Om zes uur sluit ik de deuren van Café Nessa. Nog een half uur voordat de personal shopper voor mijn deur staat om een avondje te gaan winkelen. Ik ben zo benieuwd wat ik hier van ga vinden. Ondertussen weet ik dat haar naam Femke is en al vaker Matthijs heeft geholpen met dit soort momenten. Zijn pak voor zaterdag is ook door haar uitgekozen, al zullen er nog wat dingen later bijgekocht worden zodat het past bij mijn jurk.
In een rap tempo heb ik mijn opgewarmde bak pasta op en heb ik snel een makkelijke yogabroek aangetrokken met een trui. De avonden worden al wat frisser, dus dit is precies goed om comfortabel alle jurken te bekijken en te passen. Matthijs heeft doorgegeven dat ik een simpele BH met string moet dragen, zodat het voor Femke makkelijker is om mijn figuur goed te zien in de kledij. Gelukkig is dat niet zo'n probleem.
Met nog vijf minuten over stuur ik Matthijs een berichtje. Hij komt gelukkig morgenavond weer thuis. Dit keer ga ik hem niet verrassen, geen zin in nog zo'n raar moment midden op het vliegveld. We hebben afgesproken om bij mij te slapen, omdat hij zijn huis voor de eerste keer in het daglicht wilt laten zien aan mij. Ik kan me daar dus niet zo druk om maken.
Vanessa:
Zo shoppen met Femke, wil je tussendoor nog goedkeuring geven? Ik mis je xMatthijs:
Als het sexy spiegelfoto's zijn van jou in je string... dan altijd schat. We zien elkaar snel , ik mis je meer xIk bloos al bij de gedachte, daar heb ik dus echt het lef niet voor. Spiegelfoto's met de outfit van de dag doe ik zonder moeite, zelfs de gekke pyjamafoto's in de badkamer stuur ik door. Maar als het maar iets te pikant wordt, dan durf ik het al niet meer. Bang dat het niet goed of knap genoeg is, dat hij meer van me verwacht.
De bel gaat. Snel pak ik mijn kleine leren rugzak van Tommy Hilfiger, waar mijn portemonee, lipstick, spiegel, frisse snoepjes, deo, parfum en een fles water in zit. Geloof ik. Hoe groter de tas, hoe meer rotzooi er in zit. Ik kan het beamen.
Ik doe de deur open en meteen geeft Femke mij een knuffel. 'Hoi! Leuk je te ontmoeten. Heb je er zin in?' Het is een wat vollere dame, van mijn leeftijd, die onwijs knap is. Haar kledingstijl is fantastisch. Ze weet precies wat ze met haar figuur aan kan. De zwierige panterrok met een simpel wit t-shirt met opdruk staat haar top. Ze heeft net als ik een paar sneakers aan, de beste schoen voor een avondje shoppen.
Eenmaal aangekomen in de drukke winkelstraat weet Femke precies waar we moeten zijn. De Bijenkorf is de eerste winkel waar we binnen lopen. 'Zo hebben we gelijk een goed aantal merken te pakken. Vaak hangen hier de mooiste avondjurken zo tussen de winterjassen. Shoppen is gewoonweg op jacht gaan naar de pareltjes. Vaak is het niet hetgeen wat je op de voorgrond ziet, maar juist die speciale kledingstukken op de achtergrond.'
Het is fascinerend hoe Femke even naar mijn lichaam kijkt, door de kledingrekken gaat en zo vijf jurken over haar arm heeft hangen. 'Ben je bang voor een beetje kleur?' vraagt ze dan na een aantal minuten rondwandelen door de ruimte. 'Nee eigenlijk niet, doe maar wat jij denkt dat mooi is.' Ze lacht naar me. 'Jullie twee zullen een plaatje zijn zaterdag, daar gaan we de rest van de week over horen. Zo leuk!'
