op de berg waren, zagen we dat alles er nog lag. We liepen naar beneden en ik zei: 'We moeten het water weer in nu de zee rustiger is, ik weet bijna zeker dat daar de poort is.' We verstopten onze spullen achter een rots en doken het water weer in, we zwommen richting de rotsen waar Jack naar beneden viel. Jack hadgelijk het gaf inderdaad licht! De twee zeemeerminnen waren er ook nog en hadden een weg vrij gemaakt. Ze zwommen er door en wenkten ons of we mee kwamen. We zwommen door een enorm lange poort en gek genoeg konden we adem halen. Toen we door de poort heen waren konden we onze ogen niet geloven we waren in een prachtige wereld beland, waar dieren en mensen ons op stonden te wachten. Ze juichten ons toe, waarom begreep ik niet en ze zeiden: 'welkom onze nieuwe koning en koningin.' Op dat moment ging er zoveel door me heen ... 'Willen deze mensen en wezens dat wij hun Koning en Koningin worden? En waarom wij? Word ik echt de koningin van dit land? Jack keek me aan en lachte naar me en ik wist dat hij hetzelfde dacht als ik. Nog nooit had ik hem zo gelukkig gezien zelfs niet toen we op het strand een slaapplek hadden gekregen en een tafel vol eten. De zeemeerminnen waren veranderd in mensen en leidden ons naar een enorm kasteel waar we konden bijpraten en uitrusten.Toen we binnen in het paleis waren zag ik pas hoe groot het was, een jonge vrouw leidde ons rond en zei ; 'dit is van af nu jullie huis. Tenzij jullie ergens anders willen wonen en niet onze koning en koningin willen worden.' Jack keek me aan en ik naar hem en we knikten en ik zei: 'dit paleis is perfect'.
Toen we de volgende dag wakker werden in een prachtige kamer zag ik dat er ontbijt voor ons klaar stond. 'Nog nooit heb ik ontbijt op bed gehad', lachte ik. Ook stond er een bak water en voer voor Sym die naast ons op de grond sliep. Na het eten liepen we naar beneden waar Alex ons op stond te wachten. 'Sorry dat ik jullie nieuwe huis ben binnengevallen,maar ik moet jullie waarschuwen, een jongen genaamd Kai is een uur geleden gezien bij het meer in onze wereld'. 'Is hij gevaarlijk?' vroeg ik. 'Hij is twee jaar geleden verbannen uit de wereld omdat hij het land waar jullie vandaan komen over deze wereld wilde vertellen'. Het is hem niet gelukt, maar ik ben bang dat hij wat van plan is, wat weet ik niet maar dat hij hier gekomen is net als jullie hier zijn, dat kan geen toeval zijn.' 'Kunnen we iets doen om te helpen?' vroeg Jack. 'Nee ik ben bang dat hij hier is voor jullie. Binnen enkele minuten komen er bodyguards om jullie te beschermen. Momenteel zijn er al mensen op zoek naar hem. Het is het beste als jullie binnen blijven'
Drie Minuten later ging vier keer de deurbel, twee keer lang en twee keer kort. 'Daar zijn jullie bodyguards, ik had met hen afgesproken 2 keer lang bellen en twee keer kort, zodat ik weet dat het zij het zijn.' Alex deed de deur open, en drie grote mannen en twee vrouwen liepen het paleis binnen, ze stelden zich voor. Een van hen zei: 'Nou we toch binnen moeten blijven en verder niks te doen hebben, zal ik jullie meer over deze wereld vertellen'. De vrouw begon ons te vertellen over de verschillende mensen en dieren die hier leven. 'Laten we beginnen met de dieren, hier leven niet alleendieren die ook in jullie mensen wereld leven, maar ook fantasie dieren. Ook leven hier trollen, kabeuters, zeemeerminnen, draken, elfen, eenhoorns, noem maar op. Verderop is een dorp dat heet 'Heaven', als je dood bent gegaan als mens in de mensenwereld en je een goed persoon bent geweest voor anderen en de wereld, kan je kiezen om hier te gaan wonen, naar de echte hemel te gaan of om herboren te worden als mens of een dier naar keuze. Veel mensen kiezen ervoor om in deze wereld te gaan wonen' zei een andere man.'Daarom moeten we loten, we kijken ook of je vrijwilligerswerk deed in de mensenwereld. Omdat die mensen meestal wel in staat zijn om hier veder te werken.' 'In de dierentuin bijvoorbeeld' lachte een andere man, daar werkt mijn vrouw. Kortom als jullie mensen kennen die zijn overleden en goede personen waren, wie weet leven ze hier. Jack keek naar me en zei: 'zullen we als het weer veilig is je ouders en Kim gaan zoeken?' Ik knikte alleen maar, ik kon nog steeds niet helemaal geloven dat ik hier was beland en dat deze wereld daadwerkelijk bestaat.
JE LEEST
Dreams of fantasy
AdventureCover gemaakt door : floralifex Lilly is vijftien wanneer haar ouders overlijden en ze bij Nada, de nicht van haar moeder, komt te wonen. Lilly komt er echter al snel achter dat er veel raadsels en geheimen spelen.Wat verstopt de vrouw genaamd Nada...