Matthijs' POV
Het is onwijs druk in Rocher, bijna alle tafels zijn bezet. Ik snap niet waarom iedereen hier in godsnaam wilt eten. Het is belachelijk duur en het smaakt niet eens zo spectaculair. Gewoon lekker. Al die moeilijke woorden en termen ook op de menukaart. Ik wil gewoon biefstuk, een beetje rood in het midden, wat patat en groente. Pepersausje, mayonaise en een biertje. Toch niet zo moeilijk?
Nee, hier moet het "wagyu beef met kastagnechampignons, taugé, slauitjes en japanse zwarte pepersaus" heten. De patat? 6 strookjes dikke aardappel gestapeld als een hashtag. Zou het zo op instagram kunnen plaatsen. Mijn fans willen altijd dolgraag weten waar en met wie ik uithang. Mijn privéleven is daardoor nauwelijks beschermd. Ik weet dat ik dit volledig aan mezelf te danken heb, maar zonder mijn fans verdien ik geen cent.
Mijn beste vriend Levi zit al op me te wachten. De dames staren me na, sommige heren kijken nog eens een keer naar me. Ik val altijd goed in de smaak, maar ik ben dol op het vrijgezelle leven. Ieder weekend een andere vrouw, man, trio, al is het een gangbang. Ik geniet van alle aandacht, alle blikken die mijn kant op komen.
Ik trek mijn colbertje uit en hang die dan over mijn stoel. Volgens mijn apple watch ben ik twintig minuten te laat. Voor mijn doen ruim op tijd. 'Gozer serieus, je bent dertig en weet nog steeds niet hoe je ergens op tijd moet komen. Ongelofelijk.' Ik trek een wenkbrauw omhoog. 'Je mag dan twee jaar ouder zijn, maar zoveel wijzer ben je ook niet.'
Levi pakt zijn glas champagne en wijst kort naar me. 'Daar proosten we op. Dat we voor altijd onszelf mogen zijn.' Ik lach en pak dan mijn eigen glas. Ik neem een slok en slik het gauw door. Geef mij maar gewoon een ijskoud pilsje. Niet veel later komt de ober al met ons eten. Ik kijk weer met een scheef lachje naar mijn beste vriend. 'Biefstuk, zoals altijd.' Hij kent me veel te goed.
Ik haal mijn iPhone uit mijn zak en probeer wat mooie portretfoto's te maken van mijn eten. Al snel vind ik Instagram, ga ik naar mijn verhaal en zoek dan de mooiste foto uit. Ik pas de belichting een beetje aan, plak er een simpele tekst bij en tag de namen van Levi en Rocher erbij. Restaurants slaan nooit gratis reclame af. Zeker niet van een beroemd model zoals ik.
De reclamespot met photoshoot voor de nieuwe geur van Gucci is een regelrecht succes. Mijn hoofd is bij vele bushokjes te bekijken, de stoere blik die alle vrouwen moet verleiden om de geur aan te schaffen voor hun man. Want iedereen weet ondertussen dat wij mannen dat veel te fijn vinden, een vrouw die goed voor ons zorgt. Zelf hoef ik vaak alleen de voordeur te openen om te zien dat ik weer een PR pakketje heb ontvangen. De laatste twee jaar heb ik geen luchtje meer hoeven te kopen.
Ik ben nog niet zo heel lang model, een jaartje of drie nu. Het begon met online fotoshoots voor kleine kledingbedrijfjes, ondertussen ben ik te vinden bij de grote modemerken. Gelukkig hoef ik niet zo veel modeshows te lopen, want die vind ik toch een partijtje vreselijk. Begrijp me niet verkeerd, het is best leuk. Maar niks voor mij. Geef mij maar gewoon één op één met een camera en dan komt alles goed.
Binnen no-time zijn onze borden leeg en al weg gehaald door onze ober. Een serveerster, knap jong ding, komt op ons af gelopen en haalt haar mini iPad uit haar schort. 'Kan ik nog een dessert voor jullie bestellen?' Levi kijkt me aan, we wachten een aantal seconde en zeggen dan tegelijk 'creme brulée met witte chocoladeijs en rode vruchten alsjeblieft.' 'U-uhm, natuurlijk. Komt eraan.' Het gestotter van het meisje is onwijs schattig.
