Gogowští bojovníci - část 1

49 2 0
                                    

Hned ráno všichni vyrazili z Ba Sing Se rovnou do města Gogow. Když byli všichni na Ouim, trénoval Thoryn s Quentinem tvoření tornáda. "Tvá ramena musí být pevná a ruce musí být uvolněné. Pořád to pleteš,"napomínal Thoryna Quentin. Thoryn se pokusil ještě jednou. Vyskočil, otočil se ve vzduchu a vytvořil rukama spirálu. Hned kousek vedle Ouiho se začalo tvořit slabé tornádo. hned po tom ale Thoryn spadl zpět na Ouiho. "Základní princip už jsi pochopil. Výborně. Ale sleduj mě. Když jsou ruce volné, ramena musí být o to pevnější. Takhle." Quentin vyskočil na oblohu a vytvořil tornádo, které vymýtilo v lese pod nimi možná šedesát stromů. "Quentine, je ti jasné, že ovládat vzduch jako ty já nikdy nebudu, že jo?"řekl Thoryn. "Ále... To chce jenom trochu cviku. Učíš se to jenom den. Navíc spoustu cvičebních figur už jsi zvládl na výbornou."

"Thoryne?"zvolal Tom. "Ano?" "Už jsme u Gogow. "Bezva, sleť honem dolů." Po chvíli se Thoryn zaradoval:"Už na nás čekají!" A skutečně. Pod nimi stálo možná osmdesát lidí. "Všechny vás zdravím!" zvolal Thoryn, který zrovna slézal z Ouiho. S několika lidmi se dal do řeči, protože je dlouhou dobu neviděl.

Po chvíli se do toho vložila Asami:"Eh. Nerada ruším vaše setkání, ale tam nahoře, ve vzdušném chrámu, jsou naši lidé a my je musíme zachránit." Všichni zvážněli. "Ale jak se tam dostaneme? Do vzdušného chrámu se bez vzdušného bizona nedostaneme, pokud nemáme nějakou vzducholoď,"vykřikl někdo z davu. "To nemáme," uvědomil si Thoryn. Quentin se ujal slova:"Já, Thoryn a Tom vás můžeme vynést nahoru pomocí ovládání vzduchu. Dokážeme vzít ale asi jen padesát z vás. Oui by mohl zvládnout tak patnáct lidí. Takže..." Tom dodal:"Oui jako poletí dvakrát?" Do toho se zase vložil Thoryn:"Tak já nejsem jen vládce vzduchu, že? Myslím, že vynést nějaký ostrůvek kamene s patnácti lidmi a pomoci Quentinovi s ostatními zvládnu s přehledem." "Určitě Thoryne?"ujišťovali se Tyler a Mako. "Nebojte!" Zvolala Asami."Sejdeme se na vrcholu Lahimova hřebene a zjistíme, co dál.

Tom zvolal:"Honem. Pátnáct z vás, naskočte na Ouiho." Pátnáct lidí z davu udělalo to, co Tom řekl a Oui hned na to vzlétl. Thoryn vydral ze země obrovský placatý balvan:"Dalších patnáct z vás, nasedněte na tenhle šutr a zbytek se shromážděte do kruhu!" Pátnáct lidí už čekalo na kameni a kolem obrovského kruhu lidí se rozmístili Quentin, Tom a Thoryn. Quentin nejdříve kolem všech vytvořil obrovskou vzduchovou kouli, ale ještě se nevznášela, protože Thoryn s Tomem ještě nedostali povel. Když byla koule dostatečně silná, zvolal Quentin:"Teď!" Thoryn i Tom máchli rukama a koule se začala ubírat k obloze. Thoryn ještě zvedl kámen, na kterém dole čekali poslední lidé a všichni putovali oblohou nahoru až na Lahimův hřeben. Thoryn si uvědomil, že si vzal dost velké sousto. Musel udržovat obří kouli vzduchu ve správné rychlosti a tlaku a k tomu ještě vytahovat obří kámen. Modlil se, aby už byl konec. Měl štěstí, protože se právě ocitli na vrcholu Lahimova hřebene.

