"Hai Risya!"
"Eh encik Naufal, hai"
Aduh apa lagi dia nak? Jelas-jelas aku tak nak kenal dengan dia, tak reti nak give up ke?
"Masih tak dapat terima saya?"
"Macam yang saya cakap sebelum ni, maaf encik Naufal"
Naufal mengeluh.
"Sikit pun tak?"
"Sorry encik Naufal, saya harga usaha awak selama ni tapi soal perasaan ni agak rumit sedikit"
"Takpalah saya faham lagipun mama saya dah kenankan saya dengan anak kawan dia. Apapun terima kasih sebab berikan peluang untuk saya"
"Saya doakan kebahagian encik Naufal dengan pilihan mama awak"
"Ya thanks. Bukan jodoh kitakan nak buat macam mana"
Aku mengangguk. Lega sikit dengan penerimaan Naufal.
"Saya maaf kalau usaha saya selama ni mengganggu awak mulai hari ni saya tak ganggu awak lagi"
"Saya pun minta maaf"
"Yelah saya pergi dulu"
Aku membalasnya dengan segaris senyuman.
"Kecewa habis CEO tu abang nampak"
Aku mengerling abang Randi yang menongkat dagu.
"Dia dah give up pun, kesian juga Risy kat encik Naufal tu tapi nak buat macam manakan"
"Takpalah at least dia cuba then perasaan Risy pula tak boleh nak dipaksa untuk terima dia. So close the book with that CEO"
Aku mengangguk setuju.
"Risy nak beli makanan lunch ni, abang nak pesan apa-apa tak?"
"Boleh juga Risy bungkus je apa-apa asalkan abang boleh makan"
"Okay, Risy pergi dulu"
Dengan menaiki Myvi aku menuju ke restoran berdekatan. Aina tak dapat nak keluar lunch sebab ada meeting urgent katanya.
Aku menunggu lampu isyarat bertukar hijau. Beberapa saat kemudian bertukar hijau, aku teruskan pemanduan.
Buk!
"Allah!", aku parkit keretaku di tepi dan pantas membuka seat belt. Aku keluar melihat apa yang aku langgar tadi.
"Encik okay?", aku mendekati seorang lelaki agak berusia yang terduduk di jalan raya.
"Maafkan uncle sebab menonong jalan tadi, tak nampak traffic light dah hijau"
"Takpa uncle, boleh berdiri?"
Pakcik itu cuba untuk bangun tapi kakinya jelas cedera menyukarkan dia hendak berdiri.
"Mari uncle kita duduk kat tepi tu dulu"
Aku memapahnya, rasa bersalah mula hadir.
"Uncle duduk ya, izinkan saya tengok kaki uncle ni"
"Boleh"
Aku mencapai kotak kecemasan dalam keretaku lalu duduk disisi kakinya yang cedera.
"Cik ni doktor ke?"
"Panggil Risya je uncle, saya bukan doktor tapi pernah belajar jurusan perubatan"
"Owh"
"Saya nak rawat kaki pakcik sebelum kita ke hospital, saya risau makin teruk"
"Ya ya"
Aku mengoyakkan seluarnya sampai ke paras betis.
"Kaki uncle terseliuh teruk ni, kemungkinan boleh patah"
YOU ARE READING
BUNGA CINTA DI BEIJING✔
Romance-Mekaran bunga menjadi saksi ketulusan cintamu- Percintaan yang berakhir dengan kelukaan telah menyebabkan seorang gadis yang pernah terluka telah menanamkan satu pendirian untuk tidak percaya dan menerima lelaki yang menabur cinta. Risya juga dalam...