Wanneer het meisje weg loopt kijkt Levi mij serieus aan. 'Je hebt al de hele tijd niet op je telefoon gezeten. Zelfs niet eens naar de notificaties op je apple watch gekeken. Er is iets, vertel op.' God o god. Hij heeft me door. Kan ik me eruit lullen? Vast niet. 'Ik zit even niet zo lekker in mijn vel...' probeer ik dan maar, 'ik denk een kleine verkoudheid ofzo.'
Mijn beste vriend begint keihard te lachen. 'Dan had ik minstens een rood neusje moeten zien. Vertel op.' Ik zucht nog even en kijk Levi eens goed aan. Het slaat ook nergens op om er niet over te beginnen. 'Ik was een aantal weken geleden een rondje aan het rennen door het centrum van de stad, eens iets anders dan het park bij Rebels. In een zijstraatje zag ik een koffiezaak en besloot om toch even naar binnen te lopen. Nou, daar was me toch een knappe vrouw.'
De ober komt met onze desserts aangelopen en meteen beginnen we het op te eten. 'Dus, een lekker wijf in een koffietentje. Alsof je die niet regelmatig ziet.' Ik kijk bedenkelijk naar mijn lepel, ik knijp er hard in om niet gefrustreerd te raken. 'Ze herkent me niet man, vorige week kwam ze achter me aangehold met een chocolademuffin. Om te vertellen dat ze me ook een mooie man vind. Ik zweer je, ik heb nog nooit een vrouw meegemaakt die me normaal een compliment geeft.'
Levi lacht naar me wanneer hij een hapje ijs naar binnen stopt. 'Weet je wat het is Thijs, je bent ieder weekend met een ander te vinden. Dat je nog geen SOA op hebt gelopen begrijp ik geen donder van. Maar misschien is dat koffiewijffie wel iets. Ga er weer naar toe en kijk wat er gebeurd.' Advies krijgen van hem is eigenlijk wel belachelijk. Die vrouw moet ik gewoon uit mijn hoofd zetten. 'Nee man, ik voel me heerlijk zoals het nu gaat.'
We splitten de rekening en lopen dan door het restaurant richting de uitgang. Wanneer we naar buiten lopen zie ik al een groepje tienermeiden staan. 'Matt, Levi, we zijn jullie grootste fans! Echt we zijn zo blij dat we de foto op Instagram zo snel zagen.' We geven de meiden onze oprechte glimlach en geven ze allemaal een knuffel.
Een jonge dame, geheid de oudste, komt van achter tevoorschijn. 'Mijn zusje en haar vriendinnen willen graag met jullie op de foto. Kan dat?' Ze is lang, heeft rood haar en is precies wat ik lekker vind voor een zaterdagavond. Ik kijk haar met een intieme blik aan en loop op haar af. Mijn lippen raken haar oorlelletje. 'Als ik vanavond maar een foto van jou mag.' Ik zie haar duidelijk slikken en ze knikt instemmend.
Levi en ik gaan tussen de meiden in staan en we maken een aantal groepsfoto's. Ik loop daarna gelijk naar de mobiele telefoon van de knappe dame en bekijk dan de foto's. Haar telefoon legt ze in mijn handen, waardoor ik snel een appje stuur naar mijn eigen nummer. Ik geef haar telefoon weer terug en knijp dan speels in haar zij. 'Tot straks.'
Haar blik zegt al genoeg, mijn pik en ik krijgen weer een topavond.
Zo, zijn we weer! Ik wil in dit boek meer in beide koppies kijken, dus je zult vaker hoofdstukken lezen in de ogen van Matthijs. Laat een 🌟 achter als je dit al net zo'n leuk begin vind als ik. Tot snel ❤️
JE LEEST
Levenslust [18+]
Romance[Let op, 18plus. Denk aan grof taalgebruik, volwassen content. Wees gewaarschuwd!] Als eigenaresse van een drukbezochte koffiezaak heeft Vanessa Visser weinig tijd voor zichzelf. Het bruisende leven van de grote stad, familie en vrienden, zelfs de t...