Quentinův duch zmizel a Tom, Tyler a Thoryn se vydali do tunelu. "Počkej tady, Oui, za chvíli jsme zpátky,"zvolal na svého vzdušného bizona Tom. Hned po tom se rozeběhli do tunelu. Mako ještě dodal: "Thoryne, asi bys měl zabezpečit, aby se ze námi nikdo nedostal,"oslovil Mako Thoryna. "Ach, jasně,"uvědomil si Thoryn a uzavřel tunel velkou hliněnou zdí: "Snad to chvíli vydrží."
Všichni tři se rozeběhli zpátky do tunelu. Vtom si Tyler něco uvědomil:"Kruci!" Thoryn se lekl:"Co se stalo Tylere?" "Dneska je přece úplněk,"vyřkl Tyler. "Do háje! Tak to si musíme pospíšit, protože jestli nás vládci krve za úplňku zastihnou, nebudeme proti nim mít šanci,"řekl Thoryn. "Honem, musíme jim pomoct s tím tunelem. Je chvíli po poledni a měsíc vyjde asi za sedm hodin. Nemáme moc času." Běželi tunelem, co jim nohy stačily.
Přiběhli k ostatním a sdělili jim, co má přibližně za sedm hodin nastat. Mezi všemi začal panovat strach, ale tunel tvořili dál. "Už tam skoro budeme," povzbuzoval všechny Thoryn. Když najednou narazili na kov. "Jsme tady! To musí být ono,"zvolal Quentin. "Jsou tu nějací vládci kovu?"ptal se Tyler všech. Zezadu se ozvalo:"My dva!" Dopředu přiběhli dva mladí pánové a společně udělali do kovové zdi díru. Vypadla z ní Senna, téměř v bezvědomí. "Pro boha, Senno,"rozeběhla se k sestře Asami. "Vo...Vodu..."prosila Senna. Asami jí dala svou čutoru, kde měla vodu na ovládání. Senna ji vypila v tu ránu a trochu se probrala. Asami ji s pláčem objala:"Tolik jsem se o tebe bála." Všichni ostatní následovali dva vládce kovu, kteří ničili mříže všech ostatních cel. Z mnoha dalších vládců vody přežili jen Bay a možná pět dalších. "To je šílené,"chytal se za hlavu Thoryn, když procházel vězení. Thoryn přišel ke Quentinovi a tišeji ho požádal:"Podívej se po okolí, kolik je tady vládců krve. Ať víme, na co se připravit." "Dobře,"odvětil Quentin.
Vrchol hory Ceq
Quentinův duch se objevil za obrovským kamenem. Vykoukl a uviděl obrovskou budovu - palác se znakem Společenství krve. Ale... Venku nikde nikdo. Quentin se rozešel ke vchodu a tajně otevřel dveře. Prázdno. Quentin prostupoval všemi zdmi, hledal tajné skrýše, kde by vládci krve mohli být. Ale po nikom ani stopa. "To je zvláštní,"řekl si Quentin. Když zjistil, že ve velkém paláci nic není, prošel ještě další domky vládců krve. Ale tam taky nikdo.
Trosky Severního vzdušného chrámu
Quentin se podíval i do trosek chrámu. Chodil po popadaných věžích a po sochách vládců vzduchu s obrovským žalem. Ale soustředil se hlavně na vládce krve. Nikoho zde však také nenašel. Vůbec necítil energii jiných lidí. "Museli odtud odjet,"problesklo Quentinovi hlavou a vrátil se zpět do vězení v hoře Ceq.