Haar enthousiasme houdt me gedreven. Na de eerste passessie komen we bij wat opties, maar niet dé jurk. Wat kleuren zijn afgevallen omdat ze zo flets zijn in combinatie met mijn donkerblonde lokken. Zwart ziet er zo deprimerend uit, dus dat is ook snel afgevallen. Na dik een uur zie ik op een paspop een prachtige lichtblauwe jurk hangen. Normaal voor mij veel te gewaagd vanwege de diepe decolleté en de hoge split in de rok. Maar ik moet hem gewoon passen.
Femke begint enthousiast te klappen wanneer ik het pashokje uit loop. 'Oh ja, dit is het! Vanessa wat ben je prachtig in deze jurk. Draai nog even een rondje.' Ik ga een beetje op mijn tenen staan om een kleine draai te maken. De rok zwiert met me mee. De blote rug is ook zo mooi met de bloemen er op. Ik ben verliefd.
Eenmaal uit het pashokje zie ik het bedrag van deze jurk. Dertienhonderdvijftig hele euro's. Wow. Dit is eventjes slikken. Dan heb ik nu pas een jurk, dan moet ik nog hakken, een tasje, sierraden... oh help. Ik kan het betalen, met wat hulp van mijn spaarrekening. 'Bedankt voor de aankoop, veel plezier er mee en een fijne avond!' hoor ik in de verte een mevrouw enthousiast vertellen aan Femke. Huh?
Ik loop op de personal shopper af en kijk haar dan vreemd aan. 'Je denkt toch zeker niet dat Matthijs alleen aan mij heeft gevraagd om je te helpen met shoppen? Nee nee, hij betaald alles. Dus geen gekke frons op die voorhoofd, we hebben nog een hoop te doen!' Die knappe man van mij ook. Alsof Femke niet een cadeau genoeg was, nee ik krijg letterlijk alles deze avond.
Uitgeput stap ik mijn appartement binnen, mijn handen vol met tassen. Zelfs Femke moet achter me aan lopen de stijle trap op om de avondjurk heel boven te krijgen. Ik stuur haar mijn slaapkamer in om de jurk een veilig plekje te geven in mijn kledingkast. De stiletto's, oorbellen, ketting, en handtasje zitten nog allemaal in tassen in mijn woonkamer.
Ik geef Femke een knuffel en bedank haar voor de leuke avond. Misschien kan ze mij in de toekomst weer helpen, want haar hulp kan ik goed gebruiken. Gelukkig hoef ik niet meer na te denken hoe ik eruit ga zien zaterdag, want ze heeft al foto's van de outfit door gestuurd naar Amanda en Hannah, de visagiste en haarstyliste. Blijkbaar is dat allemaal één pot nat en kennen ze elkaar.
Eenmaal in bed kan ik niet anders dan Matthijs eventjes bellen. Hij gaat maar drie keer over en dan hoor ik zijn zwoele stem. 'Hé schat, hoe was het?' Mijn wangen worden weer rood. Enthousiast vertel ik over de avond, proberend zo min mogelijk prijs te geven over mijn outfit. Zijn lach is constant te horen door mijn telefoon. 'Ik ben blij dat je het leuk hebt gehad. Nog één nachtje alleen slapen Nes, ik zie je morgen.' We wensen elkaar een fijne nacht en dan zet ik mijn wekker weer.
Nog één nacht zonder die mooie man tegen me aan. Dit weekend wordt er eentje om te onthouden, kan niet anders.
Ik heb jullie al twee hoofdstukken gegeven deze week... maar vond een derde stiekem ook wel leuk! Allemaal hoofdstukken wat nodig zijn om richting het gala te gaan. Laat een 🌟 achter als je er al zin in hebt!
JE LEEST
Levenslust [18+]
Romance[Let op, 18plus. Denk aan grof taalgebruik, volwassen content. Wees gewaarschuwd!] Als eigenaresse van een drukbezochte koffiezaak heeft Vanessa Visser weinig tijd voor zichzelf. Het bruisende leven van de grote stad, familie en vrienden, zelfs de t...