Marcuksen nk
Heräsin mahassani tuntuvaan vellovaan tunteeseen, ja avasin silmäni erittäin hitaasti. Joka paikkaan sattui, ja päähän varmasti eniten. Meni hetki ennen kuin ruskeat silmäni näkivät tarpeeksi tarkasti, jotta aivoni pystyisivät rekisteröimään, missä oikein olin. Tiesin jo tästä tuoksusta, etten ollut kotona, jossa todellakin olisin ollut paljon mieluummin. Leukani loksahtivat melkein paikoiltaan, kun haukottelin, ja hinauduin hitaasti istumaan. Vaistomaisesti asetin käden otsalleni, koska päässäni vihlaisi ikävästi. En kyllä ihan hetkeen vetäisi uusia perseitä, koska edellisillalta oli joitakin mustia aukkoja. Haukottelin uudestaan ja käänsin päätäni sen verran, että näkisin ulos ikkunasta. En kuitenkaan koskaan päätynyt katselemaan kauniita maisemia ikkunan läpi, vaan jähmetyin tuijottamaan sängyllä nukkuvaa tyttöä, joka ei voinut olla kukaan muu kuin Liana. Kulmani hipoivat kattoa, ja yritin parhaani mukaan muistella, mitä yöllä tapahtui. Miksi me ylipäätään nukuimme Lianan kanssa Magnuksen sängyssä, ja ainakin serkkuni oli alasti. Tarkemmin mietittynä, minunkaan vartaloani ei peittänyt tällä hetkellä mikään muu kuin mustavalkoinen peitto.
"Voi helvetti", mutisin ja päädyin haromaan sotkuisia hiuksiani, jotka olivat jossain kohtaa viime iltaa olleet vielä nutturalla, mutta juuri nyt minulla ei ollut mitään tietoa, missä koko ponnari oli. "Liana", kuiskasin käheällä äänellä ja aloin ravistelemaan mahallaan nukkuvaa tyttöä. "Liana, herää", vaadin kovemmalla äänellä ja ravistelin serkkutyttöä entistä rajummin. Hetken jouduin herättelemään tyttöä, mutta vihdoin tuo alkoi esittää heräämisenmerkkejä ja kierähti selälleen. Liana hieroi pienesti silmiään ja haukotteli isosti ennen kuin avasi silmänsä. Tyttö joutui myöskin hetken pohtimaan sijaintiaan, mutta pian tuo ilmeisesti tunnisti paikan, koska huokaisi syvään ja sulki silmänsä uudestaan. "Liana", sanoin kolmannen kerran ja tökkäisin tyttöä olkapäähän.
"Mitä?" Liana ärähti, avasi ruskeat silmänsä ja päätyi tuijottelemaan minua. Aioin juuri avata suuni, mutta en ehtinyt ajatusta pidemmälle, kun Liana pomppasi yllättäen pystyyn ja alkoi katsella hätääntyneenä ympärilleen. "Mitä kello?" tyttö kysyi ja kohotti kulmiaan.
"En mä tiiä", myönsin ja kohautin olkiani. Sanojen sijaan serkkuni suusta pääsi ulos raskas huokaus, ja tyttö nousi vauhdilla ylös sängystä. Vaistomaisesti käänsin katseeni muualle, koska en halunnut katsella Lianan alastonta vartaloa, vaikkei siinä siis mitään vikaa ollut. "Voiks sä kertoo, mitä viime yön tapahtu?" pyysin tuijotellen huoneen sinertäviä seiniä, joilla oli joitakin hyllyjä ja bändijulisteita.
"Voi helkkarin helkkari", kuulin Lianan kiroavan, ja mieleni teki vain kääntyä katsomaan sängyn toisella puolella hääräävää ihmistä, mutta en voinut tehdä sitä. "Meiän on pakko lähtee, nyt", vaaleanpunahiuksinen tyttö tokaisi kiireisellä äänellä painottaen viimeistä sanaa. Kurtistin kulmiani ja tällä kertaa minun oli pakko kääntää katseeni Lianaan, joka veti juuri mustia liivejä rintojensa peitoksi.
"Mitä?" ihmettelin ja levittelin käsiäni. Olin nyt ihan pihalla tästä kaikesta, eikä aivoni oikein toimineen niin nopeasti, että pystyisin sisäistämään kaikkea tätä informaatiota kovinkaan nopeasti.
"Vaatteet päälle, koska meiän täytyy ihan oikeesti mennä", kauniimpaa sukupuolta edustava ihminen hoputti ja kyykistyi nostamaan lattialta jotain. Pian nenäni eteen ilmestyivät eiliset vaatteeni, joista nostin katseeni takaisin ruskeasilmäiseen tyttöön, joka puolestaan oli keskittynyt solmimaan sotkuisia hiuksiaan ponnarille.
"Okei", tuumasin hiljaa ja hivuttauduin pois peiton ja vaatteideni alta. Samalla sekunnilla, kun nousin seisomaan, niin päässäni vihlaisi ikävästi. Irvistys nousi huulilleni, mutta sivuutin sen kokonaan ja hapuilin valkoisia kalsareitani.
"Tän päivän puolella, jooko", Liana hoputti, kun puin vaatekappaletta päälleni.
"Mihin sulla nyt muka on kiire?" tiedustelin ja päädyin seuraavaksi pukemaan valkoiset farkut jalkoihini, minkä jälkeen musta paita päätyi peittämään ylävartaloani.
YOU ARE READING
Shh... It's a secret!
FanfictionVAROITUS! SISÄLTÄÄ ALKOHOLIA, TUPAKKAA SEKÄ RIVOA KIELENKÄYTTÖÄ JA KOHTAUKSIA, JOTEN LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA. *** "Jopas, sä et näköjään ookaa mikään sulonen kissanpentu." - Älä anna ulkokuoren hämätä.