Ceq
Všichni už se odebírali ke vchodu a Quentin v chůzi řekl Thorynovi:"Vládci krve tady nejsou." "Cože?"divil se Thoryn. "Prohledal jsem to úplně všude." "Museli pro to mít nějaký důvod," zamyslel se Thoryn. Najednou se ozvala Senna:"To snad ne!" "Senno?"volal Thoryn. Přiběhla a řekla:"Ukradli mi kousek platinové misky." "Cože? Jaké misky?"Divil se Tyler. "Copak ty neznáš tu legendu o Avatarovi Wanovi a lvích želvách?" "Počkej,"zamyslel se Thoryn. "Ta miska jako vážně existuje?" "Jo,"odpověděla mu Senna. "Musí s ní mít nějaké plány. Možná odjeli proto, aby hledali další její části." "To by dávalo smysl,"zamyslel se Quentin. "A ty víš, kde se ty další části nacházejí?" Do toho se vložila Asami:"Kdysi mi máma říkala, že jedna je schovaná v jeskyních pod Hakodovými vrchy." "A ty víš přesně kde?"dotazoval se Thoryn. "To netuším, ale vládci krve to místo budou chtít brzy napadnout, pokud Senně už jednu část té misky vzali. A co my víme, kdo ví, jestli to není poslední část, kterou ještě nenašli." Quentin se po chvíli ozval:"Ne. Oni míří na sever. Viděl jsem je." "A kde konkrétně jsou?"ptala se Asami. "Kousek od Zálivu La." A pak to Asami secvaklo:"Thoryne. Ty musíš ze světa duchů zavřít severní portál." "Cože? A proč?"ptal se Thoryn. Mako spustil:"No jasně. To ti to nedošlo? Oni míří k Severnímu portálu duchů, aby měli k Jižnímu vodnímu kmeni mnohem kratší cestu. Musíš ten portál zavřít, abychom získali alespoň čas." Už byli na konci tunelu a Thoryn odstranil stěnu. Jak se dostali nahoru dostali se i dolů. Gogowští bojovníci všechny ostatní pohostili a nabídli jim nocleh. Když se blížil západ slunce přišel do Thorynovy chatky Quentin:"Tak co? Zkusíme se spolu dostat do světa duchů?" "Nikdy jsem tam nebyl, Quentine." "Všechno je jednou poprvé."
Thoryn nakonec svolil. Společně s Quentinem seděli o chvíli později v tureckých sedech a Quentin pomáhal Thorynovi vstoupit do světa duchů. Ani si Thoryn nemyslel, že se něco stane, ale chvíli na to už s Quentinem stáli u stromu času. "Dokázals to, Thoryne. Já věděl, že jsi s duchovním světem hodně propojen,"prohlásil Quentin. "Nemůžu tomu ani věřit,"měl radost Thoryn. " Honem se vydal k Severnímu portálu duchů. Přešel do avatarského stavu a úspěšně ho uzavřel. "Výborně, teď snad vládce krve na chvíli zdržíme. Půjdeme zpět," zvolal Thoryn. Quentin ho ještě zarazil:"Nezapomínej, že portály jsou tři. Támhle za tím kopcem je ještě portál "Republic City"."Měl bych ho zavřít také?" Zeptal se Thoryn Quentina. "Asi ano, od Severního vodního kmene do Republic City to není až tak daleko. Hned, co tohle bláznovství skončí, ty portály zase otevřeš. Já myslím, že duchové Republic City to z míry nevyvede, protože stále zůstane otevřený ještě Jižní portál." "Dobře,"uznal Thoryn a oba se přemístili k portálu "Republic City". Ten Thoryn zavřel také. Nakonec se oba vrátili zpět do svých těl v Gogow. U obou čekaly Senna a Asami:"Vyšlo to?" "Ano," oznámil Thoryn. "Dobře. A nezapomněli jste na portál do Republic City?"ptala se ještě Senna. "Neboj se, teto," uklidnil ji Thoryn. "Hned ráno vyrážíme zpátky do Jižního vodního kmene. Musíme ochránit ten zbývající kousek misky,"promluvila rázně Asami.
ČTEŠ
Avatar: Legenda o Thorynovi
Fanfiction(Doporučuji si nejdříve prohlédnout, pokud neznáte, seriály Avatar: Legenda o Aangovi a Avatar: Legenda Korry) Avatar Korra zemřela v době, kdy na celém světě vládl mír a harmonie. Národ vzdušných nomádů byl obnoven a vzdušné chrámy byly znovu zapln...