- 44 -

2.7K 64 4
                                    

Die afspraak is me er eentje. Matthijs heeft besloten om het zo snel mogelijk te doen, dus ik heb voor de zaterdag extra personeel gebeld die mij in de winkel kan vervangen. In de tussentijd is hij weer een aantal dagen in het prachtige Amerika geweest, New York om precies te zijn. Ik zou bijna een moord plegen om met hem mee te kunnen gaan. Bijna dan.

We staan hand in hand voor Rocher. Uiteraard de keus van zijn ouders, het zal eens niet dat ze voor minder de deur uit gaan. Ik heb een stijlvolle grijze jurk aan, gepaard met een paar sleehakken en simpele accessoires. Ik weet dat ik me niet anders moet gedragen, maar toch wil je goed voor de dag komen. Het zijn toch Matthijs zijn ouders.

'Meneer Mackaay, mevrouw Visser. Allereerst weer welkom in Rocher. Ik ben blij om te horen dat uw keuze weer is gevallen op ons restaurant. Tafeltje achterin klaar maken voor u?' De jongen bij de ingang is altijd netjes en beleefd. Negen van de tien keer zie ik hem hier staan. 'Nee hoor Jay, als het goed is zijn mijn ouders al gearriveerd,' hoor ik Matthijs zeggen.

Zonder al te veel moeite lopen we gezamelijk het dure restaurant in. In de verte zie ik ze al zitten aan een ronde tafel. Beide gekleed in het zwart, Melanie met een prachtige halsketting om. Het straalt elegantie en luxe uit. Haar haren netjes gekruld, de nagels perfect gelakt. Matthijs zijn vader Maurice heeft een zwart pak aan met wit overhemd. Klassiek gepaard met een dasje.

Matthijs heeft een stuk minder moeite gedaan met zijn pantalon, overhemd en trui erover. Wel met gelakte puntschoenen om een beetje netjes voor de dag te komen. Ik vind hem zo al onwijs sexy. Die brede borst van hem ziet er goed uit, zelfs onder zijn trui.

Ze staan beide op wanneer ze ons zien, zijn moeder al vol afschuw

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ze staan beide op wanneer ze ons zien, zijn moeder al vol afschuw. 'Kon je nou niet eens een normaal pak aantrekken Matthijs? Zelfs dat mens heeft fatsoenlijk een jurk aan.' De stoom komt al bijna uit mijn oren. Dat mens? 'Dit mens heeft gewoon een naam mevrouw Mackaay. Hierbij opnieuw aangenaam kennis te maken, Vanessa.'

Ik mag me niet laten kennen. Zeker ik hoor hier boven te staan. Laat me absoluut niet gek maken door een vrouw die het te hoog in haar bolletje heeft zitten. Dan mag het Matthijs zijn moeder zijn, al is het de Koningin. Ik ben wie ik ben en ik mag er zijn ook.

'Moeder, vader. Alsjeblieft. Laat me gewoon aan hebben wat ik leuk vind. Kom, laten we gaan zitten voordat de rest van het restaurant ons aan staart.' Matthijs wipt schattig het tussenstukje van zijn bril omhoog. Stiekem vind ik hem zo alleenmaar knapper. Hij geeft me een knipoog en laat me plaats nemen aan tafel.

De lunch lijkt wel een kruisverhoor. Een soort sollicitatie gesprek om Matthijs zijn partner te kunnen zijn. Natuurlijk ben ik nog steeds niet goed genoeg voor hem. Ik had minstens een universitaire diploma op zak moeten hebben. Het liefst nog een naamsbekendheid ook in de zakenwereld. Nou ik kan je vertellen dat ik prima de weg ken in de koffieketen. Ze weten precies wie ik ben en wat ik doe.

Maurice heeft haast niet gesproken. Alsof het een soort waakhond is en te bang is om zijn mening te geven. Zo'n huwelijk wil je toch niet waar de vrouw de baas is en jij alles maar braaf doet wat ze wilt? Wanneer Melanie weer wilt beginnen over mijn educatie slaat meneer Mackaay hard op de tafel. 'En nu is het genoeg.'

Zijn ouders beginnen fluisterend met elkaar ruzie te zoeken. Over mij, Matthijs en elkaar. 'Je ziet toch dat ze niks voor hem is?' sist zijn moeder net te hard. 'Och houd toch op Mel, ze zijn verliefd zie je dat niet? Laat die kids toch lekker hun ding doen. We hoeven er niet iedere minuut bij te zijn.'

Matthijs spuugt nog net niet zijn water uit. 'Bedankt vader, maar ik denk dat het tijd voor ons is om te vertrekken. Dit schiet niet op. Bel me als jullie van gedachte veranderen en Vanessa echt willen leren kennen.'

Zijn ouders staan niet eens op om gedag te zeggen. We lopen rechtstreeks naar de garderobe om daar onze jassen op te halen. Vanuit daar lopen we richting de privéparkeerplaatsen richting zijn Audi. Ik hoor in de verte de flitsen al af gaan. Mijn benen zijn gelukkig goed geschoren.

Ik weet niet eens meer hoe vaak Matthijs zijn excuses heeft aangeboden aan me. Hoe erg het hem spijt dat zijn ouders zo doen, zo lelijk zijn tegen me. Dus om het goed te maken heeft hij gelijk erachteraan een verrassingsavond ingepland. Ik moet wat sexy aantrekken, iets wat eigenlijk net te heftig is. Voor mijn doen is ieder stukje kant al veel te heftig.

Thuis heb ik niet veel tijd om erover na te denken, dus ik besluit om gewoon een simpel zwart jurkje aan te trekken, wat wel iets korter is dan gewoonlijk. De diepe v-hals zorgt er ook voor dat het net wat spannender is. Mijn haar los, hakken en een tasje er bij. Mijn make-up niet te overdreven. Ik heb geen idee wat we gaan doen vanavond, maar ik ben onwijs nieuwsgierig.

 Ik heb geen idee wat we gaan doen vanavond, maar ik ben onwijs nieuwsgierig

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Zoals gewoonlijk haalt Matthijs mij weer netjes op. Dit keer is hij gekleed in een donkergrijze pantalon, gecombineerd met een zwarte coltrui die strak om zijn lichaam zit. Het bedekt ieder stukje van zijn bovenlijf, maar zorgt dat de contouren nog goed zichtbaar zijn. Het maakt hem zo vreselijk sexy. Een stoere leren jas en wat sneakers maken de outfit compleet.

'Waar gaan we naartoe?' vraag ik veel te nieuwsgierig. 'Wees eens niet zo ongeduldig schat. Echt, dit ga je leuk vinden.' Het zal me benieuwen. Als eerst komen we terecht in een kleine bistro waar ze heerlijke gerechten serveren. Mijn buik ontploft bijna van al het eten wat ik naar binnen gesnaaid heb. Zo onwijs lekker. Ik heb 's middags nauwelijks genoten van mijn eten.

Ik dacht dat Matthijs me mee naar zijn huis zou nemen, maar nee hoor. Hij parkeert zijn auto aan de rand van het park, om daarna samen hand in hand langs een appartementencomplex te lopen. Dit uitzicht komt me bekend voor. Dan snap ik alles opeens. Het ongeluk van Natascha, alle beelden op televisie. We zijn aangekomen bij Rebels. Dit wordt zeker een spannende avond.

Ondans alle hectiek in mijn leven heb ik deze week een hoofdstuk kunnen schrijven! Zelfs de volgende ben ik al op de helft. Ik ben trots op mezelf. Laat een 🌟 achter als je dat ook op me bent!

Levenslust [18+]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu