De jongen en de sleutel 8

23 4 1
                                    


Midden in de nacht schrok ik wakker. Ik hoorde geluiden, dus maakte ik Jack, die naast me lag, wakker. Samen liepen we naar de gang om te kijken of het geluid daar vandaan kwam, maar nee, het kwam niet daar vandaan. Het geluid kwam van beneden, dus liepen we zachtjes de trap af. We zagen een zwarte schaduw. We konden niet goed zien wie of wat het was. Jack had een groot dik boek in zijn handen en liep er zachtjes op af. Hij sloeg met het boek op het hoofd van de persoon en de gedaante viel op de grond. Jack haalde het masker van het gezicht af. Toen zagen we dat het Kai was, wat we al hadden verwacht. Ik drukte op de nood knop naast de trap. Onze Bodyguards kwamen meteen kijken wat er aan de hand was.

Voor ze iets zeiden werd het zwart voor mijn ogen. Toen ik mijn ogen weer opende was ik terug in de echte wereld, maar hoe kwam ik hier?En wat was Kai van plan? Ik realiseerde me dat ik bij mijn oude huis was waar ik 15 jaar lang had gewoond voordat er brand uitbrak en ik in het weeshuis terecht kwam. De wrakken, bakstenen en verbrande meubels lagen er nog. Ik zag dat Kai op zoek was naar iets, maar naar wat?Ik verstopte me achter mijn verbrande kledingkast. Ik hoorde hem tegen zichzelf praten. Hij zei: 'De sleutel, waar is die sleutel!' Ik zag dat hij in zijn handen een boek had. Toen ik beter keek, zag ik dat het het dagboek van mijn moeder was. Toen realiseerde ik me naar wat voor sleutel hij op zoek was. En ik wist waar die lag. Ik opende de kast en pakte de roze sleutel, die gek genoeg niet verbrand was.

Voorzichtig liep ik weg, de straat uit. Ik rende zo snel als ik kon. Ik keek achterom en struikelde. Toen ik mijn ogen opende, was ik weer terug in het paleis met in mijn hand de roze sleutel.'Had je die sleutel al de hele tijd in je hand?' vroeg Jack.'Ik droomde dat ik bij mijn oude huis was en Kai zocht daar naar deze sleutel. Je had mijn moeders dagboek in je handen', zei ik tegen Kai. 'Waar is mijn moeders dagboek!' De jongen probeerde weg te rennen, maar werd tegengehouden door 1 van de Bodyguards. Het dagboek viel op de grond. Ik pakte hem en deed de roze sleutel in het slot. Het dagboek ging open.Ik las de eerste bladzijde hardop voor.

'Lieve Lilly, 

Als je dit leest, hoop ik niet dat je dat stiekem doet, terwijl ik niet thuis ben.Waarschijnlijk lees je dit als ik niet meer leef. Ik wil dat je weet dat ik grote plannen had voor de toekomst. Ik was van plan om samen met je vader een weeshuis te bouwen van het geld dat we gewonnen hadden. Waarschijnlijk gaat dit niet meer gebeuren.Het is een hele onderneming en er zijn te veel problemen binnen de familie en met oma. Maar als je dit leest, hoop ik dat je beseft dat dit mijn droom was.En ik hoop dat jij mijn droom voortzet, Lilly, tenzij je het niet wilt natuurlijk. Maar mijn grootste wens is dat je gelukkig bent, een lieve man hebt en misschien kinderen. Het gaat je goed.

XXX je mama.'

Met tranen in mijn ogen sloeg ik het dagboek weer dicht en zei: 'Ik wil de wens van mijn moeder vervullen, Jack.' Ik keek hem recht in zijn ogen en vroeg: 'Wil je samen met mij hier in deze wereld een weeshuis beginnen?' Jack knikte en zei: 'Ja, Lilly, dat wil ik heel graag.' 

Dreams of fantasyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu