Het was vrijdag ochtend. Twee dagen geleden zijn we terug gekomen uit de echte wereld. Fenne, Selena en de hond, Beer, hebben deze nachten bij ons gelogeerd. Vandaag ga ik samen met Fenne, Selena en Kim naar de grote meubel opslagplaats. Een soort Ikea, maar dan met heel weinig bezoekers. Eens in de week komen er een paar mensen om een nieuwe lamp, bank, tafel of iets anders uit te zoeken. En de nieuwe mensen om hun hele huis in te richten.
We hadden een bestelbusje gehuurd en reden naar de opslagplaats wat aan het bos lag en de rand van onze wereld. Na ruim twee uur rijden waren we er.
We liepen het enorme gebouw binnen en keken op de plattegrond.
"De banken zijn hier om de hoek, zullen we daar eerst heen?" vroeg Selena en ze keek ons vragend aan.
"Gaan jullie twee maar een bank uitzoeken, dan halen Kim en ik een kar op waar we de bank straks op zetten."
We liepen een stukje terug totdat Kim zei: "Wat zou er achter die deur zitten?"
Ik keek naar een gele deur waar op stond "Verboden toegang."
"Geen idee. Ik vind het ook een beetje gek aangezien iedereen overal mag komen in deze wereld." We liepen naar de deur waar we aan de andere kant een stem hoorde. "Ik heb bijna alle foto's verzameld, alleen die eenhoorns nog."
Voorzichtig deed ik de deur open en met schrik keek ik naar de muur die vol hing met foto's van deze wereld. Kladia, de moeder van Zuzu en Polly, keek ons aan en zei: "Ik kan het uitleggen!"
"Dat denk ik niet," antwoordde Kim.
Kladia keek in het rond en ontsnapte via de nooduitgang.
Ik maakte een paar foto's en stuurde ze naar Alexs met de tekst: "Ik denk dat Kladia de echte wereld over ons gaat vertellen."
"Hier zijn jullie," zei Fenne en stapte de kamer binnen.
"Watteee. Wat is dit?! Hoezo hangen hier foto's van deze wereld.?
Ik legde Fenne de situatie uit en we liepen ondertussen weer terug naar Selena en de banken.
"Deze is het geworden!" riep Selena die op een mooie gele bank lag.
"Kladia is van plan om de echte wereld te vertellen over de onze. We hebben haar betrapt, hier verderop heeft ze een ruimte vol met foto's van deze wereld. En die bank is perfect trouwens."
"Maar ze kan deze wereld toch niet uit als er op de nood knop word gedrukt? Dan sluit de poort toch?"
"Klopt, maar dat weet zij niet," antwoordde Kim.
"Alexs heeft mijn berichtje gelezen en de poort gesloten. Ze kan nergens heen. Het komt goed," zei ik en we besloten verder te winkelen.
JE LEEST
Dreams of fantasy
PrzygodoweCover gemaakt door : floralifex Lilly is vijftien wanneer haar ouders overlijden en ze bij Nada, de nicht van haar moeder, komt te wonen. Lilly komt er echter al snel achter dat er veel raadsels en geheimen spelen.Wat verstopt de vrouw genaamd Nada...