K Thorynovi rychle přiběhl Quentin:"Jsou schovaní někde v hoře Ceq. Přímo pod palácem vládců krve. Vchod do toho vězení je kousek pod vrcholem." Poblíž byla i Asami:"Máš nějaký plán, jak se tam dostat?" "Horem to asi nepůjde, uvidí nás,"přemýšlel Thoryn."Kéž bychom toho Huie vzali s sebou,"naříkal Thoryn. "Kdo je Hui?"ptal se Tom. "To je můj jezevco-krtek,"odpověděl mu Thoryn. Asami podotkla:"Přece tady máme možná padesát vládců země, nemůžeš s nimi společně vykopat tunel až do toho vězení?" "To není úplně špatný nápad,"dodal Quentin.

O chvíli na to Thoryn shromáždil vládce země a společně tvořili tunel, který vedl až do hory Ceq. Cesta byla dlouhá a únavná. "Kdy už tam budem?"bědoval Tyler. "Ještě chvíli,"řekl nějaký vládce země. "Je fakt, že Hui byl rychlejší," dodal nechtíc Quentin. Thoryn se rozkřičel:"My nejsme jezevco-krtci, jsme jenom lidi, jasný?!" Quentin ustoupil:"Jasný. Promiň." Po chvíli se Quentin zhrozil.

Ve stejnou chvíli na začátku tunelu

Deset vládců krve stálo na začátku tunelu a jeden spustil:"Tohle musel udělat nějaký vládce země." Druhý na to:"Nejspíš. Ale kde by se tu vzal vládce země?" Další řekl:"Musíme se tam jít podívat. Ten tunel míří k hoře Ceq a tam jsou naši vězni." V tu chvíli se zde objevil Quentinův duch, aby zkontroloval, jestli je všechno v pořádku. Quentin se zhrozil. "Co to je?"podivil se jeden z vládců krve. To musí být vládce vzduchu. Jiní lidé svého ducha vysílat neumějí. Zničte ho!" Vládci krve ze svých nádob na vodu metali po duchovi Quentina jeden vodní bič za druhým. Ten je ale všechny odrážel. Pak si ale všiml, že se ho jen snažili zabavit:"Je jich tady možná jenom půlka!"

Na konci tunelu

Quentin vykřikl: "Jdou sem!" "Cože kdo?"zarazili se všichni. "Vládci krve, je jich asi pět nebo šest,"odpověděl Quentin. Mako vykřikl:"Tylere, Thoryne, pojďte se mnou! Ty vyřídíme. A vy ostatní zeměvládci dál budujte tunel. My se za chvíli vrátíme." Thoryn, Mako a Tyler běželi tunelem, až na vládce krve narazili. Thoryn dva s nich přimáčkl hrotem ze země ke stropu. Tyler na jednoho vystřelil blesk a tak ho přivedl do bezvědomí. Thoryn ho pak spoutal zemí.  Thoryn proti dalším třem vyslal proud větru a přimáčkl je tak ke stěnám tunelu. Tyler dvěma z nich zasadil ránu dalším bleskem. Mezitím ale ten třetí zaútočil na Thoryna, všem ranám se vyhýbal a posílal po něm zároveň vodní biče. Thoryn ho ale nakonec připoutal kamennými pouty ke stěně. "Dobrá práce, pánové," pochválil oba Mako. Tyler řekl:"Tak hrozné to nebylo. Měli tu málo vody." Thoryn dodal: "Ještě bych se šel podívat až na začátek, jestli nejdou další, a ten tunel bych, než všechny vysvobodíme, zabednil." Mako si uvědomil: "Moment. Ale co Oui, je venku úplně sám. Honem ven." Běželi, jak rychle mohli.

Když vyběhli ven, zjistili, že Quentinův duch vede boj proti možná dvaceti vládcům krve. Všichni tři se k němu přidali. Jeden vládce vody vyslal na Thoryna sprchu vodních hrotů. Thoryn vyskočil, ve vzduchu se otočil a udělal tornádo, které obrátilo hroty přímo proti jeho nepříteli. "Dobrý, Thoryne!" pochválil ho Quentinův duch, když zrovna podrazil větrným závanem dvěma vládcům krve nohy. Tyler si jel svůj styl. Udělal kolem sebe ohnivý prstenec, se kterým běhal všude kolem a odrážel vládce krve do dáli. Zatímco Mako po všech ostatních šlehal blesky. Vládci krve už byli unavení a Thoryn je všechny nakonec uzavřel do země, Tyler a Mako je omráčili a Quentin pár krvevládců shodil ze skály.

Avatar: Legenda o ThorynoviKde žijí příběhy. Začni objevovat